Gå til innhold

Matlaging kun med ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har knust steketoppen min. Noen som har inspirasjon til mat som kan lages i ovn. Gjerne med minst mulig kjøtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovsnbakte grønnsaker med ovnsbakt laks, sei, eller kylling, grønnsaksgryte i ildfast form osv. 

Alt kan kokes opp i ovnen så dette kan gå bra det. 

Anonymkode: 9c31e...f14

• Liker 1
Skrevet

Du kan steke alt i ovn, ink kjøttdeig og koteletter feks. Suppe kan du også lage i ovn hvis du har en stor ildfast gryte.

Anonymkode: 975e0...784

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan steke alt i ovn, ink kjøttdeig og koteletter feks. Suppe kan du også lage i ovn hvis du har en stor ildfast gryte.

Anonymkode: 975e0...784

Hvor lenge trenger suppe i ovn?

Skrevet

Dette er super godt, lager det ofte:

Du trenger 1 stekeplate, torsk, pesto, frosne grønnsaker, evt potet. Ovnen setter du på 180C

Potetene trenger fort 10-20min lenger steketid i ovnen avhengig av hvor små/store biter du skjærer. 

Når potetene har stått litt i ovnen tar du ut plata og legger på torskefilen og smører pesto oppå fisken. også legger du frosne grønsaker rundt. og setter inn plata igjen

ca 20 min seinere (når fisken er ferdig) tar du et ferdig måltid ut av ovnen. 

Nesten uten oppvask.

Skrevet
15 minutter siden, Fireflies skrev:

Har knust steketoppen min. Noen som har inspirasjon til mat som kan lages i ovn. Gjerne med minst mulig kjøtt.

Her.

Skrevet

Noen som har mer kjøttfire tips?

Skrevet
2 minutter siden, Fireflies skrev:

Noen som har mer kjøttfire tips?

Bak grønnsaker i ovn. Ha på olivenolje, kan i tillegg bruke litt buljong hvis du vil ha de litt mer kokt enn bakt. Alle grønnsaker blir gode på denne måten, bruk nok olje, krydder og hvitløk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...