Gå til innhold

Når kan jeg introdusere ny kjæreste for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble separert i mai med mannen etter 12 års ekteskap. Jeg brukte ca 1 år fra da tanken slo meg og jeg begynte å jobbe med meg selv for å komme meg ut. Vi har 3 barn (13-5 år) som er hos meg veldig mye. I sommer traff jeg en ny hadde ikke planer om det men plutselig var han der. Ble fort veldig lidenskap og vi har det veldig bra. Men jeg føler at vi kun er helgekjærester. Jeg har bevist ikke introdusert denne nye kjæresten til barna det har jo bare vart i ca 3 måneder. Men nå merker jeg at jeg ønsker mer. Se om vi kan være hverdagskjærester. For vi har ofte funnet på noe de helgene vi er sammen som hotell i storby hyttetur ol. Jeg savner det å sitte sammen i sofaen en tirsdags kveld, spise middag sammen.

Så når kan jeg introdusere den nye kjæresten for barna?

Anonymkode: 600f3...73c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du blir trygg på at dette varer mer enn et par måneder til.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skrev en kontrakt at man ikke kan dra inn ny kjæreste etter MINST 6 mnd. Altså, ikke etter de begynte å date, men 6 mnd etter det ble fast partnerskap. Dette fordi far tar det han kan få, og drar de inn i huset når barna er der. Også dumper de han, en etter en.. ikke bra.

• Liker 4
Skrevet

Selv om du har vært ferdig lenge med forholdet har ikke barna det. Det er ikke et halvår siden mai en gang, så å allerede nå tenke på å introdusere en du så vidt har vært med er dårlig gjort ovenfor de. Selv ville jeg ikke tenkt på introduksjon før over nyttår når dere faktisk har vært sammen en liten stund (ikke så vidt over datingfasen), og da likevel ta det rolig. Korte møter uten overnatting i starten så barna ikke føler at han er tvunget på de.

• Liker 19
Skrevet

Minimum et halvt år.

Anonymkode: 68ede...856

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Madde123 skrev:

Jeg skrev en kontrakt at man ikke kan dra inn ny kjæreste etter MINST 6 mnd. Altså, ikke etter de begynte å date, men 6 mnd etter det ble fast partnerskap. Dette fordi far tar det han kan få, og drar de inn i huset når barna er der. Også dumper de han, en etter en.. ikke bra.

Jepp, her på KG er det kun denne versjonen vi hører om:-)

Anonymkode: c2144...b9d

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Moonwalker skrev:

Selv om du har vært ferdig lenge med forholdet har ikke barna det. Det er ikke et halvår siden mai en gang, så å allerede nå tenke på å introdusere en du så vidt har vært med er dårlig gjort ovenfor de. Selv ville jeg ikke tenkt på introduksjon før over nyttår når dere faktisk har vært sammen en liten stund (ikke så vidt over datingfasen), og da likevel ta det rolig. Korte møter uten overnatting i starten så barna ikke føler at han er tvunget på de.

Dette. Ungene dine har nettopp fått hele sin verden snudd på hodet og må tid til å venne seg til alt det nye før de får enda mer å forholde seg til. Du har forberedt deg på samlivsbrudd, planlagt det og valg det selv, de har bare fått det i fanget. Hensynet til dem, deres behov, stabilitet og trygghet bør være viktigere enn ditt ønske om å få være hverdagskjærester en god stund framover.

Endret av Daria
  • Liker 11
Skrevet

Det er sykt vanskelig for ungene..... Jeg har hatt ny kjæreste i 2,5 år, de møtte han for et år siden.... De er ikke komfortable med det...hvilket betyr at det er ikke jeg heller. Og det er mulig at forholdet går i dunken, men ungene kommer før mann uansett.

Anonymkode: 5863a...74a

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, her på KG er det kun denne versjonen vi hører om:-)

Anonymkode: c2144...b9d

?

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Ja jeg vil vente. Føler ikke at jeg vil introdusere ennå. Men det sliter meg litt at vi er nesten som elskere i og med det er noe hver gang vi er sammen. Føler at vi ikke har hverdager bare lidenskap. Savner en å brette klær med, rydde hvis dere forstår hva jeg mener. Bare være kjæreste. Hverdags ting. 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ja jeg vil vente. Føler ikke at jeg vil introdusere ennå. Men det sliter meg litt at vi er nesten som elskere i og med det er noe hver gang vi er sammen. Føler at vi ikke har hverdager bare lidenskap. Savner en å brette klær med, rydde hvis dere forstår hva jeg mener. Bare være kjæreste. Hverdags ting. 

Men mener du at det behovet du har for en hverdagskjæreste er viktigere enn barnas behov for å bearbeide følelsene rundt skilsmissen? 

Vi ble anbefalt (og fulgte) at det første året etter bruddet skulle ikke barna høre om nye partnere og gradvis introdusering etter at forholdet hadde vært i 6 mnd. 

Anonymkode: 7caf7...7c2

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

når kan jeg introdusere den nye kjæresten for barna?

