Gå til innhold

Flyskam og mennesker som lever av turisme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke bra å fly. Det fører til klimaendringer. Mennesker dør pga endringer i klima. 

Hvis vi endrer reisevaner drastisk og kutter ut fly, så vil det også få alvorlige konsekvenser for mennesker som har turisme som eneste levebrød. De kan sulte ihjel 

kan vi reise mindre og samtidig ikke ødelegge for de som er avhengig av våre klimasynder? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må ta sin hatt og gå. Tiden er inne.

Anonymkode: ba9b8...f81

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må ta sin hatt og gå. Tiden er inne.

Hvem må ta sin hatt og dø?

Skrevet

Flytrafikken er langt nede på lista over hva som gir mest utslipp. Både luftfart og skipsfart blir f.eks. knust av klesindustrien...

Hvilke klær bruker du? Tenker du på det?

Ungdommer som streiker for klimaet bytter gjerne telefonen sin 1 gang hvert år. Det gir enorme totale utstlipp.

Det virker som at folk tror verden vil reddes bare man slutter å fly. Om all flytrafikk i hele verden stanset opp umiddelbart, ville det hatt minimal effekt på klimaet.

Anonymkode: f1fb5...f5e

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvem må ta sin hatt og dø?

De kan dø hvis de vil. Vettige folk finner seg noe annet å leve av.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan dø hvis de vil. Vettige folk finner seg noe annet å leve av.

Det kan bli vanskelig når det bedrifter som er bygget opp i generasjoner. På sikt er det vel mulig å finne en ny levevei men rent umiddelbart er det krise. 

Skrevet

Jeg flyr dit jeg vil, når jeg vil o hvor ofte jeg vil.

Anonymkode: 831fd...369

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også.

Skrevet

Flytrafikk er vel det jeg bekymrer meg minst over. 

Anonymkode: 7efce...f37

Skrevet

Fly er ikke problemet, eller bil for den del. Kollektivtransport er utrolig bra, men dette fungerer alltid best i store byer. Utenfor mye dårligere dessverre, dette er jo pga etterspørsel også.

Se hvor mange som stamper i kø på e6 ut av oslo for eks, galskap.

Problemet i dag er industrien, big money! Så har vi forbrukersamfunnet, skal lage ting som varer så kort som mulig. Så vi skal kjøpe nye ting, økonomisk vekst. Hele økonomien i dag er et luftslott som holdes oppe på denne måten.

Så lenge vi holder på slik vil vi ALDRI får gjort så mye med miljøet, er industrien som må stoppes. Men det skjer aldri pga penger.

Anonymkode: fa58d...a9d

• Liker 2
Skrevet
På 16.10.2019 den 12.44, Pipaluk skrev:

Det er ikke bra å fly. Det fører til klimaendringer. Mennesker dør pga endringer i klima. 

Jeg visste ikke at fly var en flere millioner år gammel oppfinnelse.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Pipaluk skrev:

Det kan bli vanskelig når det bedrifter som er bygget opp i generasjoner. På sikt er det vel mulig å finne en ny levevei men rent umiddelbart er det krise. 

Det blir det. Men de klarer det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Japp. Håper bare det blir svindyrt for deg fremover. Du kan fortsatt fly så ofte og hvor du vil:-)

Skrevet
7 minutter siden, Krating Daeng skrev:

Jeg visste ikke at fly var en flere millioner år gammel oppfinnelse.

Det er det ikke

Anonymkode: ca48a...bf7

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ikke

Anonymkode: ca48a...bf7

Nei nettopp. Hvilke tekniske vindundere skal du da legge skylden på for tidligere istider og andre voldsomme svingninger i klima?

Skrevet
1 minutt siden, Krating Daeng skrev:

Nei nettopp. Hvilke tekniske vindundere skal du da legge skylden på for tidligere istider og andre voldsomme svingninger i klima?

Kan man si at fly har bidratt til klimaendringene etter de kom?

Skrevet
3 minutter siden, Krating Daeng skrev:

Naturlige fenomener som vulkanutbrudd, solaktivitet, megnetisme osv. Alle tidligere endringer kan forklares på andre måter. Denne gangen er det kun menneskelig aktivitet som er stor nok faktor til at det blir endringer. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, EEØm skrev:

Naturlige fenomener som vulkanutbrudd, solaktivitet, megnetisme osv. Alle tidligere endringer kan forklares på andre måter. Denne gangen er det kun menneskelig aktivitet som er stor nok faktor til at det blir endringer. 

En særdeles uvettig påstand.

• Liker 1
Skrevet

Samfunnet endres stadig vekk og jobber dør ut. Om det er pga teknologiutvikling, klimaendringer eller endringer i folks vaner eller behov varierer, men det er ganske ofte folk må finne seg nye måter å tjene penger på, og det passer ikke alltid bra med hva de har utdannelse og erfaring i. 

Anonymkode: 0d685...2b3

• Liker 1
Gjest catt-tt
Skrevet

Sulte ihjel faktisk... Det går an å søke ny jobb før du forlater den gamle.  

Tenker man må se på positivt på det og ikke bli overveldet av dårlig samvittighet. Gjør heller noe bra i stedet for å sitte inne å gruble. Kanskje det er noe bedre de er ment til å jobbe med. Kanskje de kan begynne med innenriks turisme i stedet for. Tenk kreativt for fremtiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...