Gå til innhold

Kan samboer kaste meg ut på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke «på dagen» men han har gitt meg over helgen på å flytte ut. Jeg har ingen steder å dra! Han eier leiligheten og møblene, og vi har ingen kontrakt på at jeg bor der. Jeg er heller ikke folkeregistrert her, men jeg får posten min hit. 

Anonymkode: e8456...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du betalt leie for å bo der? 

Anonymkode: 5fa32...db2

Skrevet

Hva er grunnen til at han vil kaste deg ut?

Anonymkode: b8e4c...73c

Skrevet

Uten kontrakt eller bevis på at du har betalt leie er du dessverre mer regnet som husokkupant enn samboer 😛 Han kan kaste deg ut «på dagen» ja.

Anonymkode: 59335...ff8

• Liker 22
Skrevet

Å finne seg sted å bo er absolutt ikke vanskelig, flytt!!

Skrevet

Høres ikke ut som om det er et blivende sted for deg, dessverre. Håper du kan bo midlertidig hos familie/venner. 

Anonymkode: cbcd8...399

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du betalt leie for å bo der? 

Anonymkode: 5fa32...db2

Nei. Han har tjent mye mer enn meg. 
ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at han vil kaste deg ut?

Anonymkode: b8e4c...73c

Vi har slått opp :( 

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uten kontrakt eller bevis på at du har betalt leie er du dessverre mer regnet som husokkupant enn samboer 😛 Han kan kaste deg ut «på dagen» ja.

Jeg har aldri betalt leie. Jeg tjener mye mindre enn han og han har aldri bedt meg om det. 
ts

Skrevet
1 time siden, Made4u skrev:

Å finne seg sted å bo er absolutt ikke vanskelig, flytt!!

Ikke på en halv uke! Så fort greier jeg ikke å finne noe nær studiestedet mitt. 
ts

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri betalt leie. Jeg tjener mye mindre enn han og han har aldri bedt meg om det. 
ts

Da har du ingen rettigheter. 

Anonymkode: f0ed9...b06

• Liker 27
Skrevet

Du har ikke folkeregistrert adresse eller betalt noe for å bo der, så da er du vel nesten som en husokkupant da. 

Anonymkode: a2d68...fbf

• Liker 12
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som om det er et blivende sted for deg, dessverre. Håper du kan bo midlertidig hos familie/venner. 

Anonymkode: cbcd8...399

Nei jeg kan ikke bo hos noen. Kjenner ingen her. Jeg kan ikke flytte hjem til foreldrene mine, da jeg studerer her og vi har obligatoriske forelesninger. 

skjønner at jeg må flytte, men jeg trenger litt tid! 
ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ikke folkeregistrert adresse eller betalt noe for å bo der, så da er du vel nesten som en husokkupant da. 

Anonymkode: a2d68...fbf

Jeg er jo ikke en husokkupant når han har invitert meg til å bo der! Dette har vært hjemmet mitt, og nå har jeg ingen steder å bo! 
ts

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Da har du ingen rett til å oppholde deg i hans leilighet mot hans vilje nei.

• Liker 33
Skrevet

Da er du gjest i boligen, ikke noe mer. Når han sier du må dra, så må du det. Begynn å let.

Anonymkode: d514b...0b1

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ingen rett til å oppholde deg i hans leilighet mot hans vilje nei.

Jeg skjønner at jeg må flytte, det er ikke det, men på en halv uke! Det er alt for kort tid. Jeg kjenner ingen jeg kan bo hos her. ( flyttet hit for å studere i august). Jeg har obligatoriske forelesninger, så kan ikke flytte masse timer unna hjem til foreldrene mine. Hva faen gjør jeg?! 
Ts 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du gjest i boligen, ikke noe mer. Når han sier du må dra, så må du det. Begynn å let.

Anonymkode: d514b...0b1

Det gjør jeg jo! Det er ikke det at jeg ikke greier å finne noe nytt, det gjør jeg jo, men det er alt for liten tid! 

ts

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg må flytte, det er ikke det, men på en halv uke! Det er alt for kort tid. Jeg kjenner ingen jeg kan bo hos her. ( flyttet hit for å studere i august). Jeg har obligatoriske forelesninger, så kan ikke flytte masse timer unna hjem til foreldrene mine. Hva faen gjør jeg?! 
Ts 

Tar inn på et billig motell eller campinghytte? 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...