AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Hvis du kunne valgt helt på nytt: - Hvilken utdanning ville du tatt? - Hvilken jobb ville du hatt? - Hvilken utdanning har du nå? - Hvilken jobb har du nå? - Hva hindrer deg i å gjøre det du ønsker? Anonymkode: ac960...d2f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Ville blitt det samme jeg er nå. Ville kanskje jobbet som miljøterapeut på skole fremfor bv. Vil skifte jobb hvis det dukker opp noe som er verdt å søke på og som jeg kan få. Slitsomt det der jobbsøkegreiene når man også har små barn å tenke på. Anonymkode: 6b251...351
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Ville valgt samme type utdanning, men spesialisert meg innenfor et annet emne. Anonymkode: 420c1...360
HalldirV2 Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg ville blitt gullgraver/vasker i Alaska
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg ville søkt på Oxford eller Cambridge. Jeg tror jeg kunne kommet inn, men søkte aldri. Jeg ville hatt den samme jobben som jeg har nå. Har en ganske spesiell kombinasjon av bachelor og master, så vil ikke si akkurat hva jeg studerte. Men de passer fint sammen og jeg likte begge utdanningene. Jobber i bokbransjen. Ingenting hindrer meg i gjøre det jeg ønsker. Har drømmejobben. Anonymkode: 868af...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Jobb uten lederansvar. Man blir helt oppslukt av jobben som leder, ekstremt press. Er ikke verdt det! Ville valgt noe som ga meg mest mulig fritid, ikke pengejag. Anonymkode: 0d883...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #7 Skrevet 16. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kunne valgt helt på nytt: - Hvilken utdanning ville du tatt? - Hvilken jobb ville du hatt? - Hvilken utdanning har du nå? - Hvilken jobb har du nå? - Hva hindrer deg i å gjøre det du ønsker? Anonymkode: ac960...d2f Ville tatt den samme utdanningen og jobben om jeg skulle gjort det på nytt. Hadde kanskje tatt den i Sverige i Danmark i stedet for i Norge, fordi utdanningen er bedre der. Samtidig har kanskje nettopp mitt utdanningsforløp åpnet dørene for meg slik at jeg klarte å gjennomføre utdannelsen og med gode resultater. Anonymkode: c9ede...c56
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #8 Skrevet 16. oktober 2019 i Sverige eller i Danmark* Anonymkode: c9ede...c56
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg har en bachelorgrad fra tidligere, men da jeg innså at det var omtrent umulig å få gode jobber med denne, startet jeg på nytt og studerer nå økonomi. Kan heldigvis kombinere gradene mine til slutt da, og søke på gode jobber. Anonymkode: 59224...b82
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #10 Skrevet 16. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kunne valgt helt på nytt: - Hvilken utdanning ville du tatt? - Hvilken jobb ville du hatt? - Hvilken utdanning har du nå? - Hvilken jobb har du nå? - Hva hindrer deg i å gjøre det du ønsker? Anonymkode: ac960...d2f Noe kreativt innen kommunikasjon og tekst/forfatterstudie og forhåpentligvis havnet i bokbransjen? Det var drømmen i alle fall. Er barnehagelærer og jobber med pedagogisk leder. Økonomi og (følelsen av) stor fallhøyde hindrer meg. Men jeg drømmer hver eneste dag om et annet liv. Anonymkode: 5880e...974
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #11 Skrevet 16. oktober 2019 Ville kanskje forbedret noen fag på vgs, og blitt psykolog. Nå er jeg barnevernspedagog, men har ikke arbeidserfaring enda. Angrer ikke på valget mitt, men jeg tror det kan være en utfordring å få jobb selv etter jeg er ferdig med masteren. Anonymkode: d91d4...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #12 Skrevet 16. oktober 2019 Hadde tatt minste motstands vei til mål. Led litt for mye av "flink pike-syndrom" uten å ha noe strategi eller mål. Bare jeg jobbet hard og led nok, kom det sikkert til å gå bra....var tanken. Hadde heller ingen rollemodeller eller noen i akademia hjemme, så var totalt desorrientert på universitetet. Visste ikke hva jeg skulle bli og ante ikke hva mine styrker eller svakheter var. Produserte gode karakterer på videregående, så hadde 5 i de fleste fag, men tok ingen realfag. Tok det i etterkant og fullførte så et langt studie. Hadde kronisk dårlig samvittighet for det meste og husker studietiden som tung, kjip og ensom. Fikk middelmådige karakterer og så hvor enkelt det var for medstudenter. Slet med å få meg jobb. Fikk ikke relevant jobb. Tror jeg ble for opptatt av å bevise noe for meg selv og foreldre heller enn å være strategisk og snill mot meg selv Istedenfor å strekke meg etter noe så "uoppnåelig", burde jeg heller tatt et studie som jeg ville ha mestret bedre feks. vernepleier, så kunne jeg heller ha satset på lederansvar eller annen form for videreutvikling Anonymkode: 94ba2...ee5 2
Krølle-frøkna Skrevet 16. oktober 2019 #13 Skrevet 16. oktober 2019 (endret) For det første så ville jeg gjort en ting eller to mot mobberne på barneskolen. For det andre ville jeg virkelig "tatt" lærerne som lot dette bare skje med alle oss som måtte erfare det vi gjorde. For det tredje ville jeg valgt å være mer meg selv, og slutte å prøve å leve opp til andres forventninger. For det fjerde ville jeg fokusert på matematikk og øvd på det grunnleggende. For det femte skulle jeg bare ønsket at jeg innså hvem jeg var da jeg trengte å vite det aller mest. Jeg er lærling i barne- og ungdomsarbeiderfaget, og ville ikke valgt noe annet. Alt jeg har opplevd og erfart har gjort meg til en "meg" jeg faktisk ikke misliker helt. Endret 16. oktober 2019 av Krølle-frøkna Glemte noen ord. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #14 Skrevet 16. oktober 2019 10 minutter siden, Krølle-frøkna skrev: For det første så ville jeg gjort en ting eller to mot mobberne på barneskolen. For det andre ville jeg virkelig "tatt" lærerne som lot dette bare skje med alle oss som måtte erfare det vi gjorde. For det tredje ville jeg valgt å være mer meg selv, og slutte å prøve å leve opp til andres forventninger. For det fjerde ville jeg fokusert på matematikk og øvd på det grunnleggende. For det femte skulle jeg bare ønsket at jeg innså hvem jeg var da jeg trengte å vite det aller mest. Jeg er lærling i barne- og ungdomsarbeiderfaget, og ville ikke valgt noe annet. Alt jeg har opplevd og erfart har gjort meg til en "meg" jeg faktisk ikke misliker helt. Du sier noe der, det med å vite hvem man er. Det å akseptere seg selv. Viktig for å ha det bra Anonymkode: 94ba2...ee5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #15 Skrevet 16. oktober 2019 Hadde jeg valgt på nytt, ville jeg nok blitt barnehagelærer og jobbet i barnehage. Dette fordi jeg ville hatt et familievennlig arbeid, jobb man-fre og fri hver helg og høytider. Jeg jobber som jordmor på sykehus, hektiske vakter, mye ansvar, stadig underbemanning osv. Jeg orker ikke ny runde på skolebenken, og jeg kommer til å gå kraftig ned i lønn hvis jeg endrer yrke. Jeg trives godt slik økonomien er nå, og det kommer til å bli mye trangere hvis jeg omskolerer meg og må ta opp studielån. Anonymkode: edc21...8ef
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #16 Skrevet 17. oktober 2019 Hvis du kunne valgt helt på nytt: - Hvilken utdanning ville du tatt? Ja, si det. Arkitekt, landskapsarkitekt? - Hvilken jobb ville du hatt? Aner ikke... Hadde jeg visst det ville jeg valgt om for lenge siden. - Hvilken utdanning har du nå? Lege. - Hvilken jobb har du nå? Lege i Spesialisering innenfor et fint fagfelt (relativt lite, kommer ikke til å si hvilket :)) - Hva hindrer deg i å gjøre det du ønsker At jeg ikke vet hva alternativet skulle ha vært. Anonymkode: 5102b...062
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #17 Skrevet 17. oktober 2019 Tror kanskje jeg ville gått jus. Jeg vil ikke svare på resten av spørsmålene, siden det vil bli lett å identifisere meg hvis jeg gjør det. Men jeg har gått et langt profesjonsstudium + har mye utdanning etter det også. Anonymkode: 9b92d...fa0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #18 Skrevet 17. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror kanskje jeg ville gått jus. Jeg vil ikke svare på resten av spørsmålene, siden det vil bli lett å identifisere meg hvis jeg gjør det. Men jeg har gått et langt profesjonsstudium + har mye utdanning etter det også. Anonymkode: 9b92d...fa0 Men jeg kan svare på hva som hindrer meg i å gjøre det jeg ønsker. Det er egentlig ingen ting, jeg gjør det jeg ønsker nå. Det er ikke noe alternativ å begynne på nytt, når jeg har tre barn og nærmere ti år med høyere utdanning. Det at jeg ville valgt annerledes hvis jeg kunne gjort valget på nytt betyr ikke at jeg ikke gjør det jeg ønsker nå. Anonymkode: 9b92d...fa0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #19 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg ville blitt revisor. Jeg er regnskapsfører. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med det nå, for i dag er jeg senior med mye ansvar, mens hvis jeg må starte på nytt som revisor får jeg så mange år med kjedelig juniorarbeid at det ikke er verdt det. Anonymkode: 676c7...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå