AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Dere med menn som jobber offshore eller er borte i andre typer jobber.. Hva gjør dere når dere er alene med barna og blir syke? Det kjennes ut som jeg har blitt truffet av en lastebil, formen er helt krise, babyen ammer 5 ganger hver natt så jeg får ikke sovet nok selv om jeg alltid legger meg i 21-tida og største klarer seg stort sett selv men blir jo så og si forsømt. Gi meg alle gode råd for å komme meg igjennom dette 🤯 Mamma kommer en tur i morgen, men hun skal på jobb først så hjelpen kommer ikke før kl 17.. Anonymkode: 9e1c6...973
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Største i barnehagen, og litt TV/iPad til minste når det blir helt krise! Vi er egentlig veldig strenge på skjerm, men er det krise, så er det krise. Anonymkode: a0334...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Huff, føler så med deg!❤️ Mannen min jobber offshore og jeg har ingen familie/nettverk rundt med som kan hjelpe i slike tilfeller. (Har jo venner og kollegaer i byen her, men de jobber jo fulltid og har egne barn). Husker både jeg og baby fikk kraftig forkjølelse og høy feber da jeg var i permisjon. Det var helt grusomt, tenkte bare på at «det går over, det går over» og tok meg så godt jeg klarte av først og fremst baby også meg selv. Fikk en god kollega til å komme innom med paracet, ortri baby og litt diverse fra apoteket men husker godt hvor langt inne det satt å spørre om hjelp når det ikke var fra nære venner eller familie. Så har jeg blitt syk en gang nå etter lille begynte i barnehage, da sendte jeg lille i bhg (så sikkert ut som ett takras da jeg leverte) så sov jeg/var sengeliggende før jeg henter i 16 tiden (jobber vaneligvis til 14.30 så ble en lenger dag i bhg enn vanlig). Heldigvis var det bare en dag der det sto på som verst med feber og full pakke. Anonymkode: a2937...a80 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Det er det aller verste. Trikset mitt er netflix mens jeg slumrer på sofaen. De dagene det var skikkelig gale ga jeg ungene brødposen og fant frem et par pålegg jeg visste de fikset selv. Men jeg hadde jo gladelig stilt opp om en mor (eller far i barnehagen) hadde sendt melding og spurt om jeg kunne hente deres barn når jeg hentet mitt og hatt det et par timer oga sykdom. Og det tror jeg de fleste hadde gjort om de hadde tid den dagen. Så send mld til foreldrene av en venn av barnet ditt og spør om hjelp. Om ikke annet, så gjør du jo at foreldrene til det barnet føler de kan spørre deg om hjelp ved en senere anledning. Anonymkode: f352a...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Tar maxdose med Paracet og Ibux. Blir ikke middag eller klesvask. Leverer de friske barna i bhg(har tre barn under 4 år, er hjemme med yngste i permisjon) jeg gråter en del og synes synd på meg selv. Teller ned til far er hjemme og tv-en er barnevakt. Nå sist var kun mini og jeg syk(feber og halsbetennelse) hadde ikke stemme i 3 dager. Nei jeg er lykkelig syk så lenge det ikke er omgangssyken. Det er på grensa til nesten umulig å håndtere når mannen er borte. Har ingen familie i nærheten å ringe til desverre . God bedring 😊 Anonymkode: bb44f...3bb 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Wow. Når jeg leser dette kjenner jeg meg veldig takknemlig for at vi er to stykker med jobber i gangavstand. Hvis dere ikke har familie i nærheten, har dere ingen venner som kan hjelpe? Jeg hadde gjerne bidratt hvis noen av mine venner var i en sånn situasjon. Kommet innom med middag, tatt med ungen på lekeplassen, hentet i barnehage, etc. Anonymkode: ce96b...efb 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 Mannen min er ukependler men hvis det er krise kan han komme hjem, det tar 5 timer da. Jeg har svigers som stiller opp så er heldig. Hvis jeg hadde blitt akutt syk (f.eks. innleggelse på sykehus) og jeg helt uten nettverk ville jeg faktisk bedt naboer eller foreldre til barnas venner å ta ungen. Folk er mer hjelpsomme enn man tror men det sitter nok langt inne for veldig mange å be om hjelp. Anonymkode: a0026...564 2
