Gå til innhold

Mini a ture-klær til barna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over snittet glad i barneklær og har økonomi til å tillate meg litt dyrere kjøp. Jeg har sett litt på mini a ture jakker og tenkte at ettåringen kan ha en slik jakke som hun kan bruke til/fra -barnehagen nå i disse overgangstidene, men er litt redd for at andre foreldre vil tenke at jeg leker «fjong».

Har dere andre brukt de som ‘hente’ jakker i barnehagen? Og er jakkene verdt prisen? :) 

Anonymkode: 2081e...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ikke på hva andre barn går kledd i. Vi bruker klær vi selv syns er fine/, men praktiske. Har et svært fysisk aktiv barn, så det blir litt meningsløst å kle opp i "finklær".

Anonymkode: 832bc...467

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over snittet glad i barneklær og har økonomi til å tillate meg litt dyrere kjøp. Jeg har sett litt på mini a ture jakker og tenkte at ettåringen kan ha en slik jakke som hun kan bruke til/fra -barnehagen nå i disse overgangstidene, men er litt redd for at andre foreldre vil tenke at jeg leker «fjong».

Har dere andre brukt de som ‘hente’ jakker i barnehagen? Og er jakkene verdt prisen? :) 

Hvis du er over snittet glad i barneklær, burde du vite at de jakkene er mest beregnet for fint. Det at du har god økonomi har vel ingentimg med saken å gjøre?

Anonymkode: b6967...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva mener du med «fjong?». Mini a ture jakkene er ikke noen «sosse-plagg», men helt vanlige jakker som veldig mange kjøper. Hvorfor skulle noen reagere på det? Har hatt mange slike selv, og aldri fått noen reaksjoner. 

Anonymkode: b6967...077

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok jakker, men man betaler mest for design/utseende. Har hatt slike jakker til begge mine, men kjøper de på salg. Gidder ikke bruke tusenlappen på en jakke til ettåring. 

Anonymkode: a266e...224

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på barnehagen! I vår barnehage føler jeg jenta vår blir sett på som litt fjong, enda mesteparten av klærne et vanlige med noen få plagg fra mini rodini, etc. I vår bhg er det ganske mange innvandrere og flere av disse har gamle 2nd hand vinterdresser. Så de ansatte kommenterer av og til hva min datter har på seg. De synes jeg egentlig ikke noe om. Tenker foreldre kan kle ungene i nøyaktig det de vil (så lenge de er kledd for vær og vind) men de ansatte i bhg trenger ikke kommentere det foran barna.

Anonymkode: 29ed8...b11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp brukt da vel. Jeg kjøper dyre merkeklær brukt, og det er jo så lite brukt av andre, så det ofte fremstår som nytt. Kjøper f.eks parkdresser fra Polarn o. Pyret brukt. De er veldig bra.

Anonymkode: ab995...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini a ture er da ikke fjongt? Kommer ungen i ralph lauren skjorter 5 dager i uka så snakker vi..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjong, er sånn bestemor fikk høre da hu pynta seg for å promenere med beileren det. Ikke hva jeg tenker om barn som har dyre jakker altså.

Anonymkode: 3135c...9a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fine, men i mine øyne ikke verdt pengene. Vi fikk en slik dress en gang til eldstemann, ble solgt med engang. Helt ubrukelig. Holder ikke vann og vind ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer an på barnehagen! I vår barnehage føler jeg jenta vår blir sett på som litt fjong, enda mesteparten av klærne et vanlige med noen få plagg fra mini rodini, etc. I vår bhg er det ganske mange innvandrere og flere av disse har gamle 2nd hand vinterdresser. Så de ansatte kommenterer av og til hva min datter har på seg. De synes jeg egentlig ikke noe om. Tenker foreldre kan kle ungene i nøyaktig det de vil (så lenge de er kledd for vær og vind) men de ansatte i bhg trenger ikke kommentere det foran barna.

2nd hand vinterdresser må vel være innafor? 🤔 Høres ut som en bhg med spesielle ansatte..

Anonymkode: 40806...6d5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leker ikke fjong, du er det hvis du selv føler du er det, men det er vel greit?
Jeg har aldri brydd meg om hvilke merke det er på andre barnehagebarns klær, og jeg har aldri følt på at noen mener noe om mine barns klær. Hva så om noen gjør det?

Om de er verdt prisen er det også bare du som kan avgjøre. Har hun andre jakker, kommer den til å bli mye brukt, er det den fineste du vet, kjør på hvis du vil. Men barnet kommer til å sette mer pris på slikt i 12-års alderen....

Anonymkode: 77f43...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg frykter. Jeg er alenemor i tillegg og orker ikke å få bemerkninger om hva barnet mitt har på seg mtp. at det forventes at alle alenemødre har dårlig råd.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du leker ikke fjong, du er det hvis du selv føler du er det, men det er vel greit?
Jeg har aldri brydd meg om hvilke merke det er på andre barnehagebarns klær, og jeg har aldri følt på at noen mener noe om mine barns klær. Hva så om noen gjør det?

Om de er verdt prisen er det også bare du som kan avgjøre. Har hun andre jakker, kommer den til å bli mye brukt, er det den fineste du vet, kjør på hvis du vil. Men barnet kommer til å sette mer pris på slikt i 12-års alderen....

Jeg synes det er ubehagelig hvis det skal bli slengt kommentarer om hva barnet mitt har på seg kontra hva andre har på seg.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ubehagelig hvis det skal bli slengt kommentarer om hva barnet mitt har på seg kontra hva andre har på seg.

ts

Jeg har aldri hørt slike kommentarer blant foreldre eller ansatte i barnehagen der jeg har hatt to barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de jakkene er upraktiske men hver sin smak. Hadde ikke tenkt på det som fjong. Hvis du liker det merket så kjør på. Jeg har 3 barn og har ikke peiling på hva som er fjong eller ikke. Kjøper alt fra billig til dyrere saker men når en tynn vårjakke koster over 1000 kr så betaler en mer for merket enn kvalitet så da kjøper jeg heller en på hm til 199. Men som sagt hver sin smak. Ikke bry deg så mye hva andre måtte mene. 

Anonymkode: 9c1c5...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er du bekymret for, de andre foreldrene eller de ansatte? Jeg tror ikke de andre foreldrene kommer til å legge merke til hva som henger på ditt barn sin knagg, de vil ha nok med å (prøve å) få kledd på sitt eget barn. De ansatte vil kanskje se jakka, men gjør det noe? De vil være vant til mange typer familier og vil neppe dømme deg for å sende med "finklær" så lenge du også sender med klær som passer til å leke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hvis dette er et problem for deg kan du jo rette deg etter hva du ser de andre i barnehagen gjør , så du ikke skiller deg ut 😄 Men ikke vær så redd for hva andre sier da.. det er jo bare en jakke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guided Missy

Det eneste jeg får med meg av hva andre barn i ungens bhg har på seg er om det er fine farger! En sjelden gang i blant at det er helt feil type klær for været. Tror du, TS, overtenker dette. Folk flest har mer enn nok med sitt. Legger man merke til sånt betyr det heller ikke at man tenker noe positivt eller negativt om det. Man bare ser at det er en Mini-a-ture-jakke uten å bedømme hvorvidt det er noe positivt eller negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Hvem ville kommentert hva en unge har på seg?? Det er jo helt usaklig umodent for voksne, og barn bryr seg ikke. De bryr seg om farger og mønstre og bevegelighet.

Anonymkode: 832bc...467

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...