Jeg synes du skal vurdere hva du mener barna er klare for, og kanskje en gradvis tilvenning. Barn er veldig individuelle der.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men savner du å brette klær med ham, eller savner du noen å brette klær med? Selv om hodet ditt har vært i oppbruddsstemning  lenge, har du ikke bodd alene så mange måneder. Du kan vel, både for din egen del og for ungenes, også ha godt av å bruke litt tid til å fordøye alt som har skjedd heller enn å skulle ha en ny kjæreste inn i alle deler av livet ditt så fort.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan dere ikke være hjemme hos deg de barna er hos far? 

Anonymkode: 0c9c9...2e2

• Liker 2
Skrevet

Ts her igjen.  Ja det kan være savnet etter å hatt noen der hver kveld i så mange år.  Innerst inne så ønsker jeg ikke å la han treffe barna ennå. Men nå er han her da vi har det kjempe fint sammen. Men ønsker også å dele hverdagen med han og dele våre opplevelser sammen med barna. Vi er sammen hos hverandre også er ikke bare turer på oss men det er ikke hverdagen.  Lurer på om funker sammen i hverdagen. Eller om vi skal fortsette å være kjærester annenhver helg

Skrevet

Det kommer litt an på spør du meg. Min mor ventet drøyt ett år, men når det året var gått og han var introdusert (de bodde ikke sammen de første årene) handlet alt bare om de. Jeg var glemt og ingen tok hensyn til mine behov. Så det er viktig å ikke bli så oppslukt av ny kjæreste at barna føler seg alene selv om man venter «lenge». 

Anonymkode: e085e...c46

• Liker 3
Skrevet

Det er mye man kan ha lyst til, som ikke går an når man har valgt å få barn. Jeg kunne tenkt meg å gå på konsert og drikke vin med venninner hver eneste helg, men siden jeg har to små barn er ikke det er mulighet akkurat nå. På samme måte som du ikke kan trekke en ny kjæreste inn i hjemmet ditt akkurat når det passer deg.

Å date er veldig annerledes når man er forelder, og dine barn er fremdeles i en overgangsfase hvor den nye livssituasjonen er nettopp ny og sårbar. Selv om du er ferdig med pappaen deres, er ikke de det - de er stadig i en sorgprosess, og de har mistet sin trygge familieboble. Nå trenger de ro og trygghet for å bli vant til situasjonen.

At du har behov for å brette klær med kjæresten din og sitte i armkroken hver kveld, bør komme ganske langt ned på prioriteringslista akkurat nå. Støtter for øvrig de som skriver at også du har godt av å roe litt ned og ikke rushe inn i et nytt etablert forhold. Alle trenger å finne seg selv og være selvstendig etter et stort samlivsbrudd.

Anonymkode: a571c...16e

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble separert i mai med mannen etter 12 års ekteskap. Jeg brukte ca 1 år fra da tanken slo meg og jeg begynte å jobbe med meg selv for å komme meg ut. Vi har 3 barn (13-5 år) som er hos meg veldig mye. I sommer traff jeg en ny hadde ikke planer om det men plutselig var han der. Ble fort veldig lidenskap og vi har det veldig bra. Men jeg føler at vi kun er helgekjærester. Jeg har bevist ikke introdusert denne nye kjæresten til barna det har jo bare vart i ca 3 måneder. Men nå merker jeg at jeg ønsker mer. Se om vi kan være hverdagskjærester. For vi har ofte funnet på noe de helgene vi er sammen som hotell i storby hyttetur ol. Jeg savner det å sitte sammen i sofaen en tirsdags kveld, spise middag sammen.

Så når kan jeg introdusere den nye kjæresten for barna?

Jeg ser ikke på det som noen krise å introdusere noen etter tre måneders dating, her har jeg mange mannlige venner, og de kommer jo på kaffebesøk plutselig. Man trenger jo ikke å introdusere som "kjæreste", og hva er da forskjellen på det og en kompis.  

MEN, jeg synes det er helt horribelt å i det hele tatt tenke tanken på å introdusere noen fem måneder etter du og far flyttet fra hverandre! Her er jeg drøy, men jeg tenker at man i hvert fall bør være alene et par-tre år, slik at barna får bli vandt til den nye situasjonen. Det tar lang tid å sørge over oppbrutt familie, og så skal man falle til ro, og SÅ skal man innse at mor og far kanskje får seg nye kjærester etterhvert. Og så etter det er innsett, da kan man begynne å snakke om at man har møtt noen. 

Jeg synes forsåvidt det er veldig respektløst å i det hele tatt date noen etter så kort tid og jeg da. To måneder etter du flyttet fra mannen din, så driver du med en annen. Men igjen, så lenge du holder det unna barna og offentligheten så spiller det jo ingen rolle for noen andre enn din egen selvresepekt. 

Anonymkode: 469ed...ecd

• Liker 5
Skrevet

Jeg har hatt et forhold til en i over 4 år. Vi bor ikke sammen, jeg har ingen trang til evige hverdager. Han er her med og uten sine barn, og også med mitt barn. Men ikke  hele tiden, det er fint å ha en blanding alt- men mest kjærester. 

Anonymkode: 0c9c9...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...