Gå til innhold

Hvordan introdusere potte?

Gyll1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruk heller dosete. Det trenger du ikke å "introdusere".

Anonymkode: 52356...37b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ha ei potte stående på badet, så kommer ofte interessen av seg selv.. Men jeg kommer til  bruke dosete denne gangen.. 

Anonymkode: b7863...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når? Jeg lurer også 😅 min er bare et år så vet det er tidlig, men tenker at det skader ikke å venne han til det, selv om jeg ikke akkurat forventer at han skal lære seg å bruke toalettet på en stund. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å begynne, jo før jo heller! Sett ham på potten når dere skifter bleie om morgenen, etter måltid eller andre tidspunkt han bleier å bæsje. Min hadde tidlig et ganske fast avføringsmønster, så vi begynte å sette ham på potten på de tidene fra han var 5-6 mnd. Han begynte etterhvert å tisse i potten også. Hvis    bleien var tørr, satt vi han på potten.

Hadde en super dame i barnehagen som fulgte opp når han hadde tørr bleie og satt ham på do fra starten av. Det var de som oppfordret oss til å slutte med bleier, det gjorde vi sommeren før han ble 2.

Så begynn i dag 😉

Anonymkode: 3dc8d...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tidlig som mulig! Her har vi brukt potte siden 4-5 mnd. All bæsj og det meste av tiss går i potta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en potte av tante til jul i fjor, da var hun 10 mnd. Den har stått fremme siden da. Etterhvert begynte hun å leke med den i form av at hun satt på den, latet som hu tisset, tørket seg osv. For en mnd siden (19mnd) satte hun seg og plutselig tisset hun. Dette syntes hun var stas og nå har vi sluttet å bruke bleie når vi er hjemme. Hun både tisser og bæsjer i den. Vi har ikke gjort noe annet enn å hatt den fremme, også har hun funnet interessen selv rett og slett🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...