AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Du kan ikke se det, smake det eller lukte det, men stadig økende elektromagnetiske felt (EMF), fra høyspentlinjer, mobil basestasjoner, mobiltelefoner, automatiske strømmålere og trådløst utstyr, er en av de største miljøpåvirkerne i industrialiserte land. Nye antenner og trådløse «hotspots» popper opp daglig, også i Norge. I det stille pågår det en krig mellom forskningsmiljøer og industri om hvor mye stråling mennesker egentlig tåler. Er du bekymret for den stadig økende elektromagnetiske strålingen? Anonymkode: ac6b4...6f9 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke se det, smake det eller lukte det, men stadig økende elektromagnetiske felt (EMF), fra høyspentlinjer, mobil basestasjoner, mobiltelefoner, automatiske strømmålere og trådløst utstyr, er en av de største miljøpåvirkerne i industrialiserte land. Nye antenner og trådløse «hotspots» popper opp daglig, også i Norge. I det stille pågår det en krig mellom forskningsmiljøer og industri om hvor mye stråling mennesker egentlig tåler. Er du bekymret for den stadig økende elektromagnetiske strålingen? Anonymkode: ac6b4...6f9 Ja, det er jeg... Etter at vi fikk de nye strømmålerne våkner jeg hver dag med et hjerte som går i hundre og en kropp som dirrer og skjelver. Har måleren bare noen meter fra senga. Anonymkode: 42892...b48 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #4 Skrevet 15. oktober 2019 Mange blir syke av dette. Therese (43) flykter fra mobiler, strømmålere og trådløse nettverk. I huset er det ingen mobiltelefoner eller datamaskiner. TV-en, komfyren og kjøleskapet er ikke i bruk. Maten kokes på vedovnen. Paret som bor her, bruker kun strøm til varmtvannsbereder og vannanlegg. For å beskytte seg mot stråling fra mobilmasten i nærheten, har Therese Lucile Engh (43) lagd seg et slags telt av metallduk rundt sofaen i stua. – Jeg får først og fremst plager i hodet. En slags hodepine som er veldig ubehagelig, konsentrasjonsvansker og en følelse av å være uvel, sier Therese Lucile Engh. – Hvordan kan du være sikker på at plagene kommer av stråling? – Det er fordi plagene oppstår når jeg utsetter meg for stråling. Det har jeg erfart veldig mange ganger, og så blir jeg bedre hvis jeg fjerner meg fra strålekilder. Så da er det ikke noe tvil igjen hos meg. https://www.tv2.no/a/9702524/ Anonymkode: ac6b4...6f9 1
Gjest RoNo Skrevet 15. oktober 2019 #7 Skrevet 15. oktober 2019 Faktisk ja. Om det er en irrasjonell frykt vil jeg ikke uttale meg om. Jeg har hele livet sagt jeg aldri skal bo under høyspent ledninger. Og står ved det ennå. I tillegg så tenker jeg at selv om det og det er ok opp til enkelte verdier så ser vi ikke cocktail effekten ennå. Det har vist seg i ettertid at forskning har vært mangelfull. Så litt bekymret er jeg, men ikke nok til at jeg gjør endringer i livet utover å bruke headsett med kabel.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg er overhodet ikke bekymret, det finnes ingen forskning som beviser at stråling fra mobil og det elektriske nettet har ført til sykdom og er skadelig. De som påstår at det er skadelig er konspirasjon tullinger og "alternative" mennesker og det er heller ingen av de som påstår at de blir påvirket av dette som noensinne har bestått en blindtest. Anonymkode: fe5a4...38a 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #11 Skrevet 15. oktober 2019 Den bekymringen kommer i så fall alt for sent. Alle strømførende kabler omgir seg med et elektromagnetisk felt. Den store angsten skulle i så fall ha slått inn da man begynte å montere elektriske anlegg i folks boliger på 1900-tallet. Det er ikke noe "økende elektromagnetisk stråling" i våre dager. Den økningen kom i tidsrommet 1900-1960. Anonymkode: fee14...fba 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #12 Skrevet 15. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange blir syke av dette. Therese (43) flykter fra mobiler, strømmålere og trådløse nettverk. I huset er det ingen mobiltelefoner eller datamaskiner. TV-en, komfyren og kjøleskapet er ikke i bruk. Maten kokes på vedovnen. Paret som bor her, bruker kun strøm til varmtvannsbereder og vannanlegg. For å beskytte seg mot stråling fra mobilmasten i nærheten, har Therese Lucile Engh (43) lagd seg et slags telt av metallduk rundt sofaen i stua. – Jeg får først og fremst plager i hodet. En slags hodepine som er veldig ubehagelig, konsentrasjonsvansker og en følelse av å være uvel, sier Therese Lucile Engh. – Hvordan kan du være sikker på at plagene kommer av stråling? – Det er fordi plagene oppstår når jeg utsetter meg for stråling. Det har jeg erfart veldig mange ganger, og så blir jeg bedre hvis jeg fjerner meg fra strålekilder. Så da er det ikke noe tvil igjen hos meg. https://www.tv2.no/a/9702524/ Anonymkode: ac6b4...6f9 Nei, ingen blir faktisk reelt syke av dette. Det har vært utført hundrevis av blindtester på dette opp gjennom årene. Ingen av de viser noe som helst Men at folk henger seg så opp i dette, kan være nok til at de blir syke av det. Da er det altså ikke strålingen, men psyken det handler om. Anonymkode: 0c0a9...f46 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #13 Skrevet 15. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Den bekymringen kommer i så fall alt for sent. Alle strømførende kabler omgir seg med et elektromagnetisk felt. Stråling fra mobilmaster er langt farligere. Anonymkode: ac6b4...6f9
