Gå til innhold

Jeg vil bli pappa, men har ikke dame.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vi så gjerne bli pappa, men har ikke kjæreste eller partner. Helt siden jeg var 20 år så har jeg hatt lyst på barn, er nå 30. Har hatt noen halvlange forhold i løpet av de 10 årene, men Ingen har hatt lyst på barn, og kanskje like godt siden forholdene også tok slutt. 

Jeg kjenner ikke så godt til systemet, men kan jeg adoptere? 

Anonymkode: 609dc...ad7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vi så gjerne bli pappa, men har ikke kjæreste eller partner. Helt siden jeg var 20 år så har jeg hatt lyst på barn, er nå 30. Har hatt noen halvlange forhold i løpet av de 10 årene, men Ingen har hatt lyst på barn, og kanskje like godt siden forholdene også tok slutt. 

Jeg kjenner ikke så godt til systemet, men kan jeg adoptere? 

Enslige kan vel ikke adoptere? 

Men du er bare 30! Mange år igjen på å finne en partner som ønsker barn:) 

Jeg er selv singel kvinne i 30-årene, og er usikker på om jeg ønsker barn. Men jeg kan i så fall «dra til Danmark», så jeg skjønner at det må være fortvilende som enslig mann og ønske barn. 

Anonymkode: 522a2...4e2

Skrevet

Det er mulig, men vanskelig. Nesten umulig. Når det gjelder utenlandsadopsjon, er det en håndfull eller ingen i året. Innenlandsadopsjon er så sjeldent, at det skal mye til at du skal komme først i køen som enslig. Men søke om det kan du. 

https://www.bufdir.no/Adopsjon/Jeg_onsker_a_adoptere/Adoptere_barn_fodt_i_Norge_samtykkeadopsjon/

https://www.adopsjonsforum.no/adopsjon/adopsjon-fra-a-til-å/1779/enslige-søkere

Anonymkode: 6cd5f...395

Skrevet

Du har jo fortsatt god tid på deg til å finne en dame. Og jo eldre du blir jo større er sjansen for å finne en jevnaldrende dame som også vil ha barn. 

Ellers kan du jo bruke surrogatmor i USA f eks. Det er det mange som har gjort. Men det koster mye penger, og jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det. 

Adopsjon er vel lite sannsynlig at du får til når du er alene, om ikke det tilfeldigvis er snakk om barn i familien som har mistet sine foreldre. 

Skrevet

Uhm, jeg finner mange damer 30+ som ønsker seg barn - men problemet mitt er at jeg allerede har og ønsker ikke flere. Kanskje du bør omgå med kvinner i din alder? Altså, 30+ ;) 

• Liker 1
Skrevet

Du har jo kommet i en alder der det så smått begynner å bli lettere å være mann på datingmarkedet, og en alder der potensielle damer ønsker barn. Jeg ville definitivt satsa på å finne ei dame, typisk som er noen få år yngre enn deg og klar for familielivet. Lykke til 🙂

Anonymkode: 7c81a...cc3

• Liker 1
Skrevet

Tipper mye vil forandre seg om du finner kvinner på din egen alder, eller eldre. Men, hastverksforhold for å få barn er det vel ikke særlig gode fremtidsutsikter for..

Hvordan er det med fosterhjem, beredskapshjem osv? Besøkshjem..støttekontakt for barn..mange muligheter til å «trene» mens du venter :) 

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg får vel avvente, men er så lei av tinder og sjekking. Har ikke fått noe seriøst ut av det, bare "fuck friends" som jo er ok, men ikke noe jeg egentlig er ute etter. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere. Jeg får vel avvente, men er så lei av tinder og sjekking. Har ikke fått noe seriøst ut av det, bare "fuck friends" som jo er ok, men ikke noe jeg egentlig er ute etter. 

Så skriver du at du er ute etter noe seriøst. 

Dette er litt rart, det er jo så mange damer som klager på at menn ikke vil ha noe seriøst. Det er også haugevis av damer som ønsker giftemål og barn, men de føler at mennene ikke vil det. 

Det MÅ vel være mulig å møte noen av disse? Kanskje en annen plattform enn tinder?

Akkurat nå sitter det tusenvis av kvinner i alderen 25-35 som lengter etter en mann som vil ha familie. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips til deg, slutt å ligge med tilfeldige damer. Vi damer merker hvem som er seriøse og hvem som bare knuller rundt. Du må leve slik du ønsker at livet skal være. 

Anonymkode: 6b5af...a5e

• Liker 4
Skrevet

Ønsker deg lykke til. ♥ Du må være drømmemannen. Ikke alle menn som vil ha barn. Håper du finner ei dame. Mange som vil ha barn. ♥ 

Anonymkode: 0224a...23a

Skrevet

"kanskje like godt siden forholdene også tok slutt"

No shit, sherlock.

Det er nok en ting jeg tror du bør gjøre før du tenker tanken på å få barn. Ikke prøv å få barn med hver eneste kjæreste. Du må nok ha litt høyere standard og vite litt mer hva du vil ha først. Stakkars barn om det kun er en helt tilfeldig dame som takker ja som skal til. 

Anonymkode: 0a849...1f2

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ønsker deg lykke til. ♥ Du må være drømmemannen. Ikke alle menn som vil ha barn. Håper du finner ei dame. Mange som vil ha barn. ♥ 

Anonymkode: 0224a...23a

Nivået på KG :klaske:

Anonymkode: 0a849...1f2

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt forslag: Du får skrive en stor plakat der det står noe ala "søker ekte kjærlighet og familieliv, barn! Gjør du også?" Gå ut i det grønne og få en venn av deg til å ta bilde av deg med plakaten, bruk bilde på Tinder og ellers på SoMe. Plutselig kan du jo få napp ut av det blå og den beste jenta du kan tenke deg kommer seilende. :) 

Anonymkode: 150ad...773

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Hva med å heller konsentrere deg om å finne drømmedamen? En som du har noe til felles med, som har samme verdier og moraler som deg. Samme syn på barneoppdragelse. 

Å bare få dame med en tilfeldig dame fordi du er desperat høres ikke ut som en «drømmemann», for du legger opp til et barn som kommer til å havne i splittet hjem med potensielt mye konflikter.

Å ønske barn burde innbære at du ønsker et stabilt hjem med trygge ramme og forutsigbarhet.

Som mann har du ikke så mange muligheter til å få barn på egenhånd med mindre du finner en dame som er villig til å bære frem et barn for å gi deg hovedomsorgen, noe som virker lite sannsynlig.

Så gå heller inn i deg selv. Hvem er du, hva liker du, hva hobbyer og interesser har du? Gå via de kanalene. Få deg venner og nettverk innenfor de kretsene så har du større sannsynlighet for å finne en potensiell partner via det eller venners venner.

Endret av WhisperingWind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...