Gå til innhold

Innbilt svangerskap hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en tispe på snart 7 år som de siste par dagene har oppført seg merkelig, samt at det virker som hun har vondt. 

Hun vil ikke gå tur, og legger seg ned (ute) hvis vi stopper opp. Her hjemme legger hun seg helst for seg selv, og det virker som hun får vondt når hun skal hoppe opp noe sted (i en stol hun pleier å ligge i feks). Hun piper smått når jeg løfter henne og innimellom skjelver hun. Hun har også haltet litt. Hun er generelt litt nervøs og stresset - når vi kommer hjem fra jobb og skole er hun vanligvis supergira og gir fra seg høyfrekvent pip og bjeffing. Dette orker hun ikke lenger. 

Tok henne med til dyrlegen, og jeg trodde at det var stor sjans for at i dag ble hennes siste dag. Regnet med at jeg fikk beskjed om at hun var full av kreft. 

Svaret, derimot, var at hun har innbilt svangerskap da det var melk i (alle) jurene hennes. Fikk medisin som skal stoppe melkeproduksjonen. Hun hadde ikke feber, men temperaturen var i øvre kant av normalen. 

Klarer allikevel ikke slå meg til ro med dette, for når jeg googler hunder med innbilt svangerskap så virker de ikke SÅ syke som min hund gjør nå. At hun skulle få innbilt svangerskap overrasker meg imidlertid ikke da hun er et skikkelig "hormontroll" generelt. 

Noen som har erfaring med innbilt svangerskap hos hund? 

Endret av Kaputt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan bli passive og lite villige til å gå ut når de har innbilt, fordi de helst ville være inne sammen med "valpene". Min tispe krøp under sofaen (der valpene hennes visstnok var) og bodde der hele dagen bortsett fra når vi gikk tur.

Hormoner kan gjøre rare ting med hunder, så det er ikke umulig at mange av symptomene du beskriver kommer fra innbilt. Men det virker rart at det å ha vondt av å bli tatt på eller hoppe har med det å gjøre. Kan hun ha fått jurbetennelse pga melken?

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Tabris skrev:

De kan bli passive og lite villige til å gå ut når de har innbilt, fordi de helst ville være inne sammen med "valpene". Min tispe krøp under sofaen (der valpene hennes visstnok var) og bodde der hele dagen bortsett fra når vi gikk tur.

Hormoner kan gjøre rare ting med hunder, så det er ikke umulig at mange av symptomene du beskriver kommer fra innbilt. Men det virker rart at det å ha vondt av å bli tatt på eller hoppe har med det å gjøre. Kan hun ha fått jurbetennelse pga melken?

Vet ikke. Nå får hun medisin som skal stoppe melkeproduksjonen. Denne bør avta etter et par dager. Så får jeg nesten ta det derfra og håpe det går over. 

Takk for svar 😊 

Endret av Kaputt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...