Gå til innhold

Kan samboer kaste meg ut på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, Maleficenta skrev:

Beklager å måtte skuffe deg TS, men du har gått i kvinnefella. Du har ingen juridiske rettigheter dessverre. Når det er sagt syns jeg han er litt slem, når han ikke gir deg tid til å finne ny bolig før han kaster deg ut. Du kunne fått litt mer tid. 

Hvordan er det kvinnefella når hun har fått bo der gratis? Om det er noen som har gått i en felle er det han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, Fjeud skrev:

Hvordan er det kvinnefella når hun har fått bo der gratis? Om det er noen som har gått i en felle er det han.

Det er ingen kvinnefelle å bo gratis...

Anonymkode: 6cc0d...019

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg må flytte, det er ikke det, men på en halv uke! Det er alt for kort tid. Jeg kjenner ingen jeg kan bo hos her. ( flyttet hit for å studere i august). Jeg har obligatoriske forelesninger, så kan ikke flytte masse timer unna hjem til foreldrene mine. Hva faen gjør jeg?! 
Ts 

Anonymkode: e8456...468

Du går til krisesenteret.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen kvinnefelle å bo gratis...

Det er jo akkurat det jeg sier

Skrevet
1 minutt siden, Fjeud skrev:

Det er jo akkurat det jeg sier

Sitert feil i farta ... 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, I Grosny skrev:

Du går til krisesenteret.

Krisesenter er for de som lever i voldelige forhold.

• Liker 33
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du kan forsøke å ringe kommunen å høre om de har ledige kommunale boliger. Eller ring rundt til campingplasser, ofte kan de leie ut billig i mnd. Kanskje kan du ringe NAV og forhøre deg om bolig og om de vet om noen plasser du kan få til nød å bo i, til du finner noe annet :)

Håper det ordner seg for deg, det var dårlig gjort av kjæresten din å gi deg så kort frist . Klem til deg ❤️ 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan han ikke, da det er selvtekt. Selvtekt er ikke lov. 

Anonymkode: f4876...c09

Han kan ringe politiet for assistanse til å fjerne henne fra adressen.. 

Og hvis hun ikke har kontrakt/adresse/etc på stedet, så har hun i praksis ingen muligheter til å bli værende utover den tiden hun har fått.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krisesenter er for de som lever i voldelige forhold.

Gå til krisesenteret allikevel. Jeg har ikke kjennskap til krisesenteret , men å bli kastet på gata er i høyeste grad krise, og de hjelper folk i krise med tak over hodet .

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Du kan forsøke å ringe kommunen å høre om de har ledige kommunale boliger. Eller ring rundt til campingplasser, ofte kan de leie ut billig i mnd. Kanskje kan du ringe NAV og forhøre deg om bolig og om de vet om noen plasser du kan få til nød å bo i, til du finner noe annet :)

Håper det ordner seg for deg, det var dårlig gjort av kjæresten din å gi deg så kort frist . Klem til deg ❤️ 

Jeg tenker at campingplasser ikke er så dumt. Det er jo lavsesong nå, så det betyr at de har masse ledig de kan leie ut til en gunstig pris, hvis de vil. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde stoppet studiet,bedt lånekassen stoppe videre utbetaling. Flyttet hjem til foreldrene,jobbet og spart opp penger til et nytt studieår nesten år,i en helt annen by,med en helt ny start.

Anonymkode: 63014...34f

• Liker 15
Skrevet

TS; Har du ringt hjem til foreldrene dine og spurt om de kan ha muligheter til å hjelpe deg litt nå? Du er bare 19 år og jeg vet svært godt at mange vil påstå du er voksen, men selv om 19 åringer er myndige så er de ikke automatisk helt voksne allikevel.

Og nå er du i en krise, og det er absolutt grunn nok til å ringe hjem. 

Jeg ser du har sjekket ut via Finn hva som er tilgjengelig på studiestedet ditt av bosteder. Da vet du leieprisene og depositumet, og det gjør det jo enklere å spørre foreldrene dine om assistanse.

