Gå til innhold

Avføringsmiddel

Fremhevede innlegg

Gjest Stine F
Skrevet

Hei Jenter!

Kan man få avføringsmiddel reseptfritt på apoteket?

Sliter med forstoppelse selv om jeg sørger for å få i meg nok fiber og vann- men til tider har jeg problemer...Lurer da på om jeg er nødt til å ty til avføringsmiddel.

Hva skjer egentlig nåe man bruker det? Må man på do hele tiden eller? Kan man risikere å gå ned i vekt(er allerede nokså tynn). Hva kan jeg gjøre for å unngå å gå ned i vekt mens jeg bruker avføringsmiddel??

Håper på noen fornuftige svar!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

heisann! en får kjøpt avføringsmiddel på apoteket ja.. anbefala laxoberal-dråpar. du skal ha etpar dråpar i glaset ditt med drikke når du er forstoppa.. e heilt naturlig, og ikkje skadelig for tarmsystemet.. og ganske billig på apoteket..

håpa det går bra!!

Skrevet

Du får også avføringspiller på apoteket reseptfritt til rundt 30 kr. Du tar piller om kvelden, og 6-12 timer senere, merker du at du må på do. Da kommer alt ut smertefritt, så lenge du ikke har tatt for mange piller.

Avføringspiller kan være vanedannende, men da må du ta de ofte. Likevel ville jeg ikke tatt de så lenge det ikke var ordentlig krise.

Har du prøvd svisker eller tørkede aprikos? De inneholder veldig mye fiber. Funker enda bedre om du legger de noen timer i vann først.

Linfrø (noen ts) i litt yoghurt eller surmelk, evnt i kornblanding el. funker også veldig bra.

Forhør deg på apoteket, de vet hva skal avføringsmiddel som evnt passer best for deg.

Håper det ordner seg :)

Skrevet

Det meste av avøringsmidler er skadelig for tarmen, oxo Laxoberal dråper.- Men er du obstipert må du selvsagt bruke. Men ikke bruk mer enn du trenger! Har du prøvd svisker?

Skrevet
Det meste av avøringsmidler er skadelig for tarmen' date=' oxo Laxoberal dråper.- Men er du obstipert må du selvsagt bruke. Men ikke bruk mer enn du trenger! Har du prøvd svisker?[/quote']

Det er ikke skadelig om man kun tar det en sjelden gang og følger pakningsvedlegget.

Skrevet

Kluet er at man skal ikke ta avføringsmidler hvis det ikke er krise. Da finnes det andre alternativer...

Gjest gjest1
Skrevet

Prøv Frukt&Fiber tyggetabletter. De fåes på helsekost, og kanskje også apotek. Helt naturlig med tørket frukt. Mye mere potent enn sviker.

Skrevet
Prøv Frukt&Fiber tyggetabletter. De fåes på helsekost' date=' og kanskje også apotek. Helt naturlig med tørket frukt. Mye mere potent enn sviker.[/quote']

Eller et tilskudd som heter HUSK, som bestyår av knuste psylliumfrøskaller. Det blandes ut i drikke, eller kan tilsettes i mat for å øke fiberinnholdet.

Mer effektivt enn sånne tyggetabeletter, og er ikke tilsatt noe som helst, det er et minimum av kalorier i det.

Skrevet
Prøv Frukt&Fiber tyggetabletter. De fåes på helsekost' date=' og kanskje også apotek. Helt naturlig med tørket frukt. Mye mere potent enn sviker.[/quote']

Helt enig, de funker kjempebra, faktisk bedre enn avføringsmidler etter min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...