Gå til innhold

Hva har dere i matboksen til barnehagebarnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ta med frokost selv til barnet i barnehagen. Til lunsj er det smørelunsj med skiver. Jeg har ikke noe imot at det serveres skiver og kommer nok sikkert til å ha det i matboksen ofte til frokost. Men er det noen som har andre forslag også? Det finnes selvsagt masse forslag til fancy matpakker på nettet. Men barnet vårt er 1 år, har kun fortenner og virker å bry seg lite om det er fancy eller ei. Har også troen på at barn bør bli vant til at mat er mat og at det smaker godt. Men at det ikke nødvendigvis alltid trenger å se fancy ut 😄

Så ja, er det noen som har enkle forslag til matpakke for å variere litt? :) 

Anonymkode: 1e8fd...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sender alltid en brødskive, men i tillegg har vi f.eks noen blåbær/bringebær/jordbær, banan eller annen frukt, yoghurt, lompe med kremost, middagsrester, noen havrefras, litt smårettskinke osv

Anonymkode: 4840a...119

Skrevet

Litt eggerøre kan også være fint, men det får ikke vi sende med pga allergi i bhg

Anonymkode: 4840a...119

Skrevet

Har tre barn i bhg som må ha med frokost og får brødmat til lunsj. Jeg sender enten med havregrøt eller eggerøre/omelett til frokost. Har i tomater, gulrøtter, purre eller andre grønnsaker i eggene. Havregrøten kan varieres i det uendelige, med nøtter, bær, frukt, kesam, kanel, peanøttsmør osv 

Anonymkode: d3391...ff8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det som fungerer best for de fleste barna hos oss er rett og slett brødskiver med pålegg, litt frukt og kanskje eggerøre, en yoghurt eller noe. Det som ofte skjer når matpakkene er for kunstferdige og varierte, er at barna spiser dårligere, fordi de blir så opptatt av å velge.

Jeg sverger til brød med pålegg og litt frukt eller grønnsaker. 

Endret av absinthia
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Send med det ungen liker å spise til vanlig, ikke gjør det så avansert, ikke når det er bare ett år.

Endret av myrfivel
  • Liker 4
Skrevet

Sender vanlige brødskiver og litt frukt. Noen ganger en youghurt også.

Anonymkode: 07d70...1a5

Skrevet

Brødskiver, en liten frukt og en yoghurt. Blir det for mye å velge mellom spiser han ingenting.

Anonymkode: 0a810...97d

Skrevet

Sendte som regel middagsrester jeg. Ikke noen stor fan av at alle måltider bortsett fra middag skal være brød.

• Liker 4
Skrevet

Vi sender med i brødskive samt en skyr eller oppskåret frukt eller grønnsaker.ø, evt litt bær. Kokt egg er også populært.

Anonymkode: ebde5...27c

Skrevet

Min er også 1 år og spiser frokost i barnehagen, han får med 1 skive med noe pålegg, en skyr mini og en halv banan. 

Anonymkode: 0af70...12f

Skrevet

To halve skiver (f.eks leverpostei og ost) og enkel yoghurt med lite sukker.

Anonymkode: 68cec...4c4

• Liker 1
Skrevet

Kjøleskapsgrøt, kokt egg, ostebiter, skinkebiter, grønnsaker/frukt, nøtter (ikke hele nøtter til en ettåring såklart)

Anonymkode: 43a97...392

Skrevet

Mini hadde med seg 1 pakke rosiner,  joghurt, paprika, agurk og noen små grove kjeks. 

Anonymkode: 6a324...364

Skrevet

Følte meg plutselig heldig som har all mat inkludert i bhg samt 3 varmretter i uken. Det håper jeg virkelig politikerene tar fatt i, alle barnehager burde hatt det. Småbarn foreldre har mer enn nok å tenke på.

Anonymkode: f5b98...31b

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følte meg plutselig heldig som har all mat inkludert i bhg samt 3 varmretter i uken. Det håper jeg virkelig politikerene tar fatt i, alle barnehager burde hatt det. Småbarn foreldre har mer enn nok å tenke på.

Det er bare foreldrene som trenger å ta fatt i det og betale mer kostpenger. 

Anonymkode: d5608...4e2

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del synes jeg det er null stress å lage matpakke, det tar virkelig ikke lang tid. 

Anonymkode: 0af70...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...