addict Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 Takk for mange gode svar ❤️ Jeg la meg sammen med babyen i går kveld og storebror måtte legge seg selv (inne hos meg) kl 20. Han er 9 da, så det var ikke krise. På den måten fikk jeg 5-6 timer sammenhengende søvn før første amming og fikk sover ca 12 timer. Det gjorde virkelig underverker, er ikke helt pigg i dag men ikke sånn lastebil i fjeset-dårlig 🤪 Dere er sterke som er mye alene! Jeg føler ikke jeg kan spørre andre enn mamma egentlig, da alle har nok med sitt. Hadde det virkelig brent på dass så kunne jeg kanskje ringt noen 🙈
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #10 Skrevet 17. oktober 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere med menn som jobber offshore eller er borte i andre typer jobber.. Hva gjør dere når dere er alene med barna og blir syke? Det kjennes ut som jeg har blitt truffet av en lastebil, formen er helt krise, babyen ammer 5 ganger hver natt så jeg får ikke sovet nok selv om jeg alltid legger meg i 21-tida og største klarer seg stort sett selv men blir jo så og si forsømt. Gi meg alle gode råd for å komme meg igjennom dette 🤯 Mamma kommer en tur i morgen, men hun skal på jobb først så hjelpen kommer ikke før kl 17.. Anonymkode: 9e1c6...973 Dette står aleneforeldre i hver dag. Jeg tenker at du må brette opp armene og finne superkreftene. Hold aktivitetesnivået på et minimum, spis skiver til middag, og legg deg når eldste gjør det (tidligere enn 21). samsov med baby så det kan amme lett slik at du ikke våkner. Sett på film til eldste og legg ut teppe på gulvet så alle kan ligge der. Og Vipps var sykdommen over. Anonymkode: 2715e...726 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #11 Skrevet 17. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow. Når jeg leser dette kjenner jeg meg veldig takknemlig for at vi er to stykker med jobber i gangavstand. Hvis dere ikke har familie i nærheten, har dere ingen venner som kan hjelpe? Jeg hadde gjerne bidratt hvis noen av mine venner var i en sånn situasjon. Kommet innom med middag, tatt med ungen på lekeplassen, hentet i barnehage, etc. Anonymkode: ce96b...efb Alle mine venner har barn selv og fulle jobber så da er det vanskelig å spørre om hjelp. Men det er utrolig hva man får til selv når man må 😂 Ts Anonymkode: bb44f...3bb
Olsen Skrevet 17. oktober 2019 #12 Skrevet 17. oktober 2019 Ha noen middagsretter i frysen. Eks pai som kun skal stekes i stekeovn. Til dager du ikke orker å lage middag, men klarer å stå på beina. Ha noen frokostblandinger/kornblandinger som kan brukes når du ikke orker noe matlaging, men barna må finne selv. Slike kornbarer er gode å ha i bakhånd, også. Tv er ok. Lydbøker er også fint. Lage kosekrok i stua er lov. Pyamas hele dagen er lov. Ha alltid febernedsettende i huset. Prise seg lykkelig over at det "bare" er litt feber og ikke omgangssyke.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #13 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg var helt alene med 8 mnd gammel baby da jeg fikk omgangsyke. Midt på dagen. Feber og dårlig form klarer man å bite tenna sammen men da måtte jeg jaggu krype til korset og få mamma hit🤣 Anonymkode: 815a0...d50
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #14 Skrevet 17. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle mine venner har barn selv og fulle jobber så da er det vanskelig å spørre om hjelp. Men det er utrolig hva man får til selv når man må 😂 Ts Anonymkode: bb44f...3bb Jeg skjønner dette. Og jeg kjenner også på terskelen for å be om hjelp. Men. Når mine venner trenger hjelp, så håper jeg jo inderlig at de spør meg! Jeg ønsker jo å hjelpe der jeg kan. Tenk at dine venner nok også ønsker å hjelpe til! (Altså, vi har jo alle fulle hverdager og kan ikke hjelpe hver dag i ukesvis, men ved sykdom kan(og vil) de fleste ta i et ekstra tak). Anonymkode: f352a...f2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå