AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #41 Skrevet 16. oktober 2019 Du er veldig tiltaksløs. Masse unnskyldninger, men vil ikke høre på noen av rådene som kommer. Anonymkode: f0ed9...b06 9
Sinsiew Skrevet 16. oktober 2019 #42 Skrevet 16. oktober 2019 12 minutter siden, Heisenberg skrev: Hørt om studielån? Som er på 7000? Ja, jeg har hørt om det. Siden ts har bodd gratis, skulle hun vel hatt i hvert fall 10.000 å bodd på et motell mens hun venter på å finne noe eget. Men når det er for dyrt, så tviler jeg vel på at ts har så mye inntenkt. I tillegg kommer hun ikke nødvendigvis så langt med studielånet i en slik leilighet nå. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #43 Skrevet 16. oktober 2019 Har du prøvd å snakke med han og be om å ha tingene der litt lenger? Du kan sove på sofaen og kun være der for å sove. Anonymkode: de8a2...e11 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #44 Skrevet 16. oktober 2019 Den eneste du kan snakke med for å få litt mer tid, er jo eksen din. Ingen her kan fikse det. Spør pent om å få en uke på deg, tilby penger for det. Anonymkode: d514b...0b1 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #45 Skrevet 16. oktober 2019 Siden du blir kasta ut så fort regner jeg med det er utroskap eller noe slik inne i bildet. Hvertfall noe mer dramatisk enn å bare " vokse fra hverandre". Så da er det vel litt din egen skyld? Finns ingen regler som kan nekte noen å kaste folk ut av egen leilighet da. Så finns ingen annen løsning så går du på NAV og hører om de kan hjelpe. Anonymkode: 94f15...6a2 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #46 Skrevet 16. oktober 2019 Hvorfor er det så bråhast med å komme deg ut. Han vet vel situasjonen din, ble dere brått uvenner? Hvis ikke du har gjort noe ille, bør du kunne bo der til du får ordnet noe? I alle fall en uke til? Anonymkode: 6cc0d...019 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #47 Skrevet 16. oktober 2019 47 minutter siden, Pragmatikeren skrev: I aller verste fall får du oppsøke Nav og få plass på hospits. Studenter dår ikke hjelp av nav. De ber henne flytte hjem til foreldrene og fikse situasjonen sin før hun studerer igjen. Anonymkode: 89537...f61 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #48 Skrevet 16. oktober 2019 Snakk med kjæresten og prøv å ordne opp? Anonymkode: 89537...f61 2
Pragmatikeren Skrevet 16. oktober 2019 #49 Skrevet 16. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Studenter dår ikke hjelp av nav. De ber henne flytte hjem til foreldrene og fikse situasjonen sin før hun studerer igjen. Anonymkode: 89537...f61 Det var jeg ikke klar over. Takk for info 👍 1
Summerbreeze Skrevet 16. oktober 2019 #50 Skrevet 16. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du blir kasta ut så fort regner jeg med det er utroskap eller noe slik inne i bildet. Hvertfall noe mer dramatisk enn å bare " vokse fra hverandre". Så da er det vel litt din egen skyld? Finns ingen regler som kan nekte noen å kaste folk ut av egen leilighet da. Så finns ingen annen løsning så går du på NAV og hører om de kan hjelpe. Anonymkode: 94f15...6a2 Hvilken rett gir det deg til å dømme? Du vet ingenting om hva som har skjedd som har gjort at de har slått opp. Har du bare noe dømmende å si så kan du like gjerne holde kjeft. Til TS; Vet at noen studiesteder har sovesal den første delen av semesteret hvertfall. Kanskje dette er en mulighet?! Mener at NHH har det for cirka 200kr i måneden ellerno. Funker hvertfall til du får ordnet noe annet 14
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #51 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, han kan kaste deg: derfor ALDRI lurt å flytte inn i noen andre sin leilighet uten å ha sikkerhet mot sånne situasjoner. Kvinn deg kjapt opp og prøv å løse dette: -få ut en melding på face om at du trenger sted å bo omgående og få folk til å dele -spørr folk på studiet om de vet om noe -pløy hybel.no: ett billg drittsted for en stund er bedre enn ingenting -sjekk tavler på studiested, der henger ofte lapper om kollektiver. -sjekk om airbnb har noe overkommelig som kan gi kjøpe deg litt mer tid Anonymkode: 36838...aba Alt dette har jeg selvsagt gjort! Jeg sitter jo ikke på rompa og venter på at en bolig skal falle i armene mine, men ingenting er ledig NÅ med en eneste gang. Jeg kan ikke begynne å søke forbrukslån for å bo på for bnb. nei jeg har ikke spart opp midler jeg er 19 år, og har ikke jobbet noe særlig. ts Anonymkode: e8456...468 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #52 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, Sinsiew skrev: Det skulle du jo tenkt på før. Hvorfor i all verden har du ikke jobb? Hadde du tenkt å bo gratis hele studietiden? Jeg har søkt jobber, men det har jo ikke hastet hittil. Jeg har bare bodd her siden august, så det har ikje vært SÅ lang tid heller. Jeg har ingen arbeidserfaring bortsett fra at jeg har jobbet litt for pappa, med noe helt urelevant. Jeg er 19 år, så jeg har ikke hatt lang tid på meg til å få meg masse erfaring. ts Anonymkode: e8456...468 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #53 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du virkelig basert livet ditt på å snylte på en mann? Anonymkode: 727f8...449 Eh, nei. Jeg flyttet sammen med ungdomskjæresten min til en studentby nå i høst og har bodd i hans leilighet siden august. Det kvalifiserer neppe til å «basere hele livet mitt på en mann» ts Anonymkode: e8456...468 23
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #54 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket om studentsamskipnaden har noen ledige boliger? Det er ikke alle steder alle studentboligene er fulle. Hvor studerer du? Anonymkode: 00a58...6cc Ja, har sjekket. Det sjekket jeg også før jeg flyttet hit. Det var en av grunnene til at vi bestemte oss for å bli samboere, for det var umulig for meg å få studentbolig. ts Anonymkode: e8456...468 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #55 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er det eneste alternativet å flytte hjem til foreldrene dine selvom du har obligatoriske forelesninger. Anonymkode: 3cf57...4be Da stryker jeg jo på studiet mitt, og blir skyldig masse lån til Lånekassen Ts Anonymkode: e8456...468
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #56 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, Pragmatikeren skrev: I aller verste fall får du oppsøke Nav og få plass på hospits. Hvordan gjør jeg det? Har alle byer hospits? ts Anonymkode: e8456...468
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #57 Skrevet 16. oktober 2019 Men du har vel litt penger liggende som følge av utbetalinger fra Lånekassen og ingen bokostnader i perioden? Du kommer langt med noen titalls tusen. Anonymkode: 5fa32...db2 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #58 Skrevet 16. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da stryker jeg jo på studiet mitt, og blir skyldig masse lån til Lånekassen Ts Anonymkode: e8456...468 Er dette en storby? Da er det mye lettere å finne et alternativ. Uansett så kan du ikke bo der, så da må du velge det som du MÅ. Enten du må hjem eller noe annet. Han kan kaste deg ut når han vil, så enkelt er det. Anonymkode: 7db81...8c3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #59 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har heldigvis to arbeidsdager igjen: Sjekk alle tavler o.l. og heng opp lapper selv, også. Har dere Facebook-grupper for studiet ditt/studentforeningen? Bruk hele nettverket ditt aktivt. Skriv annonse og be alle dele. Har du studievenner du kan bo hos? Venner fra trening/idrett/kor osv.? Du må ha blitt kjent med noen siden august? Hør med studentforeningen. Har de ledige rom? Hva anbefaler de? Ledig rom i kollektiv? Hvor er studiestedet? Finnes det campinghytter e.l.? Hør med NAV? Hospits? Hvis du har bodd gratis siden august, har du vel spart en del av studielånet? Anonymkode: d5da4...3 Alt dette er gjort. Jeg kjenner ingen så godt at jeg kan spørre de om å bo hos de. Jeg har betalt mat, bøker og noen penger jeg uansett skyldte han, samt levd for studielånet. Jeg har noe, men ikke nok til et helt depositum. Vet at pappa kunne lånt meg litt til depositum, men jeg kan jo ikke bruke de pengene på Airbnb, da har jeg jo ikke depositum lenger. ts Anonymkode: e8456...468
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #60 Skrevet 16. oktober 2019 Er det i Bergen? Jeg har en sofa du kan låne Anonymkode: 4909c...41a 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå