Gå til innhold

Skjeggkre eller Sølvkre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som sølvkre

Anonymkode: c233e...887

• Liker 2
Gjest Snorkfrøken36
Skrevet

Blir ikke klokere. Lest til jeg bli grønn... 

Skrevet
13 minutter siden, Snorkfrøken36 skrev:

Blir ikke klokere. Lest til jeg bli grønn... 

Skjeggkre skal ha en noe hårete frempart, det ser det ikke ut som disse har? 

Du kan jo prøve å sende bildene til et skadedyrfirma, høre hva de sier?

Anonymkode: c233e...887

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet

De vet ikke men tippet skjeggkre men jeg blir gal😵

Skrevet

Jeg synes det ser ut som skjeggkre. Sølvkre beveger seg sjelden utenfor bad/vaskerom og ellers fuktige steder. Hvor var disse?

Anonymkode: 43e16...f1b

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet

De fleste er tatt i et skap hvor bla stoppekran og noen rør går... De første ble observert ikjøkkrn skap, i en suppeskål og i en kopp de kom ikke ut fra det. Men de er tatt nå i feller på bad, gangen utenfor badet, spisestue, kjøkken og bak pipe i 2 etasje har enda ikke sett et voksent individ🤢

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ser ut som sølvkre da skjeggkre er mer skjeggete fremme og har lengre tråder bak

Skrevet
8 timer siden, Snorkfrøken36 skrev:

De fleste er tatt i et skap hvor bla stoppekran og noen rør går... De første ble observert ikjøkkrn skap, i en suppeskål og i en kopp de kom ikke ut fra det. Men de er tatt nå i feller på bad, gangen utenfor badet, spisestue, kjøkken og bak pipe i 2 etasje har enda ikke sett et voksent individ🤢

IKKE sett et voksent individ!? De der var jo gigantiske! Og jævlig ekle! 

Hvordan er det psykisk for deg å bo i det der? Jeg har også sølvkre, og det er helt jævlig ekkelt. De andre jeg bor med reagerer ikke så mye, men jeg har de på soverommet mitt og får fnatt av tanken på at de går rundt i rommet jeg SOVER i. 

Anonymkode: c588d...36c

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet

Nei de er ikke så store. De er under 1cm. Skjeggkre bli jo 1,8cm og Sølvkre 1,2. Den største er ca 0,7. Nei jeg tar det helt fint egentlig... De er jo ikke farlige og bare de ikke bli flere. Men vil helst ha dem vekk ja😳😵

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

IKKE sett et voksent individ!? De der var jo gigantiske! Og jævlig ekle! 

Hvordan er det psykisk for deg å bo i det der? Jeg har også sølvkre, og det er helt jævlig ekkelt. De andre jeg bor med reagerer ikke så mye, men jeg har de på soverommet mitt og får fnatt av tanken på at de går rundt i rommet jeg SOVER i. 

Anonymkode: c588d...36c

Har du satt opp feller da? Og du er sikker du har Sølvkre? 

Skrevet
På 15.10.2019 den 14.42, Snorkfrøken36 skrev:

De vet ikke men tippet skjeggkre men jeg blir gal😵

Skadwdyrfirma? Jeg sendte også.nylig inn bilder, og heldigvis var de sikre på sølvkre. Du kan jo også sende inn en for 100 % sikkert svar! 

Anonymkode: 26341...6d1

Skrevet

Sølvkre. Skjeggkre er mindre sølv på kroppen, mer grå, myyye mer hårete, disse ser jo nesten "slimete" ut. Både skjeggkre og sølvkre kan bli ganske store, noe jeg ser disse er blitt. Selv om sølvkre trives best i våtrom, trives de jo også i fuktige rom, så det kan tyde på at de andre rommene dine har litt for høy luftfuktighet/dårlig ventilasjon.

Anonymkode: f7a8e...a67

Skrevet

Jeg bodde et sted med skjeggkre og de klatret til og med på taklampen. 😝

Anonymkode: 02122...19a

Skrevet

Er bildene tatt i mørket og zoomet veldig inn? Hvis ikke synes jeg ikke de ligner Sølvkre. Jeg har hatt Sølvkre, og de så ikke så ekle ut og var tydelig sølvglinsende. Du bør i hvert fall håpe det er Sølvkre, for de er relativt greie, mens Skjeggkre er forferdelige.

Anonymkode: 3fdf5...5ad

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skadwdyrfirma? Jeg sendte også.nylig inn bilder, og heldigvis var de sikre på sølvkre. Du kan jo også sende inn en for 100 % sikkert svar! 

Anonymkode: 26341...6d1

Hvilket firma sendte du inn til? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...