AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #61 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, Ulven skrev: Her må du bare ta et par dager fri for å skaffe deg et nytt bosted. Legg ut en "annonse" på facebook hvor du forteller at du pga samlivsbrudd kun har fem dager på deg til å skaffe noe nytt, og om det er noen som kjenner noen som har en seng ledig eller et bosted. Be folk dele. Legg ut en annonse på Finn om hybel, og så går du innom studentsamskipnaden og hører om de kan hjelpe deg på noe vis. Saumfar alle nettsider om det kan være noe ledig i forhold til bofelleskap. Og legg ut her hvilket studiested du tilhører. Du skal ikke se bort fra at det kan hjelpe. Jeg har lagt ut på Finn, hybel.no, Facebook, studiestedet mitt, på studentbolig ( i tilfelle noen skal flytte). Sett på Airbnb og hoteller ( som er svindyrt). ts Anonymkode: e8456...468
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #62 Skrevet 16. oktober 2019 At du i heletatt spør om han kan kaste deg ut, med ditt grunnlag. Er jo ille nok å tenke på...typisk kvinnfolk. Forstår sjelden virkeligheten i livet. Anonymkode: 7db81...8c3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #63 Skrevet 16. oktober 2019 Du har vel søkt lån hos lånekassen? Første utbetaling fra lånekassen er på 22..000, utbetaling for september og oktober er på tilsammen ca 16.000, og om du har bodd gratis hos ham frem til nå bør du jo ha litt penger på konto til å klare deg frem til du finner noe permanent? Det billigste rommet på airbnb trenger ikke koste så veldig mye. Anonymkode: 3da5a...730 15
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #64 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jo ikke en husokkupant når han har invitert meg til å bo der! Dette har vært hjemmet mitt, og nå har jeg ingen steder å bo! ts Anonymkode: e8456...468 Joda - du har fått gratis kost og losji mot at du var kjæresten hans. Det var en veldig, veldig dårlig deal. For deg. For han var det en god deal. Nå har du lært hvorfor det å ta imot kost og losji i bytte mot noe er en elendig ide. Så svelg stoltheten din og snakk med de du kjenner på studiet. Spør foreleserne dine. Studiekontoret. Studentforeningen. Se i avisa og på Finn. Dette er krise. Fordi du MÅ finne deg et annet sted å bo over helga, og da er ikke «det går ikke» et alternativ. Du er ikke 8 år lengre - ingen kommer og redder deg, Ts. Du må enten finne en leilighet, leie noe midlertidig (hospits, hotel, Airbnb), bo på gata eller flytte hjem til ho mor. Det er alternativene. Anonymkode: 60000...d8b 7
Maleficenta Skrevet 16. oktober 2019 #65 Skrevet 16. oktober 2019 Beklager å måtte skuffe deg TS, men du har gått i kvinnefella. Du har ingen juridiske rettigheter dessverre. Når det er sagt syns jeg han er litt slem, når han ikke gir deg tid til å finne ny bolig før han kaster deg ut. Du kunne fått litt mer tid. 10
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #66 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at jeg må flytte, det er ikke det, men på en halv uke! Det er alt for kort tid. Jeg kjenner ingen jeg kan bo hos her. ( flyttet hit for å studere i august). Jeg har obligatoriske forelesninger, så kan ikke flytte masse timer unna hjem til foreldrene mine. Hva faen gjør jeg?! Ts Anonymkode: e8456...468 Campingplass + telt og sovepose? Anonymkode: 625ba...55d 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #67 Skrevet 16. oktober 2019 Les lenken fra første side: Rett til utkastelse - men ikke umiddelbart! Hvis dere ikke har en husleieavtale, så er det dessverre ingen rettsregler som kommer deg til unnsetning. Huseieren kan be deg om å flytte ut straks. Hvis du ikke kan eller vil etterkomme oppfordringen om å flytte som snarest, kan du i praksis ikke bli satt på dør umiddelbart. Selvtekt er ikke tillatt. Tvangsfravikelse mot din vilje kan bare skje via namsmannen. Først tingretten, så namsmannen Den som eier boligen har neppe såkalt særlig tvangsgrunnlag, og må først sende begjæring til tingretten om å få rettens kjennelse på at du ikke har lov til å bo der lenger. Hvis tingretten gir medhold, sendes kjennelsen til namsmannen for tvangsfullføring. Denne prosessen tar flere måneder. Deretter tar det enda noen uker eller måneder fra retten har avsagt kjennelse til namsmannen tvangsfullbyrder kjennelsen ved en formell fravikelse (utkastelse). Den som blir hevet ut, blir sittende med et betydelig omkostningsansvar, så det er uklokt å klore seg fast hos eks'en. Den som må flytte ut, må være på aktiv boligjakt, og den som skal bli boende må forstå at det tar tid å finne seg nytt husvære. Om den som skal bli boende er utålmodig, kan den boligsøkende gjøre oppmerksom på at en tvangsfravikelse er en langsom prosess som en bør søke å unngå. Anonymkode: f4876...c09 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #68 Skrevet 16. oktober 2019 Hvilken by er det snakk om? Anonymkode: 7d783...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #69 Skrevet 16. oktober 2019 Hvis du ikke har vært utro eller noe sånt så kunne han jo iallefall gitt deg noen uker. Ikke lett å finne noen så fort. Men legg ut annonser overalt, også på sånne "hjelp i tromsø", kjøp og salg sider +++ Anonymkode: 9b9ca...2ed 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #70 Skrevet 16. oktober 2019 Han kan ikke kaste deg ut mot din vilje over helga, det er selvtekt. Det er det bare namsmannen som kan gjøre, og det tar lang tid. Innen den tid har du funnet noe annet. Anonymkode: f4876...c09 4
Maleficenta Skrevet 16. oktober 2019 #71 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke på en halv uke! Så fort greier jeg ikke å finne noe nær studiestedet mitt. ts Anonymkode: e8456...468 Må det være nær, så lenge det er gode bussforbindelser? 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #72 Skrevet 16. oktober 2019 Har du hatt sex med noen andre? Anonymkode: ea84f...931 1
Maleficenta Skrevet 16. oktober 2019 #73 Skrevet 16. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan ikke kaste deg ut mot din vilje over helga, det er selvtekt. Det er det bare namsmannen som kan gjøre, og det tar lang tid. Innen den tid har du funnet noe annet. Anonymkode: f4876...c09 Jo han kan det når hun ikke offisielt bor der 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #74 Skrevet 16. oktober 2019 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Jo han kan det når hun ikke offisielt bor der Nei, det kan han ikke, da det er selvtekt. Selvtekt er ikke lov. Anonymkode: f4876...c09 5
*Stjerne*støv* Skrevet 16. oktober 2019 #75 Skrevet 16. oktober 2019 Er garantert bokollektiv i byen du studerer i 🙄
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #76 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er veldig tiltaksløs. Masse unnskyldninger, men vil ikke høre på noen av rådene som kommer. Anonymkode: f0ed9...b06 Hæ? Dere har jo ikke sagt noe jeg ikke allerede har prøvd. Jeg kastet meg rundt med en eneste gang. La ut annonser, ringte på annonser, printet ark til å henge opp, ringte studieleiestedet for å se om noe var blitt ledig. Sjekket Airbnb og hoteller. Ingenting! Jeg har faktisk gjort mye. ts Anonymkode: e8456...468 6
Mt3 Skrevet 16. oktober 2019 #77 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo uansett for dyrt! Jeg er student og har ikke jobb ved siden av enda. ts Anonymkode: e8456...468 Enkelte steder leier campingplasser ut hytter rimelig til studenter i vinterhalvåret. Har du sjekket muligheten for det? 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #78 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg også vil gjerne vite hvilken by, eller ihvertfall fylke du holder til i. Jeg kan være villig til å hjelpe 😊 Anonymkode: 1a4de...2aa 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #79 Skrevet 16. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Dere har jo ikke sagt noe jeg ikke allerede har prøvd. Jeg kastet meg rundt med en eneste gang. La ut annonser, ringte på annonser, printet ark til å henge opp, ringte studieleiestedet for å se om noe var blitt ledig. Sjekket Airbnb og hoteller. Ingenting! Jeg har faktisk gjort mye. ts Anonymkode: e8456...468 Hvorfor vil du ikke skrive hva du har gjort for å få han så sint? Har du hatt sex med andre? Anonymkode: ea84f...931 2
Ulven Skrevet 16. oktober 2019 #80 Skrevet 16. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Dere har jo ikke sagt noe jeg ikke allerede har prøvd. Jeg kastet meg rundt med en eneste gang. La ut annonser, ringte på annonser, printet ark til å henge opp, ringte studieleiestedet for å se om noe var blitt ledig. Sjekket Airbnb og hoteller. Ingenting! Jeg har faktisk gjort mye. ts Anonymkode: e8456...468 Du må nesten nevne hvor studiestedet ditt er skal vi kunne hjelpe deg mer. 🙂 Noen har kanskje en campingvogn stående du kunne ha lånt, det hadde vi hatt, men så lenge vi ikke vet hvor du bor er det vanskelig å komme videre. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå