Gå til innhold

Galskap å bruke 370 000 kr på en rolex klokke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du råd, lyst, stor glede av denne? Go for it. Klokken kan selges senere til stor verdi, kontra sydenferie, biler og festing. 

Anonymkode: f02a2...be2

• Liker 9
Skrevet

Hvordan er det "verdt det"?

Anonymkode: 1e5f9...ab1

• Liker 9
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt 350 000 for mye så hadde jeg heller brukt penger på noe som gjorde godt i sjelen.  Veldedighet feks...jeg personlig hadde støttet en organisasjon som hjelper dyr eller barn. 

Matrialisme gir kun svært kortvarig lykke 

• Liker 7
Skrevet

Ja

Bruker du altfor mye penger på en klokke, vil du ikke bruke penger på andre ting. Det fører til mindre forbruk og belastning på verdens ressurser. 

Du kommer til å angre uansett hva du gjør 🙂

• Liker 10
Skrevet

Ville gått for et annet merke. 

Samme med Louis Vutton, er så mye fake der ute at man risikerer vanlig mann i gata regner med at det er en kopi. 

Ville sjekket forsikring før jeg kjøpte noe sånt også. Regner med du gjerne vil bruke den? 

Anonymkode: d7c48...e75

• Liker 2
Skrevet

Ja det er det.

• Liker 4
Skrevet

Om man er veldig klokkeentusiast og leser mange bøker om klokker og gudene vet hva, kanskje. Uten om det syntes jeg bare det er merkelig. Litt tacky? Tryhard? Noe sånt. Er det annen motivasjon til å ha en slik klokke en status og føle at man har oppnådd noe? At man føler at "ja, nå er jeg en av de velbemidlede som kan bruke så mye penger på ei klokke og vise alle andre hva jeg har av materielle goder". 

Syntes det samme med dyre vesker og andre produkter der du kan få god kvalitet langt billigere. Noe mangler hos disse menneskene. 

Anonymkode: a4b3a...614

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det verdt det eller er det galskap. Har råd, men vet ikke om det er lurt. Ville du ha gjort det? 

Klokken her:

https://www.urverket.no/rolex-day-date-40-bla-18-karat-hvitt-gull-o40-mm-p-286160.html

Anonymkode: 96903...f2a

For meg hadde det vært galskap fordi jeg har ikke så mye penger at jeg kunne tatt meg råd. 

Vil du så kjøp om du har penger til det. (og hus, bil og sånne viktige ting da som bør komme først.) 

Anonymkode: 481cf...cb5

Skrevet

Ikke hvis du har råd til det. Før syns jeg det var galskap, men har en samboer som jevnlig kjøper og selger Rolex. Så langt har han solgt med gevinst. Ikke at det er noe å bli rik av, men man får i hvert fall igjen pengene hvis man selger.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Wilma89 skrev:

Ikke hvis du har råd til det. Før syns jeg det var galskap, men har en samboer som jevnlig kjøper og selger Rolex. Så langt har han solgt med gevinst. Ikke at det er noe å bli rik av, men man får i hvert fall igjen pengene hvis man selger.

Interessant! Jeg har en Rolex, ekte med sertifikat og alt! Problemet er at den sakker, ca 1 min i uken eller noe sånt. Den har vært til reparasjon utallige ganger, også hos leverandør i Sveits, og hver gang sies det at nå virker alt. Så går det et par måneder så sakker den igjen! Jeg lurer på hva den kan være verdt, ser på nettsider at tilsvarende klokker har en verdi på rundt 150 000 kroner, men den har vel mindre verdi når den sakker? Kan du høre med sambo?

Anonymkode: 83242...881

• Liker 3
Skrevet

Om det er verdt det kan bare du avgjøre da verdi er subjektivt. Galskap, ja. Så lenge du kan stå for valget er det bare å gjøre det.

Anonymkode: d5380...7cb

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Om det er galskap kommer helt Ann på hvor mye penger du er god for. For Røkke så er ikke en Rolex galskap. For meg er det jo sides ethvert fornuft. 

Skrevet
30 minutter siden, Rucula skrev:

Matrialisme gir kun svært kortvarig lykke 

Det er svært individuelt. 

Skrevet

Jeg har flere klokker som er verdt avskyelig mye. Dyrest er nok min Rolex daytona. Klokker er for meg en hobby og en investering. Hva er så sykt med det?

Skrevet

JEG synes ikke det er verdt det, men jeg ser ikke forskjell på en klokke til 1000 kr og en til 370 000. Vil også mene det har noe å si hvordan du står økonomisk. Om du er arbeidsledig og bor på gutte-/jenterommet så synes jeg ikke det er en lur investering.

• Liker 2
Skrevet

Hinsides all fornuft. Og det synes du nok sikkert selv også, siden du må inn på et forum og spørre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg personlig syns det er galskap å generelt bruke så mye penger på ting, være seg klokke, veske, smykke, kunst, what ever! For det første så blir jeg overhode ikke imponert (og det er vel mye av poenget med at folk kjøper seg dyre ting «se hvor mye penger jeg har», og nei jeg er ikke misunnelig, hadde jeg hatt penger å sløse bort på femti slike klokker hadde jeg fortsatt ikke gjort det). Og for det andre synes jeg kanskje noen andre i verden har mer behov for de pengene enn at noen rikinger skal sløse de bort på en klokke🙄

Anonymkode: db142...b34

• Liker 5
Skrevet

Hva annet enn å vise tiden gjør den verdt så mye penger, er det andres "beundring"som er verdt det?

Og med fare for å høres misunnelig ut...den klokka var vel litt kjedelig å se på...du kunne ha kjøpt en gammal Casio med det utseendet 😉

Anonymkode: 7f033...a7a

• Liker 3
Skrevet

For min del som driter langt oppi merker (utenom norrøna der det faktisk kan være verdt med en jakke og bukse til 8000 kr fordi man er ekstremt avhengig av å ha klær man kan stole på i ekstreme forhold) så er det helt uforståelig, fordi når jeg bruker penger så er det på opplevelser eller utstyr som gjør at jeg føler meg tryggere når jeg driver med ekstremsport der det selvsagt kan være fatalt om man har sviktende utstyr. Jeg har aldri forstått meg særlig på materalisme, men for noen er sikkert det det viktigste i livet. 

Anonymkode: 53dab...c33

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...