Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nærtagende
Skrevet

Jeg sliter med dårlig selvtillit, føler at jeg har litt for mye.

Og dette ender som regel med at jeg spør kjæresten min om rare spørsmål :roll:

I dag spurte jeg; "Du, synes du jeg er lubben" "Litt" svarte han da. Jeg ble veldig lei meg :cry:

Etterpå sa han at han bare hadde svart det fordi han hadde ikke tenkt seg om, han mente ikke at jeg var lubben, men at jeg har en liten kosemage. (Som han elsker). Han har gitt meg komplimenter for magen min nesten hver dag siden vi ble sammen og jeg vet han liker jenter med litt å ta i. Det har han alltid gjort.

Men jeg ville nå ikke at han skulle svare at jeg var lubben. (Selv om han trakk det tilbake)

Er en smule trist enda, hadde dere blitt det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spør om ting du ikke vil ha ærlig svar på.

Nei, jeg hadde ikke blitt lei meg.

Gjest Nærtagende
Skrevet

Må legge til: Han har hele tiden mens vi var sammen sagt at han liker "kosemager" bedre enn veltrente og tynne mager. Så jeg har nok kanskje ikke grunn til å være trist..

Gjest Violetta
Skrevet

Om du ikke vil ha svar, så ikke spør. Hva kunne han svart som du hadde blitt fornøyd med? :wink:

Skrevet

Jeg hadde jo ikke blitt jublende glad den dagen jeg hadde behov for bekreftelse og han svarte slik, men jeg forventer i grunnen ikke at folk skal lyve.

Sier som Arwen: ikke still spørsmål du ikke vil ha svar på;)

Og det er nå en gang deg han er sammen med, og da er det nok engang sånn at han liker deg ganske så mye, og derfro tror jeg ikke dette er noe å ta på vei for:)

Gjest Darcy
Skrevet

Hvorfor spør du, når du ikke vil ha et ærlig svar ?

Da er det vel bedre å la vær å spørre....

Skrevet

Er det verre å være lubben enn å ha en "liten kosemage"? Synes det høres ut som noe av det samme, jeg.

Han foretrekker jo jenter med litt å ta i, så da kan det vel ikke være så ille å være litt lubben? For det er jo akkurat det samme.

Tenk sånn at du faktisk oppfyller idealet til kjæresten din. Det er ikke alle som gjør det.

Skrevet

Enig med de andre, hvorfor spør du om noe hvis du ikke vil ha et ærlig svar? Jeg vil tro de aller fleste er veldig klar over sin egen kroppsform, det blir litt tåpelig å spørre om noe du vet selv, og selv om kjæresten din skulle si "nei, du er superslank", så vet du jo godt selv at han lyver, er det noe bedre da? Forøvrig er det ingenting i veien med å være lubben, og kjæresten din er sammen med deg fordi han liker deg, hele deg.

Så nei, jeg hadde ikke blitt lei meg.

Gjest på besøk her
Skrevet

Tja, ham liker damer med litt ekstra, og han sier du har litt ekstra, vel, blir ikke det et komplimang da? ;)

Gjest trygg
Skrevet

Harde bud her på forumet. Ikke spør hvis du vil ha ærlige svar...bla bla bla....

Jeg skjønner godt at du ble litt lei deg, men jeg håper du ikke legger så mye vekt på svaret hans. Kos deg med at han liker deg og kosemagen.

Det er vanskelig med dårlig selvtillit, men tror ikke det er smart å "mase" så mye på kjæresten din for å få bekreftelse på noe som ikke er helt sant. Du får heller justere deg slik at du får tilbakemelding på ting du er flink til for å bygge opp selvtilliten din.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Når du spør må du regne med at svaret kanskje ikke er det du helst vil høre..

Jeg hadde nok aldri stilt det spørsmålet fordi jeg vet at om jeg hadde fått samme svar som du, hadde jeg blitt litt lei meg.

Skrevet
Ikke spør om ting du ikke vil ha ærlig svar på.

Nei, jeg hadde ikke blitt lei meg.

Enig

Skrevet

Han liker tydeligvis lubne jenter så hvorfor skulle han ikke svare deg ærlig, da? Det er langt i fra alle menn som ser på det å være lubben som noe negativt.

Skrevet

Han liker tydeligvis lubne jenter så hvorfor skulle han ikke svare deg ærlig, da? Det er langt i fra alle menn som ser på det å være lubben som noe negativt.

Gjest Mari-Mari-Mette
Skrevet

Når vi jenter spør slik, så er det jo ikke akkurat om vi ER lubbne vi lurer på... Det kan vi jo se selv i speilet! Det vi lurer på er :"syns du kroppen min er sexy selv om den ikke er supertynn?" Hadde kjæresten min sagt at han likte "kosemagen " min hadde jeg blitt kjempeglad! Min kjæreste har istedet kommet med et par hint om slanking, da ble jeg lei meg...

Gjest Madam Felle
Skrevet
Når vi jenter spør slik' date=' så er det jo ikke akkurat om vi ER lubbne vi lurer på... Det kan vi jo se selv i speilet! Det vi lurer på er :"syns du kroppen min er sexy selv om den ikke er supertynn?" Hadde kjæresten min sagt at han likte "kosemagen " min hadde jeg blitt kjempeglad! Min kjæreste har istedet kommet med et par hint om slanking, da ble jeg lei meg...[/quote']

hvorfor skal jenter snakke i gåter da? Er og blir for dumt for meg. Lurer jeg på noe, så spør jeg om det det gjelder.

kanskje jenter bør lære seg til å spørre om det de lurer på, i stedet for å snakke i gåter. hvorfor i all verden skal gutter/menn tolke alt vi sier?

og til trådstarter, ikke spør om ting du ikke vil ha svar på, for tenker han seg ikke om, så får du høre hva han egentlig mener. Selvfølgelig kan han like deg for det :wink:

Skrevet

Helt enig med Mari-Mari-Mette, vi jenter ønsker bare å høre at kjæresten vår liker kroppen vår selv med noen kilo for mye. Og det er vel en ting absolutt alle gutter vet og skjønner nå, det er jo et emne i de fleste filmer og serier gang på gang. Jeg hadde blitt såra om kjæresten min hadde sagt jeg var lubben eller tykk,men om han hadde sagt at han elsket "kosemagen" min hadde jeg bare blitt glad, for da setter han jo pris på meg og liker med sånn som jeg er.

Og for å si det sånn; hadde kjæresten min spurt meg om han hadde stort nok utstyr så hadde ikke jeg sagt "nja, kunne vært større."

Gjest Madam Felle
Skrevet
Helt enig med Mari-Mari-Mette, vi jenter ønsker bare å høre at kjæresten vår liker kroppen vår selv med noen kilo for mye. Og det er vel en ting absolutt alle gutter vet og skjønner nå, det er jo et emne i de fleste filmer og serier gang på gang. Jeg hadde blitt såra om kjæresten min hadde sagt jeg var lubben eller tykk,men om han hadde sagt at han elsket "kosemagen" min hadde jeg bare blitt glad, for da setter han jo pris på meg og liker med sånn som jeg er.

Og for å si det sånn; hadde kjæresten min spurt meg om han hadde stort nok utstyr så hadde ikke jeg sagt "nja, kunne vært større."

Hvorfor spørre om noe du egentlig IKKE lurer på? Forstår ikke hvorfor kvinnfolk må spørre i gåter. Er det rart mannfolkene ikke klarer å henge med, når vi knapt klarer det selv.

Det beste må jo være å spørre om det en lurer på.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Det er faktisk noe meg og sambo jobber med, å ta knekken på de der jente-kodene. For det blir bare fjas av det. Sånn som trådstarter opplever, å bli lei seg for noe på den måten.

Du spurte sikkert fordi du trengte bekreftelse og kos og omtanke.

Det jeg har begynnt med er å krype inntil ham og si "hei, ikke sant jeg er den flotteste i hele verden" eller andre koselig ting :ler:

Og er jeg skikkelig deppings og ikke klarer å spøke sånn, da sier jeg det rett ut:

"hei. jeg trenger å høre noe fint, føler meg drit."

Så ler han og tar vare på meg! er mye lettere å forholde seg til det, enn når en sier 1 ting og mener noe annet :)

Skrevet

Enig med Nina Kanin.

Jeg hadde forresten også blitt lei meg. Uansett om det var sant eller ikke.

Men jeg synes han henta seg bra inn igjen med å forklare at han syntes du var nydelig slik du er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...