Gå til innhold

Skrive bachelor barnehagelærer og ha barn hjemme en dag i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dette gå bra ?

Jeg hører fra de som har fullført bachelor at de hadde undervisning i ledelse frem til ca. februar, tre uker praksis, og ingen undervisning etter dette. Jeg vet ikke hvor mye arbeid det kreves.

Tenker dere jeg etter februar kan ha barnet mitt hjemme fra barnehagen en dag i uka ? Jeg jobber ikke, kun student. 

Anonymkode: b610d...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegger du godt så får du det til :)  Var alene med 2 barn (1 skolebarn og 1 barnehagebarn) og fullførte bachelor. Var ekstremt slitsomt til tider, men kom igjennom det 😄

Anonymkode: b9a75...624

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil dette gå bra ?

Jeg hører fra de som har fullført bachelor at de hadde undervisning i ledelse frem til ca. februar, tre uker praksis, og ingen undervisning etter dette. Jeg vet ikke hvor mye arbeid det kreves.

Tenker dere jeg etter februar kan ha barnet mitt hjemme fra barnehagen en dag i uka ? Jeg jobber ikke, kun student. 

en dag virker helt ok :) 

Anonymkode: ae1b0...8c8

Gjest ByeByeLove
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vil dette gå bra ?

Klart det går bra.

Skrevet
2 minutter siden, Kognosøren skrev:

Klart det går bra.

Jeg vet ikke hva jeg går til. Trodde bachelor var regne tour de france 😄

Skrevet

Såklart. Mange av oss må jobbe, ha flere barn hjemme; og skrive bachelor på kveldstid. Alt går om det må. 

Anonymkode: 62dea...95a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det kommer an hvor god du er til å planlegge arbeidet. Og hvor lett du har for å skrive.. Jeg tviler på jeg selv hadde klart å i det hele tatt hatt barn under studiene. Jeg var konstant stressa, og sa meg aldri fornøyd med oppgavene som skulle leveres før tidsfristen var der. Jeg hadde ikke kunnet hatt barnet hjemme og innlevering dagen etter, men det er meg! 

Anonymkode: 5fe09...a8a

Skrevet

Bachelor er som regel et ganske lett nivå. Jobber du effektivt én dag i uka bør det ikke være noe problem.

Lær deg akademisk skriving og referansehåndtering umiddelbart, og mye av jobben er gjort! 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det kommer an hvor god du er til å planlegge arbeidet. Og hvor lett du har for å skrive.. Jeg tviler på jeg selv hadde klart å i det hele tatt hatt barn under studiene. Jeg var konstant stressa, og sa meg aldri fornøyd med oppgavene som skulle leveres før tidsfristen var der. Jeg hadde ikke kunnet hatt barnet hjemme og innlevering dagen etter, men det er meg! 

Anonymkode: 5fe09...a8a

Ingen har sagt innlevering dagen etter ? Jeg har barn , og kan nok ikke flytte fra de 😂

Skrevet
2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Bachelor er som regel et ganske lett nivå. Jobber du effektivt én dag i uka bør det ikke være noe problem.

Lær deg akademisk skriving og referansehåndtering umiddelbart, og mye av jobben er gjort! 

Ja jeg har skrevet en del oppgaver, så håper jeg har litt av det inne 🙃😟

Skrevet

Må man så må man, men jeg hadde nok prøvd å finne en annen løsning.

Anonymkode: 5bfd8...728

Skrevet

De fleste har jobb ved siden av når de skriver både bachelor og master, og det går helt fint. At du har ett barn hjemme èn ukedag anser jeg ikke som en liten fartsdump engang. 

Anonymkode: f0889...03a

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man så må man, men jeg hadde nok prøvd å finne en annen løsning.

Annen løsning? Er jo fordi jeg ønsker tid med barnet da, hun har jo plass i barnehagen.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har jobb ved siden av når de skriver både bachelor og master, og det går helt fint. At du har ett barn hjemme èn ukedag anser jeg ikke som en liten fartsdump engang. 

Anonymkode: f0889...03a

Godt å høre!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annen løsning? Er jo fordi jeg ønsker tid med barnet da, hun har jo plass i barnehagen.

Da misforstod jeg problemstillingen. At du velger å ta en fridag fra skrivingen en dag i uka for å ha barnet hjemme er det selvsagt ikke noe i veien for,  krevende er ikke en bachelor :)  

Skrevet

Du kjenner jo deg selv best. Er du flink til akademisk skriving? Jobber du jevnt og trutt på studiedagene dine? Har du fått gode karakterer så langt? Synes du studiet har vært overkommelig så langt? Er du flink til å jobbe selvstendig og mot en deadline? Osv.

For de aller fleste burde det gå helt fint å ha fri én dag i uken. Pluss at du går inn i det med åpne øyne, så du må jo jobbe maks de andre fire dagene for å få denne dagen med barnet ditt. Det er en stor motivasjon.

Anonymkode: 74027...e96

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...