Jeg er enig med alle dem som mener du blir nødt til å fortelle hvilken by vi snakker om hvis du vil ha helt konkrete tips eller tilbud om bosted :) 

Anonymkode: 88bf1...bed

• Liker 25
Skrevet
16 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Han kan ringe politiet for assistanse til å fjerne henne fra adressen.. 

Og hvis hun ikke har kontrakt/adresse/etc på stedet, så har hun i praksis ingen muligheter til å bli værende utover den tiden hun har fått.

Nei, han kan få namsmannen til å kaste henne ut.      Det tar litt tid. De hadde faktisk en avtale om at hun kunne bo der, så hun hadde bosted der. 

Anonymkode: f4876...c09

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS; Har du ringt hjem til foreldrene dine og spurt om de kan ha muligheter til å hjelpe deg litt nå? Du er bare 19 år og jeg vet svært godt at mange vil påstå du er voksen, men selv om 19 åringer er myndige så er de ikke automatisk helt voksne allikevel.

Og nå er du i en krise, og det er absolutt grunn nok til å ringe hjem. 

Jeg ser du har sjekket ut via Finn hva som er tilgjengelig på studiestedet ditt av bosteder. Da vet du leieprisene og depositumet, og det gjør det jo enklere å spørre foreldrene dine om assistanse.

Jeg er enig med alle dem som mener du blir nødt til å fortelle hvilken by vi snakker om hvis du vil ha helt konkrete tips eller tilbud om bosted :) 

Anonymkode: 88bf1...bed

Beste innlegg så langt. Ja, det er flaut å ringe hjem, men dersom min datter hadde vært i din situasjon så hadde jeg garantert hjulpet henne etter beste evne. Dersom min datter hadde hatt slike problemer så hadde jeg ikke blitt glad om hun hadde unnlatt å ringe meg.

Endret av I Grosny
  • Liker 23
Skrevet

Hjelper det på studiet hvis du får en sykemelding, og så kan dra til foreldrene dine? 

Anonymkode: de8a2...e11

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor nekter du å fortelle hvilken by dette er, TS? Det er jo mange som er på tilbudssiden her allerede.

Anonymkode: 9b1d8...f66

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel søkt lån hos lånekassen? Første utbetaling fra lånekassen er på 22..000, utbetaling for september og oktober er på tilsammen ca 16.000, og om du har bodd gratis hos ham  frem til nå bør du jo ha litt penger på konto til å klare deg frem til du finner noe permanent? Det billigste rommet på airbnb trenger ikke koste så veldig mye.

Anonymkode: 3da5a...730

Hva bruker en 19 åring som bor gratis 38.000 på i løpet av 2 mnd???😮😮😮

Anonymkode: 89537...f61

• Liker 21
Skrevet

Det er mye som skurrer her.

1. Du fikk over 20.000 kr i august, hva har du brukt disse pengene på? Jeg har til og med penger i fra august, som jeg ikke har brukt opp enda.

2. Hvorfor ble du kastet ut?

3. Hvorfor kan ikke du si hvilken by det er?

Anonymkode: 543ea...402

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker en 19 åring som bor gratis 38.000 på i løpet av 2 mnd???😮😮😮

Det er veldig enkelt, om man ikke har særlig økonomisk sans. Jeg studerte med flere som bodde hjemme og hadde fullt studielån - men likevel måtte jobbe ved siden av og «aldri» hadde penger. Svaret var fest, merkeklær, shopping og restaurantmat.

Anonymkode: 59335...ff8

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig enkelt, om man ikke har særlig økonomisk sans. Jeg studerte med flere som bodde hjemme og hadde fullt studielån - men likevel måtte jobbe ved siden av og «aldri» hadde penger. Svaret var fest, merkeklær, shopping og restaurantmat.

Anonymkode: 59335...ff8

Er nok mye ukritisk bruk av penger ute å går ja. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...