Gå til innhold

Trenger hjelp NÅ !! Scanning osv.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!,

jeg har scannet et bilde av meg selv og veninna mi. Men jeg måtte bruke så dårlig oppløsning(?) pga. får ikke sendt det fra hotmail når det er for stort.

Hva el. hvordan krypterer/minsker jeg det,samtidig som mottakeren likevel får se fullt ,klart og helt bilde?

Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken filtype scannet du bildet som? GIF, BMP, JPEG? Både GIF og BMP-filer blir veldig store når du scanner, men lagrer du det som JPEG bilde i stedet blir ikke filen så stor, og du får fint sendt det med Hotmail, som har en begrensning på 1Mb tror jeg det er, og med JPEG får du filer som er langt mindre enn dette og likevel fine.

Du setter selv hvilken type fil du vil lagre bildet som i scannerprogrammet du har. Hvordan det gjøres kommer jo helt an på hvilken scanner du bruker, hos meg gjør jeg det under "options"knappen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEi,

Bruker JPG , men alikevel. Hotmail kan ikke sende større enn 1024 kb og bilder er jo ofte større(mine iallefall).

Prøver å korte ned på alt unødvendig på bildet,men jeg kan ikke scanne mer enn halvparten(oppløsning) for at jeg skal kunne sende det.

Vil sende et fint og KLART bilde,men hvordan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har lagret det, gå til utforsker (min datamaskin og dobbeltklikk på bildet.

Se om det da åpner seg i et bildeprogram, og rediger størrelsen der.

Husk at mailbilder ikke trenger å være mer enn ca. 800x600 pixler, medmindre mottageren skal lage tapet...

dorian :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...