Gå til innhold

Lavt nivå av lymfocytter (hvite blodceller)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal snakke med legen i morgen. 

Men inntil den tid lurte jeg på om det er noen andre her som har fått samme eller lignende prøvesvar (1,0 der referanseområdet er 1,1-3,3)? Hva sa legen om det? 

Anonymkode: bffb1...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det var skudd i blinde...

Skrevet

Jeg ligger akkurat nå omtrent på samme, og legen sier det ikke er noe stress. Men klart, det må sees i sammenheng med eventuelle andre symptomer eller prøvesvar. Men verdiene kan gå opp og ned, og noen ganger ligge over eller under. Faller de lavere, eller holder seg under over lengre tid, så er det nok større sjanse for at noe må gjøres.

(TDI: Har ingen legebakgrunn)

Men uansett hva du får til svar her så er det verdiløst for deg. Vent heller til du får snakket med legen, så får du relevante svar heller.

Anonymkode: 7ab22...8c5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger akkurat nå omtrent på samme, og legen sier det ikke er noe stress. Men klart, det må sees i sammenheng med eventuelle andre symptomer eller prøvesvar. Men verdiene kan gå opp og ned, og noen ganger ligge over eller under. Faller de lavere, eller holder seg under over lengre tid, så er det nok større sjanse for at noe må gjøres.

(TDI: Har ingen legebakgrunn)

Men uansett hva du får til svar her så er det verdiløst for deg. Vent heller til du får snakket med legen, så får du relevante svar heller.

Anonymkode: 7ab22...8c5

Takk for svar. 

Jeg vet at det som er viktig er hva legen sier til meg. Men når man får blodprøvesvar man ikke er vant til å se så blir man jo betenkt, uansett. Så jeg spurte ikke fordi det gir meg noe i forhold til mitt eget prøvesvar, men rett og slett bare for å høre litt rundt om andre sine erfaringer. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men inntil den tid lurte jeg på om det er noen andre her som har fått samme eller lignende prøvesvar (1,0 der referanseområdet er 1,1-3,3)? Hva sa legen om det? 

Jeg har samme. Legen ble bekymret, men mente at det ikke var nødvendig å gjøre noe foreløpig. Jeg vet ikke hvorfor hun ble bekymret eller noe sånt. Jeg vil gjerne høre hva din lege sier, om du har lyst og anledning til å si fra om det. 

Anonymkode: bc3d8...4ea

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme. Legen ble bekymret, men mente at det ikke var nødvendig å gjøre noe foreløpig. Jeg vet ikke hvorfor hun ble bekymret eller noe sånt. Jeg vil gjerne høre hva din lege sier, om du har lyst og anledning til å si fra om det. 

Takk for svar. 

Du burde kanskje spørre henne hvorfor hun ble bekymret? 

Jeg kan godt skrive hva legen sier når jeg har snakket med han ja, så lenge du også er klar over at mitt prøvesvar kan bety noe helt annet enn ditt selv om de ser ut til å være like.

Jeg har forøvrig klødd mye på hele kroppen i lang tid og tenkte å nevne det for legen, og spørre om det kan ha noen sammenheng med prøvesvarene. 

Skrevet

jeg hadde 1,6 og  måtte ta beinmargsprøve. men det var ikke noe sykdom bak. i dag har jeg 3,5-3,9. har ofte lurt på om det kan ha noe med stress å gjøre(aner ikke). hadde veldig mye stress da med jobb, og veninnen min døde uventet. så var en lang vond periode.

Anonymkode: 7ab9f...af0

Skrevet
På 16.10.2019 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Jeg kan godt skrive hva legen sier når jeg har snakket med han ja, så lenge du også er klar over at mitt prøvesvar kan bety noe helt annet enn ditt selv om de ser ut til å være like.

Jeg har forøvrig klødd mye på hele kroppen i lang tid og tenkte å nevne det for legen, og spørre om det kan ha noen sammenheng med prøvesvarene. 

Hva sa legen?

Anonymkode: 4ab03...b75

Skrevet
På 16.10.2019 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjorde jeg, men hun svarte ganske tåkete, som om hun ikke ville jeg skulle bekymre meg. Noe a la «variasjoner kan være naturlige, la oss ta en ting om gangen, vi ser det an». 

Jeg tenker også at det kan henge sammen med stress for min del, jeg har ptsd og har slitt mye med traumer og stress knyttet til det. 

Skrevet
På 16.10.2019 den 22.52, AnonymBruker skrev:

jeg hadde 1,6 og  måtte ta beinmargsprøve. men det var ikke noe sykdom bak. i dag har jeg 3,5-3,9. har ofte lurt på om det kan ha noe med stress å gjøre(aner ikke). hadde veldig mye stress da med jobb, og veninnen min døde uventet. så var en lang vond periode.

1.6 på lymfocytter og beinmargsprøve? Jeg hadde 0.8 og de gjorde ingenting. Det var rart. Er du sikker på at du ikke snakker om leukocytter? Det ville gitt mer mening. 
Der ligger jeg på 3.1, fortsatt lavt, men ikke faretruende. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.6 på lymfocytter og beinmargsprøve? Jeg hadde 0.8 og de gjorde ingenting. Det var rart. Er du sikker på at du ikke snakker om leukocytter? Det ville gitt mer mening. 
Der ligger jeg på 3.1, fortsatt lavt, men ikke faretruende. 

nei, det var hvite blodceller. hadde du virkelig så lavt og så skjedde det ingenting?? her var det full alarm med røngt av hjerter og lunger, og beinmargsprøve

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa legen?

Anonymkode: 4ab03...b75

Jeg fikk ikke noe tilbakemelding om akkurat det prøvesvaret, bare på svarene på allergitest, så da betyr det vel at han ikke mistenker noe. Kløen har også gitt seg og går i perioder så den er nok stressbetont, har jeg funnet ut. Vet ikke om jeg burde spørre legen ytterligere om dette, men vurderer å bestille legetime for noe annet så kan jo nevne det i en bisetning da bare for å få bekreftet at det ikke er noe.

Skrevet
På 16.10.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Ett ubetydelig avvik, men det skal følges opp med nye prøver for å se om det øker eller faller ytterliger. 

Kan skyldes dårlig blodprøveteknikk, feil håndtering av prøvene gjennom hele prosessen fra tapping til svar, eller være en variasjon over normalen. Men det skal følges opp. 

Anonymkode: 15ccc...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...