AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #1 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg får inntrykk av at det er mange kvinner som har høydeskrekk. Hvorfor? Men kanskje det bare virker slik fordi de alltid må fortelle om det? Hører sjelden om menn med høydeskrekk. Er det kjønnsrelatert? Det virker jo rart. Selv er jeg kvinne og er ikke redd for høyder, og jeg får stadig kommentarer som «er du ikke redd????» Anonymkode: 330cc...c1e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #2 Skrevet 15. oktober 2019 Jasså? Skulle jo ikke tro det her inne så mange som liker høyde 🙄 Anonymkode: 80636...59d 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #3 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg kjenner flere menn med høydeskrekk enn kvinner. Faktisk null kvinner og 5-6 menn.. Anonymkode: 665b8...500 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #4 Skrevet 15. oktober 2019 Det er nok ikke noen forskjell på kjønnene der. Menn innrømmer jo i mindre grad enn kvinner at de er redde, så det kan være en forklaring på hvorfor du ikke vet om noen. Eller du snakker mest med kvinner? Anonymkode: cf2c1...4dd 4
solmåneogstjerner Skrevet 15. oktober 2019 #5 Skrevet 15. oktober 2019 (endret) Jeg har høydeskrekk. Da jeg var liten hadde jeg det ikke i det hele tatt. Nå driver jeg å trener meg opp. Eksponering hjelper. Jeg klatrer på fjelltopper og tror jeg kommer til å falle ned og dø. Kommer meg opp men med dobbelt så langt tid som andre. Og for en mestringsfølelse! Vet ikke hvorfor jeg fikk høydeskrekk, da jeg var fullstendig uredd da jeg var barn/ungdom . Hadde en fallulykke (på ski, falt utfor et stup), kan kanskje ha noe med det å gjøre. Det gikk forsåvidt bra til slutt, men måtte bli hentet av redningstjenesten. Kjæresten min (som er mann) har også høydeskrekk, men han holder på på samme måte som meg. Han har ikke hatt noen ulykker som jeg har hatt. Men at det er forskjell på voksne kvinner og menn, det skjønner jeg ikke helt. Endret 15. oktober 2019 av solmåneogstjerner 1
Silva Pluvialis Skrevet 15. oktober 2019 #6 Skrevet 15. oktober 2019 (endret) Barn har mindre konsekvenstenkning enn voksne, så jeg tror det er helt naturlig at man blir mer redd for høyder jo eldre man blir. Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #7 Skrevet 15. oktober 2019 Menn innrømmer det bare ikke... Anonymkode: 3d5af...d4a 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Det er nok like mange menn og kvinner som har høydeskrekk, men det er mer sosialt akseptert for kvinner å innrømme det Anonymkode: 703ae...de7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #9 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg klatrer og kan bekrefte at menn også har høydeskrekk. Grunnen til at mennesker har høydeskrekk er at vi har et instinkt som ønsker at vi skal overleve, så da hadde det vært dumt om man ikke var redd og kastet seg utfor stup for eksempel. Anonymkode: 50477...e82
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #10 Skrevet 15. oktober 2019 7 timer siden, Gorilla skrev: Jeg hadde heller ikke høydeskrekk som barn, men har det litt nå som voksen. Barn har mindre konsekvenstenkning enn voksne, så jeg tror det er helt naturlig at man blir mer redd for høyder jo eldre man blir og innser at høyder ikke er til å spøke med. Men så oppstår angst for barndommens hendelser i voksen alder, sier du? Anonymkode: 3222b...c12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Min erfaring er at det er mer menn som har høydeskrekk Anonymkode: 55ade...ab1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har lest at menn er mer "avhengig" av adrenalin-rush. Derfor tør dem mer. Muligens. Men selvfølgelig er ikke alle menn likens. Anonymkode: 265f7...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå