Gjest :vraket Skrevet 22. mai 2005 #1 Skrevet 22. mai 2005 Jeg er alltid, uten unntak, fysen på noe noen timer etter middag. Ender alltid opp med å raide skapene og spise foran tv'n. Resultat: vekta går oppover og selvfølelsen nedover. Hvordan gjør dere det? Jeg har prøvd den gamle "ingen spising etter seks", men da sovner jeg nesten ikke, så sulten er jeg. Noen tips til kveldsmat, lett sådan, som jeg kan spise meg noenlunde mett på, men legge på meg minimalt av?
Smørblomsten Skrevet 22. mai 2005 #2 Skrevet 22. mai 2005 Jeg er alltid, uten unntak, fysen på noe noen timer etter middag. Ender alltid opp med å raide skapene og spise foran tv'n. Resultat: vekta går oppover og selvfølelsen nedover. Hvordan gjør dere det? Jeg har prøvd den gamle "ingen spising etter seks", men da sovner jeg nesten ikke, så sulten er jeg. Noen tips til kveldsmat, lett sådan, som jeg kan spise meg noenlunde mett på, men legge på meg minimalt av? Bruk litt tid og energi på å skjære opp masse div frukt og lag et innbydende fruktfat! Evt grønnsaker med en yoghurt naturell-dip til... Frisk ananas f.eks er jo utrolig godt, når man først har fått ut fingern og skjært opp i lekre biter! De fleste butikker har jo mye spennende i frukt/grønnsaksdisken! Prøv f.eks Lichi (kjærlighetsfrukt) + + + +
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #3 Skrevet 22. mai 2005 Poser med babygulrøtter. Du trenger ikke gjøre annet enn å rive hull på posen, de er ferdig skrelte og smaker kjempegodt! Og så fins det omtrent ikke kalorier i dem Og vil du utvide kan du jo dyppe dem i naturelle yoghurt.
Nella Skrevet 22. mai 2005 #4 Skrevet 22. mai 2005 Ryvita knekkebrødene med et godt (og magert) kjøttpålegg på evnt fisk. Digger kaldrøkt makrell på de eller spekeskinke. Da blir det nesten som snacks Ellers frukt og grønnsaker, men syns de knekkebrødene metter litt mer når man får litt oppå.
hilli Skrevet 22. mai 2005 #5 Skrevet 22. mai 2005 Spis dessert! Ikke av den mest kaloririke varianten selvsagt, men dessert skal være bra. Franskmenn spiser jo ikke spesielt mager mat, men er allikevel ikke overvektige som amerikanere. Det sies at grunnen til dette er vin og treretters middag. Når man spiser dessert dempes søthungeren senere, som fører til mindre småspising, dessuten orker man ikke så store mengder støte fristelser rett etter middag.
Thomasine Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Jeg spiser rugsprø : http://no.wasa.com/Wasa/smpage.fwx?page=19...6&main=products med brunost, prim, eller andre smøreoster. Gjerne paprika, agurk eller løk oppå smøreostene... Metter, og i følge Grethe Roede kunne jeg spise ca. 50 g hver kveld = 4 stk!! Jeg prøver ikke å spise etter 20.00 - MÅ også ha noe å tygge på om kvelden.
Gjest piaf Skrevet 23. mai 2005 #7 Skrevet 23. mai 2005 Hvis man skal ha noe som metter, nytter det ikke med bare frukt eller grønnsaker, synes jeg. Det kan selvsagt være forskjellig, men for min del er det alltid noe søtt jeg har lyst på etter middag. Spiser imidlertid ikke dessert - dessert til hverdags må etter mitt syn føre til et kosthold med altfor mye sukker, selv om det demper snopelysten. Jeg går istedet for frukt som pålegg. En hjemmelaget, skikkelig grov scone (fra fryseren ) av spelt, havre og solsikkefrø, med enten bananskiver eller epleskiver med kanel på. Da blir jeg mett, og jeg får stillet eventuell søthunger. Kanelen gir meg dessuten illusjon av å spise kake, selv om den faktisk er direkte sunn og virker blodsukkerregulerende (se her!)
Imax Skrevet 23. mai 2005 #8 Skrevet 23. mai 2005 Jeg er akkurat som deg! Tar gjerne og spiser en halv kjekspakke på kvelden. I dag har jeg gjort følgende: Skåret opp et eple (har sånn eplekutter - vidunderlig!) og spis det sammen med en kopp te. Merker sukkersuget har gitt seg. Ellers er jeg helt for finn crisp med smøreost.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mai 2005 #9 Skrevet 23. mai 2005 Jeg har spist tre knekkebrød med masse leverpostei, litt majones og en halvkilo agurk på til kevldsmat. Utrolig godt!!
Karianne Skrevet 25. mai 2005 #10 Skrevet 25. mai 2005 Jeg spiser knekkebrød! Bruker de sortene som består av 100 % fullkorn. Med sunt pålegg så får du en sunn kveldsmat. Jeg får ikke sove om jeg legger meg sulten. Jeg hadde aldri klart å ikke spise etter 18. Vet det står i sånne slankebøker av og til, men jeg tror ikke dette er så smart. Vil tro at forbrenningen går ned av slik sulting, så dette vil i alle fall ikke jeg pine meg til.
Fakse Skrevet 25. mai 2005 #11 Skrevet 25. mai 2005 Havregrøt kokt på vann, og med litt honning eller kanel og fruktose som smaksetter er fin kveldsmat. Ellers synes jeg ofte at te hjelper på søthungeren.
mari Skrevet 25. mai 2005 #12 Skrevet 25. mai 2005 en kopp te med søtningsmiddel pleier å holde for meg. De dagene jeg trener på kvelden tar jeg ofte litt frukt når jeg kommer hjem. En pære eller noen druer er veldig godt Må jo innrøme at jeg ikke er så sulten på kvelden/for lat til å lage mat sent, så egentlig burde jeg ikke svare på denne tråden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå