Smørblomsten Skrevet 22. mai 2005 #1 Del Skrevet 22. mai 2005 Uff uff, hjelp!!! Stekte en middagsrett som inneholdt mye smør, noe som resulterte i at smøret 'datt over kanten' og ned i selve ovnen, nå er det helt svart i bunnen av ovnen, og det er 'umulig' å få det vasket av. Har forsøkt å sette ovnen på full guffe med en langpanne med litt vann i, for så å tørke/skrubbe over. Men flekkene sitter som støpt, ser ikke bra ut, og lukter hver gang ovnen brukes. Kjøpte en MrMuscle-spray som man kan rengjøre langpanna med, men tror ikke den kan brukes til å spraye inne i ovnen med... Noen gode tips til hvordan få min nye ovn til å se ny ut igjen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #2 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg har akkurat brukt Mr. Muscle ovnsrens (også en spray). Spray på, la det virke i en halvtime, tørk av. Men husk å lufte godt, det lukter temmelig sterkt. Ovnen er nesten som ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 22. mai 2005 #3 Del Skrevet 22. mai 2005 Kjøpte Mr Muscle ovnrenssprayen for en stund siden, men har ikke turt å bruke den etter å ha lest på boksen. Den virker jo kjempefarlig. Må jo ha vernebriller og hansker, o.l. jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #4 Del Skrevet 22. mai 2005 Det skriver de bare for å gardere seg! Jeg har sensitiv og tørr hud, men har ikke brukt hansker. Greit nok, jeg blir litt tørr, men ingenting ikke håndkrem tar knekken på. Men det er lurt å lufte eller bruke vifta, siden det lukter såpass sterkt (en slags vaskemiddellukt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora20 Skrevet 22. mai 2005 #5 Del Skrevet 22. mai 2005 Hva med stålull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #6 Del Skrevet 22. mai 2005 Hva med stålull? Da kan du risikere å ødelegge belegget inni ovnen. Anbefales ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 22. mai 2005 #7 Del Skrevet 22. mai 2005 Tror jeg skal prøve med zalo først, jeg, og hvis ikke det går så får det bli Mr. Muscle boksen. Hver gang vi bruker ovnen nå så går røykvarsleren (det kommer ikke noe røyk fra ovnen) så det er vel på tide at den blir vasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 22. mai 2005 OK folkens, takk så langt! Da skal jeg spraye ovnen nå, så skal jeg si hvordan det gikk om ca en halvtimes tid, hehe Wish me luck! PS: forresten, denne Mr Muscle-sprayen er en slags SKUMspray, stemmer vel d!? Står at den skader selvrensende ovner, tror jo at min ovn har den funksjonen så lenge det finnes en mulighet for å skru på ovnen 1/2 time med langpanne med 1/2 liter vann i?!???? Uff, dette virker da håpløst...Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 24. mai 2005 #9 Del Skrevet 24. mai 2005 Har du fått testet Mr Muscle'n, Smørblomsten? Funket den bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 24. mai 2005 #10 Del Skrevet 24. mai 2005 OK folkens, takk så langt! Da skal jeg spraye ovnen nå, så skal jeg si hvordan det gikk om ca en halvtimes tid, hehe Wish me luck! PS: forresten, denne Mr Muscle-sprayen er en slags SKUMspray, stemmer vel d!? Står at den skader selvrensende ovner, tror jo at min ovn har den funksjonen så lenge det finnes en mulighet for å skru på ovnen 1/2 time med langpanne med 1/2 liter vann i?!???? Uff, dette virker da håpløst...Noen som vet? Selvrensende ovner har et sandpapiraktig belegg i tillfelle og aldri i bunn mer. Var det bare før så vidt jeg vet. Jeg har på sidene og sprayer ikke der, men i bunn bruker jeg komfyrrens og er det noe som sitter veldig så bruker jeg den skrapa som er til den keramsike toppen. Bare vær forsiktig med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 24. mai 2005 Har du fått testet Mr Muscle'n, Smørblomsten? Funket den bra? Vel, etter alle de advarslene på boxen har jeg ikke turt å spraye ovnen, men ser jo nå at jeg har fått et svar som gjør at jeg kanskje tester å bruke den i bunnen (er jo der matrestene er!)...Teste ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 25. mai 2005 #12 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg bruker og skrapa til den keramiske toppen, i tillegg til valig jif el.l. Turte ikke bruke Mr.Muscle, jeg....Stod veldig mye rart på den boksen...Men den skrapa funker fint bare en er litt forsiktig... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 26. mai 2005 Endelig har jeg prøvd den skumle Mc Muscle! Det gikk fint, spraya kun i bunnen. Siden veggen rett frem var i sandpapir-aktig belegg som visstnok er selvrenseren. Bunnen tålte det fint, og etter 2 omganger med spray ble d bedre. Tørket av m papir først, og d var helt SVART! Så gikk jeg over med lunkent vann...Endelig en ovn som er ren igjen Så Mr Muscle er ikke såå skummelt som man tror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 26. mai 2005 #14 Del Skrevet 26. mai 2005 Har hørt at den nye Cillit bang skal være bra, men har ikke prøvd selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 28. mai 2005 #15 Del Skrevet 28. mai 2005 Bilavfettning fra Shell! Sånn til å spraye på bilen før vask for at dritt skal løsne lettere. Jeg vasker både baderom og kjøkken med det (der det er fett eller vanskelig flekker), og for et par dager siden fikk stekeovenen en runde med avfettning igjen. Sterk avfettning som løsner det meste, men er ikke farlig å bruke ovenen igjen, pleier å la den stå på litt etterpå slik at såpelukta skal forsvinne. Vil ikke ha såpelukt på lasagnen. (En jeg kjenner jobbet på Shell, og de vasket pølseplata med den...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 29. mai 2005 #16 Del Skrevet 29. mai 2005 Bilavfettning fra Shell! Smart tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå