Gå til innhold

100 % fast jobb i februar - dagpenger i mellomtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om 100% fast jojb i februar, noe jeg såklart ønsker å takke ja til. Vikariatet mitt går ut denne mnd, og det er ingen mulighet for å fortsette eller jobbe ekstra frem til jeg skal tiltre denne faste stillingen. Kan jeg da søke dagpenger? Har huslån og billån, så jeg må ha inntekt 

Anonymkode: 0a163...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du. 

Anonymkode: b4f34...600

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du. Nav kan kreve at du søker vikariater i mellomtiden.

Anonymkode: c3c81...984

• Liker 1
Skrevet

Du vil ikke ha rett på dagpenger hvis det ikke er noen mulighet for å jobbe før du skal starte i jobb i februar.

Du må være reell arbeidssøker for å ha rett til dagpenger. Med det menes at du må være aktiv jobbsøker og være villig til å ta arbeid i hele Norge. Og det sier du jo egentlig selv at du ikke er?

Anonymkode: 4c060...a4b

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke ha rett på dagpenger hvis det ikke er noen mulighet for å jobbe før du skal starte i jobb i februar.

Du må være reell arbeidssøker for å ha rett til dagpenger. Med det menes at du må være aktiv jobbsøker og være villig til å ta arbeid i hele Norge. Og det sier du jo egentlig selv at du ikke er?

Nav kommer aldri til å kreve at personen skal flytte vekk når han/hun har fast arbeid fra februar. De er ikke så svart/hvitt. 

Så lenge nedgangen i inntekt er minst 50% kan du søke dagpenger. 

De kan i teorien kreve at du tar vikariat men de slenger ikke jobber etter deg. 

Anonymkode: 00343...ac4

• Liker 2
Skrevet
På 16.10.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at det var ikke mulig å få ekstra på arbeidsplassen der mitt nåværende vikariat er, har ingen problemer med å ta på meg jobb frem til jeg kan starte i ny. Jeg har barn i barnehage og i skole, samboer har fast jobb, så nav kan vel ikke pålegge meg å flytte for 3 mnder med ekstravakter? 

Anonymkode: 0a163...74f

Skrevet

Du har også mulighet til å søke sosial stønad i denne perioden du går ledig. De vil kreve at du melder deg arbeidsledig før du får dette.  Det tar ca 8 uker å få dagpenger. Men sosial stønad kan du få med en gang om dette er nød, kommer også an på hvordan inntekten til mannen din er 

Anonymkode: 428f3...a92

Skrevet
På 16.10.2019 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du. Nav kan kreve at du søker vikariater i mellomtiden.

Anonymkode: c3c81...984

men med 100% stilling i vente om drøyt tre måneder kommer du ikke til å få mye pes om det.

Anonymkode: 8cc41...85f

• Liker 1
Skrevet

Sett igang å søke med en gang. Jo lenger du venter, jo senere får du penger. Kanskje får du avslag, men det er verdt forsøket. Ofte kommer det an på hvilken veileder du får. 

Anonymkode: db847...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...