AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Det er 25 år siden jeg oppgraderte bad. Og fagfolkene som var her gjorde en skikkelig bra jobb. Fliser fra nittitallet. i en knæsh farge som skinner og uten en skade på alle disse år Jobben er så utsøkt gjort og jeg trives så godt med badet mitt selv om det ikke er moderne. Jeg lar meg ikke styre av mote men har andre parametre for hva som er vakkert og når jeg stryker håndflaten over de lekre flisene kjenner jeg meg lykkelig og ønsker ikke renovere badet med det første når det ikke er nødvendig og det er ikke sikkert jeg får så dint bar igjen. Er jeg rar som tenker sånn? Når jeg ser alle disse hvite bada i Finnannonsene så tenker jeg -noe så upersonlig instusjonsaktig og stygt! Anonymkode: dc5cb...423 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er 25 år siden jeg oppgraderte bad. Og fagfolkene som var her gjorde en skikkelig bra jobb. Fliser fra nittitallet. i en knæsh farge som skinner og uten en skade på alle disse år Jobben er så utsøkt gjort og jeg trives så godt med badet mitt selv om det ikke er moderne. Jeg lar meg ikke styre av mote men har andre parametre for hva som er vakkert og når jeg stryker håndflaten over de lekre flisene kjenner jeg meg lykkelig og ønsker ikke renovere badet med det første når det ikke er nødvendig og det er ikke sikkert jeg får så dint bar igjen. Er jeg rar som tenker sånn? Når jeg ser alle disse hvite bada i Finnannonsene så tenker jeg -noe så upersonlig instusjonsaktig og stygt! Anonymkode: dc5cb...423 -fint bad igjen, skulle det stå* Anonymkode: dc5cb...423
Traktor Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Tydelig at du føler et behov for å forsvare ditt eget valg i hvert fall. 10
Kontormus Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Nei, du er ikke rar. Det er jo supert at alt byggteknisk er i orden - og enda bedre: at du fremdeles liker det selv om trenden har forandret seg 11
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Så flott at du har et bad du trives med, og at du har vært så heldig med kvaliteten at det fortsatt holder, tenker jeg. Så kan du i ditt stille sinn kose deg med hvor bra det er for både lommeboka og miljøet, uten å snakke ned andres smak og behov. Anonymkode: 34ec8...a42 13
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #7 Skrevet 16. oktober 2019 Ja jeg har selv opprettet tråd her angående oppussing. Vi bor i ett 80 tals hus og mye er fortsatt i ekstremt bra stand. Har ikke planer om å bytte det ut bare små oppusse det eksisterende. Jeg synes det er utrolig synd at nordmenn er så opptatt av oppussing at de ikke kan verdsette klassisk god kvalitet. Alt blir byttet ut med ikea og denslags. Anonymkode: e049e...7f9 10
PallePalle Skrevet 16. oktober 2019 #8 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg skulle gjerne sett lykkelige deg stryke hånden over de fargerike, glatte flisene! Er jeg rar som tenker sånn? 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg hadde heller ikke pusset opp noe jeg fortsatt er fornøyd med, bare for å pusse opp. Når man skal selge, derimot, er det visst mange som pusser opp for å gjøre det mer nøytralt og lettere å selge, har jeg fått inntrykk av. Anonymkode: 3e0a3...801 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #10 Skrevet 16. oktober 2019 Deilig motvekt til forbrukersamfunnet 👍🏻 Anonymkode: 850f7...eaf 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #11 Skrevet 16. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Deilig motvekt til forbrukersamfunnet 👍🏻 Anonymkode: 850f7...eaf Takk-mitt hjem kommer nok til å bli et av dem som folk kommer inn i om 50 år og tiden ser ut til å ha stått stille Ts Anonymkode: b32f2...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #12 Skrevet 16. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har selv opprettet tråd her angående oppussing. Vi bor i ett 80 tals hus og mye er fortsatt i ekstremt bra stand. Har ikke planer om å bytte det ut bare små oppusse det eksisterende. Jeg synes det er utrolig synd at nordmenn er så opptatt av oppussing at de ikke kan verdsette klassisk god kvalitet. Alt blir byttet ut med ikea og denslags. Anonymkode: e049e...7f9 Dette er jeg helt enig i. Trist å se dører og listverk i god kvalitet/heltre bli byttet ut med "moderne" nye i spon og mdf. Anonymkode: 65e0b...8a1 4
mammahjarte Skrevet 16. oktober 2019 #13 Skrevet 16. oktober 2019 Eg fekk dritlyst å sjå foto nå XD Sikkert fint TS. 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #14 Skrevet 16. oktober 2019 Det du forteller TS, er at solid håndverk og god kvalitet trumfer alt av trender. Det gjelder ikke bare baderom, men veldig mye annet. Anonymkode: 4ca46...c96 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #15 Skrevet 16. oktober 2019 6 timer siden, PallePalle skrev: Jeg skulle gjerne sett lykkelige deg stryke hånden over de fargerike, glatte flisene! Er jeg rar som tenker sånn? Jeg er så tilfreds i meg selv at andres meninger når det gjelder dette ikke betyr noe. Allikevel er det interessant hva folk flest mener for jeg tenker på meg selv som normal men når jeg ser andres meninger så skjønner jeg at ike sså veldig mange tenker som meg.og da begynte jeg å reflektere over det. Hadde ikke folk flest visst hva moten til enhver tid var tror jeg de ville valgt ganske ulikt. Det ligger en stor frihet å ikke la seg påvirke til å pusse opp i utrengsmål. Anonymkode: b32f2...7bd 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #16 Skrevet 16. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du forteller TS, er at solid håndverk og god kvalitet trumfer alt av trender. Det gjelder ikke bare baderom, men veldig mye annet. Anonymkode: 4ca46...c96 Veldig enig. Ts Anonymkode: b32f2...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #17 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg leste først barnet 😂🙈 Så gøy Ts! Det er jo bare flott å bevare det. Miljøvennlig og økonomisk!👍🏼 Anonymkode: 65679...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #18 Skrevet 16. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er så tilfreds i meg selv at andres meninger når det gjelder dette ikke betyr noe. Allikevel er det interessant hva folk flest mener for jeg tenker på meg selv som normal men når jeg ser andres meninger så skjønner jeg at ike sså veldig mange tenker som meg.og da begynte jeg å reflektere over det. Hadde ikke folk flest visst hva moten til enhver tid var tror jeg de ville valgt ganske ulikt. Det ligger en stor frihet å ikke la seg påvirke til å pusse opp i utrengsmål. Anonymkode: b32f2...7bd Amen. Jobbet i mange år som håndverker selv, ikke med bad men noe annet interiør-relatert. Jobben innebærer å lage "custom designed"-løsninger. Målet er at det skal være solid gjort og holdbart over tid, noe kundene også får høre når de skal ta sine valg. Hvis de vil ha trendy design så får de det, men de blir alltid oppmuntret til å tenke litt framover og hva de vil trives med på sikt: det de velger skal de leve med en god stund. Moro å se folk slippe seg litt løs da og velge akkurat det de synes er fint og som passer deres personlige smak. Selv om det kan se ut som at "alle" følger én trend, så er det kanskje mye reklame og inntrykk fra boligannonser: minimalistisk og upersonlig. Men de fleste mennesker trives nok best med noe som er mer varig over tid, noe de kan føle seg hjemme i. Anonymkode: 4ca46...c96 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå