Gjest Sarah Jessica Skrevet 22. mai 2005 #1 Del Skrevet 22. mai 2005 Vi er på hus/leilighetsjakt. Nå har jeg forelsket meg i en leilighet som ikke ligger så sentralt som vi hadde tenkt. Men som virkelig er drømmeleiligheten med stor D. Den har ikke utsikt men har alt annet. Bor midt i byen fra før, men her er det stort sett gamle oppussingsobjekter som er å få tak i. Hva er viktigst for deg når du velger sted å bo? Beliggenhet eller standard? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 22. mai 2005 #2 Del Skrevet 22. mai 2005 Beliggenhet er jo viktig, men ikke viktigere hvis det er snakk om drømmeboligen med stor D. Vi har flyttet en del lenger unna Oslo Sentrum enn vi hadde planer om, men d var fordi vi fant drømmehuset, og dessuten var kollektivtilbudet bra! Nemlig viktig å tenke på at man gjerne vil ha besøk av venner som må ta kollektiv!! Men beliggenhet er viktig når man tenker på om andre naboer kan se 'rett inn' til dere...Det liker ikke jeg tanken på, så d å ha usjenert hageflekk/balkong er viktig... Og forresten; standard er viktig om dere ikke elsker oppussing da...Vi kjøpte et 2 år gammelt hus, noe som er deilig for oss som hater å pusse opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berry Skrevet 22. mai 2005 #3 Del Skrevet 22. mai 2005 Boligen er desidert viktigst. Jeg kunne ikke tenkt meg å betale ekstra bare for å bo midt i sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soli Skrevet 22. mai 2005 #4 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg synes boligen er absolutt viktigst, hvis den har en bra beliggenhet er jo det bare et stort pluss! Men å kjøpe små oppussingsprosjekter i sentrum hadde jeg aldri giddet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2005 #5 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har krav til begge deler, så alt kommer an på. Vi hadde egentlig tenkt å flytte ut av byen da vi flyttet sist, men endte opp veldig sentralt. Om det er snakk om slitasje, så ville jeg kanskje valgt en leilighet med fin beliggenhet og pusset den opp slik jeg ville ha den. Men om jeg hadde funnet drømmehuset/leiligheten et sted med dårligere beliggenhet, så hadde jeg muligens klart å føye meg litt likevel. Det kommer an på kollektivtilbud og slike ting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 22. mai 2005 #6 Del Skrevet 22. mai 2005 Standar kan jo gjøres noe med, det kan du ikke med beliggenhet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 22. mai 2005 #7 Del Skrevet 22. mai 2005 Beliggenhet! Men det er ikke bare hvor på kartet boligen er plassert. Det er viktig at den ikke ligger rett ved siden av en traffikert vei el.lign. Direkte innsyn er også en stor ulempe. Standarden kan man alltid gjøre noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. mai 2005 #8 Del Skrevet 22. mai 2005 Helt klart beliggenhet! (utsikt, nabolag, støy og forurensing, etc) Standard kan du da ordne selv, og gjerne for de pengene du sparer på å kjøpe en leilighet som ikke er heeelt oppgradert og supermoderne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 22. mai 2005 #9 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg og må si beliggenhet. Vi bor nå i ett hus 8 km fra sentrum, bussen går kun 3 ganger om dagen. Vi har jo sefølgelig bil da. Vi skal nå selge huset og flytte til en rekkehusleilighet som ligger en km fra sentrum. Og i nerhet til barnehage, skole og butikk og kjøpesenter og naturmuligheter og bademuligheter. Vi må vel betale dobbelt så mye som vi får for huset. Men vi er heldige og da og får høy standard. For leiligheten er helt ny og bygges nå, så vi får bestemme alt selv, så det blir veldig høy standard på den. Men mye dyrere da. Huset vi bor i nå og har bra standard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 24. mai 2005 #10 Del Skrevet 24. mai 2005 Beliggenhet! Standard kan vi alltids gjøre noe med etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 24. mai 2005 #11 Del Skrevet 24. mai 2005 Eiendomsmeglere pleier å si at det er tre viktige faktorer ved et eiendomssalg: beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet.... Den leiligheten du har sett er jo ikke akkurat usentral da! Så jeg skjønner at du har funnet drømmeleiligheten. Det er jo luksus å slippe å gjøre noenting, bare flytte rett inn. Og så mye som ...jobber, så kan det jo kanskje være lurt, når skal han få tid til å legge nye gulv, liksom...? ;-) Jeg er litt sånn at jeg heller vil pusse opp en gammel rønne for å få det AKKURAT slik jeg vil, enn å flytte inn i noe som er fint, men ikke helt som jeg vil ha det. Men vi elsker jo å pusse opp, da.... (eller: vi elsker ikke selve oppussingen, men resultatet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. mai 2005 #12 Del Skrevet 24. mai 2005 som flere allerede har sagt, så kan man gjøre standarden bedre selv, ihvertfall dersom det går på slitasje og overflateoppussing. jeg vil gjerne få lov til å male, tapetsere og gjøre litt sånt selv den dagen jeg kjøper noe jeg, for å få det akkurat slik jeg vil ha det. beliggenhet er viktigere da, at den ligger i ett område hvor jeg kommer meg lett til og fra jobb/trening/venner og familie selv uten bil. at det er litt turmuligheter i nærheten. at det er ett rolig strøk der jeg føler meg komfertabel ute også etter mørkets frembrudd etc. så, det blir nok beliggenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. mai 2005 #13 Del Skrevet 24. mai 2005 Beliggenhet teller egentlig mest, men jeg ville ikke kjøpt ei rønne bare fordi den lå perfekt til heller. Det må i allefall være et minimum av standard for jeg gidder ikke gjøre for mye (betaler heller mer for et hus som er nyoppusset). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmr Skrevet 24. mai 2005 #14 Del Skrevet 24. mai 2005 En kombinasjon av begge faktorer vil nå jeg si. Enig med "Smørblomst" i at tilgjengelighet til kollektivtransport er viktig. Må også huske på at oppussingsobjekter fort kan bli mere kostbare enn man hadde tenkt på forhånd, og ikke minst går det mye tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2005 #15 Del Skrevet 24. mai 2005 Beliggenheten er aller viktigst. Og for meg er planløsning viktigere enn standard. Teit planløsning = ikke noe kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart Skrevet 24. mai 2005 #16 Del Skrevet 24. mai 2005 Beliggenheten er nok det aller viktigste for meg også....og mange med meg. Vi ser jo til stadighet eiendommer ved kysten som går for millionbeløp. Da er det ikke akkurat den gamle trehytta på 35 kvadrat du betaler for..... :-) Samtidig vil en eiendom med dårlig beliggenhet ikke øke stort i verdi selv om man koster på den masse i oppussing. Kjøpte selv ei lita "rønne" fra 1909 med ei helt utrolig tomt. Vet mange hadde siklet på tomten lenge, men ville ikke ha huset. Derfor fikk vi kjøpt ganske billig, har nå bygd på og har et flott hus på 120 kvadrat i grunnflate på drømmestedet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 25. mai 2005 #17 Del Skrevet 25. mai 2005 Takk for mange gode svar! Drømmeleiligheten som ikke lå fullt så sentralt som ønsket ble solgt til overpris i går, vi måtte gi oss da det ble for høyt. Huset som må totalrenoveres men som har råbra beliggenhet skal vi by på i dag... mannen har overtalt meg... og har seriøse planer om å ta fri i tre måneder for å pusse opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2005 #18 Del Skrevet 25. mai 2005 Lykke til Paris Hilton! Jeg er som mange andre her enig i at beliggenheten er det viktigste. Standarden er ikke så viktig, for det er jo noe en "lett" (så sant en har penger til det) kan gjøre noe med. Planløsningen er også veldig viktig. En leilighet med håpløs planløsning er ikke til å redde, uansett hvor mye en pusser opp. Så for meg er planløsning nesten like viktig som beliggenheten. Jeg hater f.eks åpen kjøkkenløsning, så jeg hadde aldri kjøpt en slik leilighet selv om den har den ultimate beliggenheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 25. mai 2005 #19 Del Skrevet 25. mai 2005 Beliggenheten er selvsagt det viktigste - selve huset kan man gjøre noe med ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beliggenhet Skrevet 26. mai 2005 #20 Del Skrevet 26. mai 2005 Beliggenhet. Må jeg bruke lang tid til jobb, blir jeg gaaaal. Og hva er vitsen med et flott hus med svææær spiseplass hvis ikke vennene mine orker å komme på besøk fordi jeg bor så alngt unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå