AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Da mine to eldste var små,fantes ikke newborn seat til stokkestolen. Nå med sistemann så har vi et slikt sete men jeg lurer på hvor lenge det bør brukes. De andre to satt i stol med bøyle på hans alder, men han her henger litt mer etter. Er det muligens fordi man blir litt bedagelig anlagt av å ligge avslappet i et sete å spise.... Så da er jeg bare nysgjerrig på når deres babyer gikk over til bøylestol? Enten fra newborn seat, vippestol eller fang eller hva dere enn har brukt🙂 Anonymkode: 858bc...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Satt i newbornseat til 6-7 mnd. Deretter med rygg og bøyle i trippstolen. Eller i Ikea Antilop, satt mer stabilt i den i starten(med pute) Anonymkode: 49b05...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 jeg har merket det når barna ikke ville lengre ligge i nyfødt-delen, men prøvde å reise seg og spente magemusklene. Men med begge mine barna, kunne vi ikke gå direkte fra nyfødtdelen - til tripptrapp med bøyle. De satt i Ikea Antilope en periode. Opplever at den er mye bedre for barn på 6 mnd å sitte i. Og opptil ett år. Anonymkode: a8825...399
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Vi byttet fra newbornseat til babysetet med bøyle på tripptrappstolen da babyen var rundt 7 mnd. Det kan hende det var litt tidlig, hun kunne ikke sitte før hun var 8 mnd. Sånn egentlig tror jeg det er det man skal se på. Når babyen setter seg opp selv, er den i hvert fall klar for å sitte i bøylestol, men når det skjer varierer jo mye. En i barselgruppa satt stødig ved 5 mnd, og de byttet da. En annen var nærmere året, og de byttet likevel i god tid før det. Vår likte imidlertid ikke å sitte i newbornseat mer da vi byttet, der satt hun bare i en kontant situp, fordi hun ville se mer og være oppreist. Vi støttet opp litt med en ekstra pute i starten, og hun satt bare der under måltider, så de ble ikke så lenge om gangen. Men babyen selv var i hvert fall godt fornøyd med å få sitte i bøylestol, og hadde sikkert likt å bytte tidligere også. Anonymkode: 102d3...9a0
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Ved 5 mnd. Litt tidlig, men fysio skjønte hvorfor og gå aksept. Anonymkode: 150f2...ea0
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Vi brukte Newborn-setet masse med førstemann, det var virkelig gull verdt! Vi hadde vippestol, også, men den satt han bare i på badet, mens jeg dusjet. Newborn-setet satt han i når han var våken og vi skulle spise. Han elsket å sitte der, for han kom i helt riktig høyde og kunne sitte sammen med oss mens vi spiste. Vi byttet til Baby set (bøyle, ryggstøtte og pute) da han var 7 mnd. Anonymkode: dfc84...d60
Gjest Albbas Skrevet 16. oktober 2019 #7 Skrevet 16. oktober 2019 Når de spiser fast føde bør de sitte rett, ikke i newbornseat (hvertfall hvis de skal få noe mer utfordrende enn grøt). 5-6 mnd for vår del.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #8 Skrevet 16. oktober 2019 Blylestol når han kan sitte selv. Anonymkode: 1b655...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Skrevet 16. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved 5 mnd. Litt tidlig, men fysio skjønte hvorfor og gå aksept. Anonymkode: 150f2...ea0 Må man få velsignelse fra fysio? Anonymkode: 6aff5...83a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #10 Skrevet 16. oktober 2019 Litt før 6 måneder da han begynte å sitte selv. Anonymkode: f0257...7ee
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #11 Skrevet 16. oktober 2019 Vi kommer nok til å bytte rundt 6 mnd da vi ønsker å innføre mer fast føde rundt da. Enn så lenge får hun smaksprøver i newbornsetet (er 5mnd). Anonymkode: c5cb2...eac
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #12 Skrevet 16. oktober 2019 Takk for svar, da er jeg ikke helt bak mål selv...han er seks mnd nå,men sitter ikke alene selv. Samtidig synes jeg han begynner å bli litt stor til det setet. Men da vil jeg nok teste ut "storstol" litt fremover! Anonymkode: 858bc...b20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #13 Skrevet 16. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Må man få velsignelse fra fysio? Anonymkode: 6aff5...83a Selvsagt ikke, men generelt ble man frarådet før 6 mnd fra helsestasjon. Anonymkode: 150f2...ea0
Gjest Albbas Skrevet 16. oktober 2019 #14 Skrevet 16. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar, da er jeg ikke helt bak mål selv...han er seks mnd nå,men sitter ikke alene selv. Samtidig synes jeg han begynner å bli litt stor til det setet. Men da vil jeg nok teste ut "storstol" litt fremover! Anonymkode: 858bc...b20 Det er jo ikke noe behagelig eller bra å spise tilbakelent, så å sitte ordentlig er jo bedre for babyer som får fast føde. Måltider er ett av unntakene hvor det er ok at de sitter oppreist selv om de ikke kan sitte selv til vanlig (så lenge de ikke synker sammen når de sitter med støtte).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå