Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, bare å ramse opp. Hva bruker dere, og for hva? 

Har selv akne relaterte problemer og mørke ringer, som bare er rundt det ene øyet. Det begynte plutselig bare å svi på det venstre øyelokket, og etter noen dager hadde det som var grått, gått. Jeg har brukt forskjellige produkter de siste årene og vet ikke helt hva som førte til det, men tar imot all tips som kan gjøre at mine øyne ser noen lunde like ut.

Nå bruker jeg en cleanser, clear start fra Dermalogica, og fuktighetskrem fra Dr Greve, fordi det ikke gjør mer skade enn det allerede er. Jeg prøver også å holde meg unna sjokolade og annet godteri, da jeg vet hva det gjør med min hud..

Anonymkode: 89aa6...ff8

• Liker 1
Skrevet

Vasker ansiktet med olje og vann. Smører på litt olje etterpå. En gang i uken tar jeg skrubb med salt og olje. 

Bruker stort sett kokosolje. 

Det er det. Huden har blitt mye finere etter at jeg begynte med det. Og kuttet ut alt annet av kremer og renser. 

Anonymkode: f49ca...7e8

• Liker 1
Skrevet

Holder meg unna alkohol så ofte jeg kan, og ( prøver ) å i ikke spise for mye sjokoladeog potetgull da huden blusser opp med store, vonde i kviser hvis jeg eter for mye. Byttet til koreansk hudpleie i januar og har ikke angret en dag siden.

Morgen:

Oljerens (Banilla purify)

Skumrens: ( A-thera )

Toner ( Jumiso peeing toner eller COSRX sin Calming intensive )

Fuktighetskrem ( her veksler jeg litt , men alltid en for dehydrert, fet problemhud ) 

Kveld:

Oljerens

Skumrens

Toner

Essens ( Tiam Snail and Azulene )

Serum ( TIA´M  My Signature C- source og Hyaluronic water plumping serum )

Krem ( A-thera sin )

Øyekrem fra enten Klavuu eller Vichy.

Ellers så bruker jeg 2 forskjellige wash off masker i uka som jeg veksler på fra EmerginC. En som kalles Vitality og en som calles Retinol + C. Bruker av og til såkalte sheet masks , men syns ikke de har hatt noen effekt på meg så de slutta jeg med for nå.

Anonymkode: 3bae0...6cc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder meg unna alkohol så ofte jeg kan, og ( prøver ) å i ikke spise for mye sjokoladeog potetgull da huden blusser opp med store, vonde i kviser hvis jeg eter for mye. Byttet til koreansk hudpleie i januar og har ikke angret en dag siden.

Morgen:

Oljerens (Banilla purify)

Skumrens: ( A-thera )

Toner ( Jumiso peeing toner eller COSRX sin Calming intensive )

Fuktighetskrem ( her veksler jeg litt , men alltid en for dehydrert, fet problemhud ) 

Kveld:

Oljerens

Skumrens

Toner

Essens ( Tiam Snail and Azulene )

Serum ( TIA´M  My Signature C- source og Hyaluronic water plumping serum )

Krem ( A-thera sin )

Øyekrem fra enten Klavuu eller Vichy.

Ellers så bruker jeg 2 forskjellige wash off masker i uka som jeg veksler på fra EmerginC. En som kalles Vitality og en som calles Retinol + C. Bruker av og til såkalte sheet masks , men syns ikke de har hatt noen effekt på meg så de slutta jeg med for nå.

Jeg kjenner meg så igjen når det gjelder sjokoladebiten, men denne helgen var det faktisk seigemennene som gjorde skaden. Egentlig er jeg mer en popcorn type person som ikke trenger noe annet, men hvis jeg starter å spise smågodt... Seks forbannede røde klumper dukket opp mandags morgen.

Koreansk hudpleie har jeg også vurdert, men så er det veldig mange ulike anmeldelser der ute som gjør meg skeptisk til å prøve. 

Ts.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker ansiktet med olje og vann. Smører på litt olje etterpå. En gang i uken tar jeg skrubb med salt og olje. 

Bruker stort sett kokosolje. 

Det er det. Huden har blitt mye finere etter at jeg begynte med det. Og kuttet ut alt annet av kremer og renser. 

Anonymkode: f49ca...7e8

Hvilket merke er den kokosoljen?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg så igjen når det gjelder sjokoladebiten, men denne helgen var det faktisk seigemennene som gjorde skaden. Egentlig er jeg mer en popcorn type person som ikke trenger noe annet, men hvis jeg starter å spise smågodt... Seks forbannede røde klumper dukket opp mandags morgen.

Koreansk hudpleie har jeg også vurdert, men så er det veldig mange ulike anmeldelser der ute som gjør meg skeptisk til å prøve. 

Ts.

Ja, det skjer heldigvis bare hvis jeg spiser for mye og over lengre tid. Litt på en lørdag gjør ingenting, men hvis jeg spiser fra fredag kveld til mandag morgen da merker jeg det .

Kunne du prøvd hudlege før du begynner å investere i diverse kremer ute i hudpleie jungelen? Jeg har fått forskrevet både tabletter og kremer som Zalna opp gjennom årene for kviseproblemene mine. Noe har fungert, annet ikke. Husker ikke helt navnet på tablettene jeg hadde i tenårene, men het noe med tetra.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det skjer heldigvis bare hvis jeg spiser for mye og over lengre tid. Litt på en lørdag gjør ingenting, men hvis jeg spiser fra fredag kveld til mandag morgen da merker jeg det .

Kunne du prøvd hudlege før du begynner å investere i diverse kremer ute i hudpleie jungelen? Jeg har fått forskrevet både tabletter og kremer som Zalna opp gjennom årene for kviseproblemene mine. Noe har fungert, annet ikke. Husker ikke helt navnet på tablettene jeg hadde i tenårene, men het noe med tetra.

Tetralysal heter det 🙂 enig i at ved ordentlig akne er det lurt å få reseptbelagte medisiner. Mye billigere også. Må jo ikke være antibiotika heller. Mange effektive kremer man kan prøve. 

Anonymkode: 66686...82a

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje det er på tide å ta seg en tur til en hudlege, ja. Sa nemlig til meg selv i fjor at jeg skulle gjøre det, men ble aldri noe av. Fordi hvorfor skal jeg betale for en time konsultasjon om hva som jeg bør bruke når jeg kan investere i ting som gjør vondt verre, og som i tillegg blir dyrt i mengden? Jeg kan prioritere >.<

Takk for tips.

• Liker 1
Skrevet

Forskjellen på slurv og riktig hudpleie hos meg er større porer, mer synlige linjer, tørre partier, og ujevn hudtone kinn. 

Om morgenen bruker jeg bare en mild rens i dusjen. Toner. Så serum avhengig av årstid, og en lett dagkrem. 

Når jeg kommer hjem vasker jeg av sminken med en oljerens, og lar huden hvile. 

På kvelden bruker jeg en to-stegs rens, så toner, serum (to-tre), og fuktighetskrem. 

En gang i uka peeler jeg med a-ha syre. Og to-tre masker avhengig av hva huden trenger. 

Anonymkode: 6bba5...3b9

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje det er på tide å ta seg en tur til en hudlege, ja. Sa nemlig til meg selv i fjor at jeg skulle gjøre det, men ble aldri noe av. Fordi hvorfor skal jeg betale for en time konsultasjon om hva som jeg bør bruke når jeg kan investere i ting som gjør vondt verre, og som i tillegg blir dyrt i mengden? Jeg kan prioritere >.<

Takk for tips.

Anbefaler absolutt å gå til hudlege da! Jeg har atopisk eksem ( ett litt annet problem en det i ansiktet, men på en måte relevant ) på hender, inni albueleddene og på leggene og ingenting annet enn kremer jeg fikk forskrevet fra han hjelper. Betaler ingenting så lenge jeg har frikort ( Har vært gjennom omtrent alt av parfymerier og diverse reseptfrie apotekkremer... ). Av og til blusser jo problemene opp, men jeg har fått store forbedringer så er verdt ett forsøk^^. Huden er noe av det viktigste vi har :blomst:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...