Gå til innhold

Vanskelig å kjøpe klær til lang jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 6 år som nå bruker str 140 i klær. De andre jentene i 1. klasse er lavere og kan bruke klær med enhjørninger, disneyfigurer osv, men jeg syns det er vanskelig å finne klær til henne. De klesbutikkene vi har i nærheten er Lindex og Cubus, og de klærne hun liker går opp til str 128. Fra 134 er det en helt annen stil på klærne, mer ungdomsklær. 

Hva gjør dere andre som har lange barn? Syns butikkene kunne latt de søte klærne for små barn gå opp til iallfall 140. 

Er det noe sted jeg kan kjøpe klær til henne som er slik som de andre småjentene har?

Anonymkode: 78107...0ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner ikke. Har derfor begynt å sy selv. 

Her er hun lang og tynn for alderen. 

Du kan jo prøve zalando og slikt på nett. Gratis retur hos dem, der er veldig greit.

Anonymkode: cc067...b0d

Skrevet

Jeg har ei som bruker 122, og ei som bruker 140, og jeg finner ofte like klær til dem på HM, der går småbarnsstørrelsene opp til 140. Nok av paljetter og slikt. Og Zara fører 116-til 152! Kjøp noen gensere på nett du. 

Anonymkode: 6ce8f...333

• Liker 2
Skrevet

Du kan handle på h&m på nett :)

Anonymkode: aef08...e2c

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei jente på 6 år som nå bruker str 140 i klær. De andre jentene i 1. klasse er lavere og kan bruke klær med enhjørninger, disneyfigurer osv, men jeg syns det er vanskelig å finne klær til henne. De klesbutikkene vi har i nærheten er Lindex og Cubus, og de klærne hun liker går opp til str 128. Fra 134 er det en helt annen stil på klærne, mer ungdomsklær. 

Hva gjør dere andre som har lange barn? Syns butikkene kunne latt de søte klærne for små barn gå opp til iallfall 140. 

Er det noe sted jeg kan kjøpe klær til henne som er slik som de andre småjentene har?

Samme problemet her også. Løser det ved å Google meg fram til butikker som har klær som passer for lange barn. Mange nettbutikker har større størrelser enn i butikken,

eksempel på søkeord jeg prøver: #disneygenser#str 140# jente 

for eksempel...

Anonymkode: c5ec9...5bb

Skrevet

Vi handler det meste på HM. Klærne går opp til 140, men etter det, er det som du sier; ikke så kule klær. 8-åringen her bruker str. 158 nå, og utvalget begrenser seg. Men heldigvis har hun taklet forandringene bra og trives nå i mer "voksne", ensfarget klær, uten masse motiv osv, som det gjerne er på mindre str. Lindex og Cubus synes jeg er dårlig på barneklær. Cubus har en del fint, men dyrt. Så forslår nettbutikker eller HM.

Anonymkode: 85f28...ac9

Skrevet

aliexpress 🤷‍♀️ evt gutteklær på hm og cubus osv. Jenta mi er bare 2 år da, ikke samme problem, men mitt problem er at jenteklær er så smale på h&m. Ingen toåringer, gutter ellee jenter, vil ha trange jeans.

Anonymkode: 31f5d...3ec

Skrevet

Hm. Om du blir medlem der får du gratis frakt mener jeg på? 

Anonymkode: fd140...ec9

Skrevet

Vår niåring er veldig lang. Hun er 153 cm nå. Det er knapt ungdomsklær å finne i butikkene. Bare noen få hyller hos f.eks. H&M. Så vi har gått over til å lete i voksenavdelingen, størrelse XS. Savner den tiden da hun brukte barnestørrelser, og det var masse å velge i. :)

Anonymkode: 590b4...7a9

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår niåring er veldig lang. Hun er 153 cm nå. Det er knapt ungdomsklær å finne i butikkene. Bare noen få hyller hos f.eks. H&M. Så vi har gått over til å lete i voksenavdelingen, størrelse XS. Savner den tiden da hun brukte barnestørrelser, og det var masse å velge i. :)

Anonymkode: 590b4...7a9

Det er litt det samme for 12-åringen min som er 180 cm. Han er nå på str M på herreavdelingen, men jeg handler ikke stort på vanlige klesbutikker til han. Jeg handler det meste på nettet eller på sportsbutikker. 
HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...