Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nettopp en på "Første Date" som sa han "Hadde jo prøvd" å bli popstjerne, og med mulighet for at jeg misforstår akkurat denne personen, så mener jeg at det er helt feil holdning å ha til suksess. Personen var..... 23ÅR GAMMEL! 

Som 23år gammel, trenger man ikke en gang å ha hatt sin første dag i studio, og man har minst 10år på seg til å gjøre IKKEno, og fortsatt ha sjansen.

Hvorfor gir man opp så lett, og hvorfor tror man at dersom det ikke bare skjedde, så vil det ikke skje? De store popstjernene prøvde ikke. De prøvde og prøvde og prøvde frem til de KLARTE det.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk gir definitivt opp for tidlig. I forhold også. 

Anonymkode: 61e32...620

Skrevet

Den generasjonen er så ufattelig bortskjemt. Alt skal serveres på sølvfat og helst i går, selvsagt kommer de ikke til å prøve i mer enn fem minutter før de gir opp.

Anonymkode: b3dd0...cbb

Skrevet

Det var et ganske merkelig eksempel som gjelder ekstremt få personer. Du vet heller ikke hva som menes med "prøvd". Det er mulig at han spilte i band og fant ut at han ikke likte det, for eksempel. Noe som er helt greit, mennesker endrer interesser og hva de vil i livet hele tiden

Anonymkode: 09461...fe7

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den generasjonen er så ufattelig bortskjemt. Alt skal serveres på sølvfat og helst i går, selvsagt kommer de ikke til å prøve i mer enn fem minutter før de gir opp.

Anonymkode: b3dd0...cbb

Dette er bare tull.

Anonymkode: 28845...ddb

• Liker 4
Skrevet

At EN person gir opp tidlig, betyr ikke at det gjelder for folk generelt. 
Men å gi opp en drøm som svært få lykkes med, for å heller satse på noe litt mer realistisk er ikke feil det heller. 

Anonymkode: 0ebd8...a24

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk gir definitivt opp for tidlig. I forhold også. 

Anonymkode: 61e32...620

Ja, heldigvis. Ser så mange av disse "må jobbe for forholdet"-folkene:fnise:

Anonymkode: 8de3b...a7d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull.

Nei, det er ikke bare tull, men realiteten. Jeg er i den generasjon selv (96 modell), og jeg er sjokkert over hvor mange ungdommer på min alder som prøver - men hvis de ikke får det til, så gir de opp. De klarer ikke å møte motgang. De ser ikke selv at det er de som må jobbe, for at resultatene skal komme. De forventer at alt skal komme av seg selv. De setter seg høye krav og forventninger, og hvis de ikke oppnår disse kravene - skylder de på samfunnet. Det er trossalt de selv som har satt seg disse forventningene. Ingen andre. Ingen krever at du skal bli god i noe, det er noe du forventer av deg selv.

Er det rart at regjeringen må trå til med livsmestring i skolen, når mange barn og unge i dag ikke er rustet til å takle livet? 

Anonymkode: 54602...ae4

Skrevet

Når drømmen er å bli popstjerne, tenker jeg det egentlig er ganske lurt å gi opp den drømmen tidlig. 

Anonymkode: 30e7f...685

• Liker 3
Skrevet

En person på 23 år må faktisk fokusere på noe mer realistisk enn å bli popstjerne. Plutselig er man 30 år og fortsatt leier man en bolig fordi man ikke har råd til noe mer. 

Det er sunn fornuft

Anonymkode: dab07...7d7

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare tull, men realiteten. Jeg er i den generasjon selv (96 modell), og jeg er sjokkert over hvor mange ungdommer på min alder som prøver - men hvis de ikke får det til, så gir de opp. De klarer ikke å møte motgang. De ser ikke selv at det er de som må jobbe, for at resultatene skal komme. De forventer at alt skal komme av seg selv. De setter seg høye krav og forventninger, og hvis de ikke oppnår disse kravene - skylder de på samfunnet. Det er trossalt de selv som har satt seg disse forventningene. Ingen andre. Ingen krever at du skal bli god i noe, det er noe du forventer av deg selv.

Er det rart at regjeringen må trå til med livsmestring i skolen, når mange barn og unge i dag ikke er rustet til å takle livet? 

Anonymkode: 54602...ae4

Jeg er også født i 96, og min erfaring er totalt motsatt. Folk setter seg høye mål og mange når de aldri, men de aller fleste jobber hardt for å nå de, og fortsetter å jobbe selv om de innser at de ikke kan nå helt til topps.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...