Gjest Lloyd Skrevet 26. mai 2005 #21 Del Skrevet 26. mai 2005 Beliggenhet. Må jeg bruke lang tid til jobb, blir jeg gaaaal. Og hva er vitsen med et flott hus med svææær spiseplass hvis ikke vennene mine orker å komme på besøk fordi jeg bor så alngt unna? Men hva er vitsen med ei rønne som ingen venner orker å besøke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2005 #22 Del Skrevet 26. mai 2005 Men hva er vitsen med ei rønne som ingen venner orker å besøke? ... at man kan pusse den opp til å bli akkurat så fin som man vil ha den, vel! Og at man kan servere vennene øl og pizza etter at de har vært med på maledugnad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lloyd Skrevet 26. mai 2005 #23 Del Skrevet 26. mai 2005 ... at man kan pusse den opp til å bli akkurat så fin som man vil ha den, vel! Og at man kan servere vennene øl og pizza etter at de har vært med på maledugnad... Det forutsetter at man har råd/tid til å pusse det opp, da... Hvis det ikke er noe problem, så er det vel ikke det store dilemmaet heller. Jeg tror at alle her er enige i at alt er relativt. Hvor langt unna er en villig til å gå før det blir for usentralt i forhold til tanken på drømmeboligen. Jeg personlig ville ha bodd litt unna der jeg opprinnelig hadde tenkt fremfor å kjøpe en bolig jeg ikke var så fornøyd med, men som ligger sentralt. (Nå snakker jeg ikke om småting, men for eksempel dårlig planløsning/ total renovering.) Er det snakk om et malingstrøk og å legge gulv er det vel sjelden en hindring for kjøp? Men å bo 45 minutter fra nærmeste nabo fordi drømmehuset er der er jo også å dra det litt langt! (Når det er sagt så ønsker jeg ikke bo sentralt, men heller litt utenfor bykjernen. Dersom drømmehuset hadde ligget midt i byen så hadde jeg hatt et problem med å bestemme meg for om jeg skulel kjøpt det....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2005 #24 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg tror at alle her er enige i at alt er relativt. Ja - egentlig er vi nok ganske enige... Og ordentlige venner besøker nok rønner også! (Håper jeg, da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lloyd Skrevet 26. mai 2005 #25 Del Skrevet 26. mai 2005 Ja - egentlig er vi nok ganske enige... Og ordentlige venner besøker nok rønner også! (Håper jeg, da.) Nei, vet du hva?!?!? De eneste av mine venner jeg gidder å besøke må bo i slott! Helst med en grusom beliggenhet!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2005 #26 Del Skrevet 26. mai 2005 Nei, vet du hva?!?!? De eneste av mine venner jeg gidder å besøke må bo i slott! Helst med en grusom beliggenhet!!!! Hvordan går det med byingen på totalrenoveringsobjektet, Paris Pilton? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 26. mai 2005 #27 Del Skrevet 26. mai 2005 Vi er helt utslått av den siste ukes diverse budrunder.. Nå prøver mannen å overtale meg til å by mer enn vi egentlig har råd til (fordi vi må bruke noen hundre tusen på umiddelbar oppussing) fordi budrunden har oversteget det vi har tenkt også på oppussingsobjektet... Aaargh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vvv Skrevet 27. mai 2005 #28 Del Skrevet 27. mai 2005 Standar kan jo gjøres noe med, det kan du ikke med beliggenhet... Enig med denne, jeg da. Virkeligheten er nok mer preget av en blanding hvor ting kan veie opp for hverandre. Viktigste erkjennelsen er vel at man ikke kan få alt perfekt......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 27. mai 2005 #29 Del Skrevet 27. mai 2005 Cluet med dilemmaet beliggenhet/standard er i alle fall her i Bergen at man må velge enten eller, virker det som. Enten så må man finne noe som har grei standard, men som ligger på Flaktveit (og det er pindadø ikke Bergen lenger), eller så kan man finne en rønne på Høyden hvis man er heldig. Har dessuten inntrykk av at det meste som legges ut for salg er ganske nyoppusset og dermed dyrt. Da går jo prisen mer på størrelse - men hvem gir vel en million for 23 kvm? Boligprisene her er helt crazy og har vært det en stund nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 27. mai 2005 #30 Del Skrevet 27. mai 2005 Så lenge leiligheten ligger innen sykkelavstand til byen, er standard viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå