Gå til innhold

Når kan jeg introdusere ny kjæreste for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det høres så sprøtt ut at du tror den nye mannen og du skal brette klær sammen... Jeg har hatt fire samboere og aldri brettet klær sammen med noen av dem. 

Anonymkode: fa18a...5d4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg og min mann gikk fra hverandre, så anbefalte familievernkontoret, at det skulle gå minst 1 år, før barna skulle bli introdusert for kjæreste. Og dette er jeg helt enig i, for barna trenger tid på seg. 

Anonymkode: de9d9...443

• Liker 1
Skrevet

Tenkte det samme..om hun tror han gleder seg til å brette klær og ha hverdag med henne og de tre barna..Høres mer ut som om TS savner eksmannens rolle, enn en ny kjæreste. 

Anonymkode: fe7a9...ae8

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er riktig å introdusere ny partner når man VET med stor sikkerhet at det blir et fast forhold som vil vare!! Når man begge to ønsker dette..

Kanskje bør det gå en god stund etter brudd mht barna ja!

Anonymkode: afeb4...d38

Skrevet

Jeg ble skilt etter 12 år og var veldig bevisst på at jeg ikke ville introdusere noe før jeg selv var klar for et nytt seriøst forhold.

Etter 12 års forhold - er du virkelig klar for et nytt seriøst allerede nå?? Og i tillegg introdusere ny kjæreste etter bare 3-4 mnd med dating/forhold? 
Anbefaler deg å ta noen skritt tilbake - ja man kan bli heftig forelsket og nyte det - men tenk på barna, kanskje særlig 13 åringen som kan være i sjokk. Blir barna glade for å få stefar inn så rask?  Blir du glad for å introdusere han for barn, venner og familie? Er du så sikker på hva du trenger? Et seriøst forhold eller litt mindre forpliktende forhold fylt med lidenskap?

mitt råd er at du nyter tiden som nyforelsket og holder barn, venner, familie helt utenfor. Om noen mnd er du kanskje drittlei fyren. Eller kanskje finner du en enda bedre! vær kresen på mann nr 2, ingen grunn til å haste frem. 

Selv levde jeg 3 svært gode år som skilt med mange gode sterke følelsesforhold og selvstendighet- før jeg igjen savnet mer seriøst og da fant jeg akkurat han jeg ville ha. Han introduserte jeg for barna Da vi hadde vært kjærester i 1/2 år. Vi er fortsatt sammen  på 17 året og fått 2 til barn med han. Har det utrolig bra. 

men gi det tid! 

Anonymkode: a54ce...458

• Liker 2
Skrevet

Som flere her sier, fvk anbefaler ett år etter bruddet før man introduserer en ny. Jeg gjorde det samme. Datet flere og hadde noen forhold, men holdt ungene utenfor. 

Nå er jeg i ett nytt forhold, og ungene har blitt veldig glad i ham. 

Skrevet

Jeg har introdusert kjæresten min for sønnen min men har sagt at han er en venn. Sønnen min elsker når han kommer på besøk å spiller brettspill,spiller playstation med han,eller at vi finner på en aktivitet sammen. Vi har bare vært sammen 2 mnder men siden jeg har sjeldent barnefri så er det greit å også kunne møtes på dagtid.

Anonymkode: 1120f...09e

• Liker 1
Skrevet

Vent! Jeg ble for 3,5 år siden separert etter 15 års ekteskap. Jeg var som deg, ferdig med forholdet flere år før den tid. Møtte etter noen mnd en mann, ble hodestups forelska. Ønsket meg hverdag, middagslaging og hele pakka med han. Det ble ikke oss. Holdt i 6 mnd. Datet flere, og 2 år etter bruddet møtte jeg kjæresten min. Vi har vært sammen over et år nå, og barna er helt nylig introdusert. 

Ha litt is i magen. Det er en stor omveltning for ungene, og deg også. Helt normalt å ønske seg noen der i hverdagen også. Man kjenner på ensomhet etter mange år i forhold. Nyt i stedet bobla dere i nå, men lidenskap og forelskelse. Hverdagen kommer tidsnok 

Anonymkode: 93cbb...765

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen.  Ja det kan være savnet etter å hatt noen der hver kveld i så mange år.  Innerst inne så ønsker jeg ikke å la han treffe barna ennå. Men nå er han her da vi har det kjempe fint sammen. Men ønsker også å dele hverdagen med han og dele våre opplevelser sammen med barna. Vi er sammen hos hverandre også er ikke bare turer på oss men det er ikke hverdagen.  Lurer på om funker sammen i hverdagen. Eller om vi skal fortsette å være kjærester annenhver helg

Anonymkode: 600f3...73c

Om du er usikker på om dere skal fortsette annemhver helg og om du "vil ha noen" i huset med ungene så hadde jeg ventet. Men om både du og mannen har lyst å være sammen om ungene så hadde jeg vurderrt det. Ila den neste mnd ihvertfall

Anonymkode: 621dc...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...