AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #1 Skrevet 16. oktober 2019 Hei! Jeg har bare kjemi 1 fra vgs, og behøver kjemi 2 for å søke meg inn på en ny bachelor. Jeg har gått bioingeniør så jeg har kjennskap til kjemi fra før, og gjorde det greit i kjemifagene (C i generell kjemi og biokjemi, B i organisk kjemi). Jeg har ikke anledning til å punge ut tusenvis av kroner til å få undervisning i det, så må lese meg opp på egen hånd. Tenker å ta eksamen til våren (må kanskje spandere på meg et labkurs da, men den tid den sorg). Noen her som har tatt kjemi 2 på egen hånd og oppnådd gode resultater? Hva var "strategien" deres? Noen bra nettressurser dere kan anbefale? Takker for alle tips! Anonymkode: 5f70e...26a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Får du ikke godkjent kjemien du har? Anonymkode: 8d384...d5d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Først må du sjekke om kjemifagene dine fra bacheloren gjør at du ikke trenger Kjemi 2. Anonymkode: 5474e...4d4 1
gjest_______ Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Tror kjemifaget(/ene) gjør at du ikke trenger å ta kjemi 2. Hvis ikke er generell fremgangsmåte; gjør tidligere eksamensoppgaver. Læringsmålene er ofte gode å forholde seg til. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 Åja, jeg visste ikke at man kunne få godkjent fag fra tidligere utdanning når man skal søke seg inn på studier. Hvordan fungerer den prosessen når man søker via Samordna opptak? Har sendt mail til fakultetene, krysser fingrene for at jeg slipper!! Anonymkode: 5f70e...26a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Tok for en del år siden kjemi 3 som privatist, vet ikke hvordan det er i forhold til dagens kjemi 2. Men gjorde først alle oppgavene i boka, deretter eksamensoppgaver. Husker ikke hvilket resultat jeg fikk, men besto og kunne fortsette studiene. Hvis du er litt strukturert og jobbet går det nok helt fint. Men sjekk først om du får godkjent det du allerede har. Lykke til 😊 Anonymkode: 81e35...8e5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #7 Skrevet 16. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok for en del år siden kjemi 3 som privatist, vet ikke hvordan det er i forhold til dagens kjemi 2. Men gjorde først alle oppgavene i boka, deretter eksamensoppgaver. Husker ikke hvilket resultat jeg fikk, men besto og kunne fortsette studiene. Hvis du er litt strukturert og jobbet går det nok helt fint. Men sjekk først om du får godkjent det du allerede har. Lykke til 😊 Anonymkode: 81e35...8e5 Kjemi 3 er vel det samme som kjemi 2? Med andre ord, kjemifaget man pleier å ta i tredje klasse? Anonymkode: 5474e...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #8 Skrevet 16. oktober 2019 Det stilles krav til hvor mange studiepoeng man må ha i faget for å få det godkjent. Anonymkode: 1a19a...11f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Skrevet 16. oktober 2019 Her står det: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/spesielle-opptakskrav/om-spesielle-opptakskrav/ Anonymkode: 1a19a...11f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #10 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg tviler på at biokjemien vil telle med. Uorganisk og organisk kjemi er nok mer aktuelt. Anonymkode: 1a19a...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå