Stina234 Skrevet 15. oktober 2019 #1 Skrevet 15. oktober 2019 Ser at dette ofte er tilfelle. Om noen har greid å tjene seg rik her i landet så blir det sett på som negativt. Hvorfor er det slik?
herzeleid Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Tror det handler mye om at det i Norge er veldig viktig å "sparke oppover", og sånn sett helt fint å kritisere flinke og vellykkede personer, så fremt de ikke tilhører en "undertrykket gruppe".
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 40 minutter siden, herzeleid said: Tror det handler mye om at det i Norge er veldig viktig å "sparke oppover", og sånn sett helt fint å kritisere flinke og vellykkede personer, så fremt de ikke tilhører en "undertrykket gruppe". Det er mye mer stygt sagt om uføre enn de rike. Folk flest er positive til de rike i land som Norge der status står høyt og der man anser statusyrker og mye penger som bevis på at man har lykkes i livet. De som har jobbet seg opp fra bunnen av og startet bedrift det går bra med får da ikke noe negativ kritikk som individer med mindre de gjør noe kjipt. Anonymkode: b4603...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Tror det er fordi personer i "dress" oppfattes som kyniske og lite empatiske mennesker (noe som jeg ikke kan uttale meg om faktisk er tilfellet at de er) Anonymkode: 3228f...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er fordi personer i "dress" oppfattes som kyniske og lite empatiske mennesker (noe som jeg ikke kan uttale meg om faktisk er tilfellet at de er) Anonymkode: 3228f...ad3 For å nyansere. Hvite menn i dress oppfattes som kyniske og lite empatiske. Er du kvinne er det tommel opp og dagsrevyen interju hvor hun blir et eksempel og gir råd til andre kvinner. Er man innvandrer med suksess blir det nok en gladhistorie osv. hvit norsk mann i maktposisjon = sannsynligvis rasshøl. Anonymkode: 23509...aaa 1
herzeleid Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye mer stygt sagt om uføre enn de rike. Folk flest er positive til de rike i land som Norge der status står høyt og der man anser statusyrker og mye penger som bevis på at man har lykkes i livet. De som har jobbet seg opp fra bunnen av og startet bedrift det går bra med får da ikke noe negativ kritikk som individer med mindre de gjør noe kjipt. Anonymkode: b4603...fbd Hvis vi snakker kommentarfelt er jeg enig i at uføre får vell så mye, men i (den dannede) ogfentligheten får nok de rike gjennomgå betraktelig mer og å ‘ta’ dem er generelt mye mer akseptert. Endret 16. oktober 2019 av herzeleid
Stina234 Skrevet 16. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2019 Ser at også her på KV blir det ofte negative kommentarer om de som er suksessfulle. Det er jo egentlig en form for diskreminering. Selvfølgelig har man gode og dårlige mennesker i denne gruppen men det blir ofte generalisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå