AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #1 Skrevet 15. oktober 2019 https://bakerenogkokken.no/gryter-og-panner/diverse-kokekar/le-creuset-pannekakepanne-crepespanne-27-cm-svart-matt/?gclid=Cj0KCQjw3JXtBRC8ARIsAEBHg4lNpOsH17SREsQBb6nn_2gFTA_6XaHASvA_9VI5WRcykgLRIsdCsXAaAvWsEALw_wcB Tenker å kjøpe denne. Men lurer på om den skal være en tung stekepanne? Tar det lengere tid å steke pannekaker i den? Anonymkode: 82fa7...f45
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #2 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg har ikke prøvd den stekepannen, men jeg har brukt andre stekepanner i støpejern, også til pannekaker. Den er tung. Støpejern er tunge greier. Du må altså være sterk om du skal snu pannekaka i lufta. Støpejern kan bruke litt lengre tid på å bli skikkelig varm, men når den er varm holder den en god, jevn varme lengre. Det tar derfor ikke noe lengre tid når den først er oppvarmet, og pannekakene blir jevnt stekt. Anonymkode: d614e...953
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke prøvd den stekepannen, men jeg har brukt andre stekepanner i støpejern, også til pannekaker. Den er tung. Støpejern er tunge greier. Du må altså være sterk om du skal snu pannekaka i lufta. Støpejern kan bruke litt lengre tid på å bli skikkelig varm, men når den er varm holder den en god, jevn varme lengre. Det tar derfor ikke noe lengre tid når den først er oppvarmet, og pannekakene blir jevnt stekt. Anonymkode: d614e...953 Tar lang tid på å bli skikkelig varm på induksjon også? Anonymkode: 82fa7...f45
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Jeg liker best lette panner med nonstickbelegg til pannekaker. Med jernpanner må man bruke veldig mye smør til steking, og det synes jeg ikke blir godt. Jeg liker tynne pannekaker stekt i så lite smør som mulig. I tillegg er jernpanner blytunge. Jeg bruker bare jernpanner til å steke/grille kjøtt på høy temperatur. Denne pannen er jo i tillegg veldig stor (?). Jeg hadde ikke giddet å ha en egen panne kun til pannekaker. Anonymkode: b43dc...9ca
lemoncake Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 I dag har jeg kun stekepanner med Nonstick belegg, men for en del år siden hadde jeg også en i støpejern. Når jeg lagde pannekaker den gangen, så var det alltid den gamle støpejern stekepannen jeg brukte fordi den var best. Hadde nesten glemt det til nå. Så jeg vil anbefale støpejern ja!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 39 minutter siden, Jolen77 skrev: I dag har jeg kun stekepanner med Nonstick belegg, men for en del år siden hadde jeg også en i støpejern. Når jeg lagde pannekaker den gangen, så var det alltid den gamle støpejern stekepannen jeg brukte fordi den var best. Hadde nesten glemt det til nå. Så jeg vil anbefale støpejern ja! Hva er ulemper med støpejern? Anonymkode: 82fa7...f45
lemoncake Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er ulemper med støpejern? Anonymkode: 82fa7...f45 Nå er det lenge side jeg hadde slik. Men er vel ikke så mange ulemper annet enn at de er tung og at en må bruke mer smør/olje når en steker.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #8 Skrevet 17. oktober 2019 På 16.10.2019 den 22.05, AnonymBruker skrev: Jeg liker best lette panner med nonstickbelegg til pannekaker. Med jernpanner må man bruke veldig mye smør til steking, og det synes jeg ikke blir godt. Jeg liker tynne pannekaker stekt i så lite smør som mulig. I tillegg er jernpanner blytunge. Jeg bruker bare jernpanner til å steke/grille kjøtt på høy temperatur. Denne pannen er jo i tillegg veldig stor (?). Jeg hadde ikke giddet å ha en egen panne kun til pannekaker. Anonymkode: b43dc...9ca Støpejernspanner må settes inn med olje, da setter ikke ting seg så godt fast. I min godt brukte støpejernspanne trenger jeg egentlig bare bruke smør de første pannekakene, men vi liker at det er litt smør på pannekakene. Dette er uansett ikke relevant for stekepannen ts linker til, for den er emaljert på innsiden. Dermed vil den oppføre seg mer som en vanlig panne. Anonymkode: d614e...953
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #9 Skrevet 17. oktober 2019 På 16.10.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev: Tar lang tid på å bli skikkelig varm på induksjon også? Anonymkode: 82fa7...f45 Det tar ikke lang tid på induksjon, men støpejernspanna tar litt lengre tid enn den andre panna. Det jeg vanligvis gjør er at jeg setter støpejernspanna på den største ringen og den andre på en mellomstor ring, og så bytter jeg litt før pannene er klare til å steke. Da blir de klare samtidig. Hvis jeg starter med støpejern på mellom og ikke bytter blir den vanlige ligge en halv pannekake foran, men da blir den første pannekaka i støpejern lys på kanten på en side. Om den vanlige er på mellom blir alle i den panna lyse langs kanten. Anonymkode: d614e...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå