AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #1 Skrevet 15. oktober 2019 Hvordan kan det ha seg? Anonymkode: cbe70...5d5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #3 Skrevet 15. oktober 2019 Du er veldig opptatt av overvektige barn. Hvordan kan det ha seg? Anonymkode: 5ea00...465 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Det er vel neppe stor forskjell på hvorfor barn er overvektige i forhold til hvilken etnisk bakgrunn foreldrene deres har. Og har vel aldri sett noen undersøkelser som antyder at det er noe større problem der enn blandt barn med etnisk norske foreldre. Anonymkode: f55c7...46e 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 For et par år siden da eldste gikk i barnehage måtte de ha med egen frokost i barnehagen. da så jeg nabojenta sitte å spise en barnemeny fra mcdonalds til froksost en morgen jeg leverte tidlig. foreldrene og 5 av 6 barn er kraftig overvektige, og det oser frityr når man går forbi huset deres. Usikker på hvilket land de er fra. Anonymkode: e313d...9b8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Det er vel av samme grunn som at norske barn i økende grad lider av overvekt. Dårlig mat og mye skjermtid. Anonymkode: d3d9f...251
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #7 Skrevet 16. oktober 2019 Hva er billigst lunsj? First price loff og kneip med billig pålegg eller grovtbrød med fersk frukt og grønnsaker og proteinrike pålegg? Dere klager på lav startlønn på 5-600 tusen mens mange innvandrere klarer ikke å bikke 300 tusen i året. Vær så snill, tenk på hvor stram økonomien er for dem som har dårlig stilt økonomi. Overvekt = billig næringsfattig mat med lite protein men mye dårlig og raske karbo og fett. Mange må jobbe 10 timer hver dag for lav lønn for å få økonomien til å gå opp, for å kunne komme over 300 tusen årlig. Hva med å vise solidaritet istedenfor å skue og fordømme? Anonymkode: df470...f6b 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #8 Skrevet 19. oktober 2019 dette er faktisk et tema som blir tatt opp i mat og helse på allmenlærerutdanningen. nå har vel både faget og studiet endret navn, så er en stund siden. grunnen til at mange innvandrere(og barna deres) blir tykke, bunner mye i at det som er junkfood ofte blir sett på som statusmat i de landene de kommer fra. ofte har de ikke tilgang og råd til slikt der, og når de kommer til norge og det er fri flyt av cola og BK, så er det lett å la seg rive med. blir litt som om nordmenn hadde flyttet til et land hvor biff og vin kostet en 10'er. jeg vet jeg hadde spist og drukket endel mer av det da enn jeg gjør nå. en annen faktor er at mange rett og slett ikke vet hvilken mat som er sunn og ikke. Anonymkode: 51270...475 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. oktober 2019 #9 Skrevet 19. oktober 2019 Er de? Synes ofte de er tynne som stilker jeg da.
Sylveon Skrevet 19. oktober 2019 #10 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg må si meg enig med over. Er de? Er det en greie? Jeg kjenner til to overvektige barn. I par nummer en så er mor og far etnisk norske. I par nummer to så er mor andregenerasjonsinnvandrer og faren er etnisk norsk. Par nummer en og par nummer to henger sammen hele tiden, så de påvirker vel hverandre - hehe. 😋
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #11 Skrevet 19. oktober 2019 På SFO til mitt barn er det noen overvektige barn og de var etnisk norske. Anonymkode: e9baa...838
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #12 Skrevet 19. oktober 2019 Det er ikke så sjelden jeg ser barn som sitter i barnevogna på bussen og spiser av en diger potetgullpose. De er ikke etnisk norske. Anonymkode: f4931...25b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #13 Skrevet 19. oktober 2019 På 15.10.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det ha seg? Anonymkode: cbe70...5d5 Hvor er dokumentasjonen på dette? Ser ikke noe poeng å diskutere dette hvis det kun baserer seg på subjektive meninger eller fordommer. Uten dokumentasjon er vel dette strengt tatt en spekulasjon også, som ikke er lov på kg. Anonymkode: 73664...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er dokumentasjonen på dette? Ser ikke noe poeng å diskutere dette hvis det kun baserer seg på subjektive meninger eller fordommer. Uten dokumentasjon er vel dette strengt tatt en spekulasjon også, som ikke er lov på kg. Anonymkode: 73664...4e1 Takk! 🙌 Anonymkode: 944df...b0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå