Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har studert i 6 år og tok blant annet 2 år innen matte på UiO før jeg tok bachelor i økonomi. Har i tillegg årsstudium rettsvitenskap.

Jeg jobber sammen med siviløkonomer, men med mye saksbehandling. Jeg vet at min samlede kompetanse utvilsomt er vel så god. Mens de tar de tunge beregningene, får jeg all jobben med arkivering. Har håpet på opprykk, men får ikke muligheten til å lære. Når jeg har gitt tilbakemeldinger, får jeg beskjed om å prøve.  Når det ikke går, får jeg beskjed om at jeg ikke har rett kompetanse. Lønnen har også stagnert, og jeg er tvunget til å forbli junior etter 5 år i selskapet. Siviløkonomene er i 50-årene og kan mye. Problemet er at jeg forblir en overkvalifisert sekretær uten utviklingsmuligheter.

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: ee24f...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du har mer ansvar og bedre lønn må du ta en master. At du har litt herfra og derfra utdanning gjør deg ikke like kvalifisert, selv om du tenker dere gjør sammen jobben. Jeg tenkte litt som deg, helt til jeg faktisk tok en master og lære hvor stor nivåforskjellen faktisk er. Vi har ikke samme fagfelt, men tenker det er sammenlignbart likevel. 

Anonymkode: 7c631...8f3

Skrevet

Du må faktisk ta master og bli siviløkonom. To år med matte og ett år med rettsvitenskap er ikke det samme. Du må slutte å tenke at du har seks års utdanning. Du har en bachelor.

Anonymkode: c110b...2fa

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du har mer ansvar og bedre lønn må du ta en master. At du har litt herfra og derfra utdanning gjør deg ikke like kvalifisert, selv om du tenker dere gjør sammen jobben. Jeg tenkte litt som deg, helt til jeg faktisk tok en master og lære hvor stor nivåforskjellen faktisk er. Vi har ikke samme fagfelt, men tenker det er sammenlignbart likevel. 

Anonymkode: 7c631...8f3

Om TS mener 2 år matematikk på universitetsnivå, så kan dette være vel så avansert matematikk som en siviløkonom er gjennom, i noen tilfeller et ennå høyere nivå. Nivåforskjellen er ikke nødvendigvis så stor. Så tviler på at det er det som holder igjen TS. Men det opplyses jo om at h*n får beskjed om å prøve, men at det ikke går. Da er det jo ikke så rart at man til slutt ikke får flere sjanser. 

Anonymkode: bbe2d...8a3

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om TS mener 2 år matematikk på universitetsnivå, så kan dette være vel så avansert matematikk som en siviløkonom er gjennom, i noen tilfeller et ennå høyere nivå. Nivåforskjellen er ikke nødvendigvis så stor. Så tviler på at det er det som holder igjen TS. Men det opplyses jo om at h*n får beskjed om å prøve, men at det ikke går. Da er det jo ikke så rart at man til slutt ikke får flere sjanser. 

Anonymkode: bbe2d...8a3

Jeg får ingen innføring eller reell mulighet, samtidig som oppgavene mine er svært tidkrevende. Får i oppgave å skrive referater, korrekturlese, lage grafer, sortere data i excel osv. De sitter på kunnskap, men vil ikke lære bort. De tjener på å holde meg nede, så hvorfor investere i meg? Jeg gjør en god jobb og trodde det skulle lede meg opp og frem, men slik er det ikke. Ba om å få utfordringer, men de vil ikke gi slipp på noe. Det jeg fikk prøve, var en oppgave som krever tid, et konkret mål og en innføring, noe jeg ikke fikk. Matten var ikke vanskelig, men visste ikke hva kilden var, manglet tilganger og måtte mase. Fikk beskjed om at jeg hadde misforstått oppgaven etter å ha prøvd å skjønne hva de ville ha.

Prøvd å forhandle om lønn, men får høre at jeg tross alt kun har en juniorstilling, og skal jeg ha høyere lønn, må jeg slutte. Slutter en av de, tar de heller inn en ekstern fordi jeg mangler aebeidserfaringen.

Føler at jeg har kastet bort flere år.

TS

Anonymkode: ee24f...3e9

Skrevet

Hvorfor blir du værende et slikt sted? Løsningen er selvsagt å søke ny jobb.

Folk blir for lenge på arbeidsplasser hvor ledere ikke satser på dem. Ikke stagner et sted som dette, og kun bli sittende å sutre. Vil du opp og frem må du sette i verk tiltakene som skal til. Sjefen har du prøvd. Hva tenker du er smart å gjøre da...?

Anonymkode: ab4a6...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...