slask Skrevet 15. oktober 2019 #14 Skrevet 15. oktober 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Du kan ikke se det, smake det eller lukte det, men stadig økende elektromagnetiske felt (EMF), fra høyspentlinjer, mobil basestasjoner, mobiltelefoner, automatiske strømmålere og trådløst utstyr, er en av de største miljøpåvirkerne i industrialiserte land. Nye antenner og trådløse «hotspots» popper opp daglig, også i Norge. I det stille pågår det en krig mellom forskningsmiljøer og industri om hvor mye stråling mennesker egentlig tåler. Er du bekymret for den stadig økende elektromagnetiske strålingen? Anonymkode: ac6b4...6f9 Det er all grunn til å være skeptisk til all strålingen vi utsettes for i dag. Da mobilen kom for fullt på 90-tallet, var det selve mobilen man fokuserte på og med dagens bruk er alvorlighetsgraden større da man streamer og sender noe nærmest hele tiden. Men glem ikke alle senderne som stråler rundt ørene på folk hele tiden: - på jobben, wifi, mobiler, laptops.. - på bussen/toget osv, hele tiden streamende mobiler og laptoper + bluetooth i øreplugger og headsets. Wifi-router i buss, trikk, bane.... - på kjøpesenter, wifi, mobiler, laptops... - hjemme i boligene, streamende TV, radio, laptop, mobiler og brett. I tillegg til AMS som pulserer kontinuerlig. Bare AMS strømmåleren har vist at myndighetene lyver bevisst og ubevisst, og det samme med telekom og media. Fagfolk og Einar Flydal har dokumentert en masse rundt dette. Strålevernet beskytter ikke folk, men næringsinteressene. Grenseverdiene for strålingen vi skal tåle settes bare høyere etter hvert som teknologien bres utover. Det er utrolig mye propaganda rundt dette. Ikke så rart når det er big bucks i dette enorme tekno-feltet. Helsemyndighetene sier at de ikke kjenner til noe som kan koble stråling med sykdommer og skader, men er det det samme som å være sikker? Stråling setter ikke spor som så lett kan bevises gir skader, men det er mye forskning på rotter - og det er skremmende info. 5G er ikke bare "nye internet" eller IOT - Internet of Things, men et stort omfang av ny teknologi og nye frekvensområder som vi skal utsettes for - hvor enn vi går. Ikke nok med at vi skal kontrolleres og overvåkes av nye "intelligente" nettverk, vi skal også tåle strålefaren, uten at det foreligger testing (på mennesker). Folk har i dag en mengde plager, problemer og sykdommer. Legene vet ikke alltid hva som er årsaken, men prøver med piller/medikamenter. Den ekstreme stråletåken vi lever i betyr ikke at man dør "over natten", men hva når man har gått i "tåka" 10 år? 2 Doctors WARNING On 5G DANGERS Before Cell-Tower Legislation Hearing! Svensk privat stiftelse for beskyttelse mot strålinghttps://www.stralskyddsstiftelsen.se/ Søk selv på EMF - HEALTH EFFECTS (EMF = Elektromagnetiske frekvenser) (EMR = Electromagnetic radiation)https://duckduckgo.com/?q=5g+emf+health+effects&ia=web AMS Smartmeter - health effectshttps://duckduckgo.com/?q=ams+smartmeter+health+effects This list is a compilation of citations for 1,670 peer-reviewed papers about electromagnetic fields (EMF) published in scientific journals from 1979 through 2018. The list includes all papers that PowerWatch published on its website as of October 11, 2018. PowerWatch: 1,670 Scientific Papers on Electromagnetic Fieldshttps://www.saferemr.com/2018/10/powerwatchlist.html Denne--> https://drive.google.com/file/d/19CbWmdGTnnW1iZ9pxlxq1ssAdYl3Eur3/viewhttps://ehtrust.org/science/research-on-wireless-health-effects/ Stol ikke på folk som insisterer på at dette er ufarlig. Undersøk selv. Bruk nettet til å finne det du synes er fornuftig stoff, fra oppegående folk som viser interesse for folk og helse. 1
slask Skrevet 15. oktober 2019 #15 Skrevet 15. oktober 2019 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er overhodet ikke bekymret, det finnes ingen forskning som beviser at stråling fra mobil og det elektriske nettet har ført til sykdom og er skadelig. De som påstår at det er skadelig er konspirasjon tullinger og "alternative" mennesker og det er heller ingen av de som påstår at de blir påvirket av dette som noensinne har bestått en blindtest. Anonymkode: fe5a4...38a Man trenger heller ikke bestå noen blindtest for å få konstatert kreft. Folk får kreft uten å ha merket noen problemer, men likevel har tatt en test og - hupps....kreft gitt. Fillern.... Når man blir syk er det ofte for sent, for hjelpemidlene man har er befengt med mye bivirkninger, kjemoterapi, strålebehandling...stor industri, big business. Klart de fokuserer på alt annet enn bivirkninger. Faktisk er det sånn at de som profitterer godt fra medisin og behandlinger (investorer, økonomiske playere...), de vil jo ikke at folk skal bli friske - for da bortfaller profitt-grunnlaget deres. Endret 15. oktober 2019 av slask 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #16 Skrevet 15. oktober 2019 Ja, jeg synes det er galskap at Norge nekter å ta diskusjonen om 5G. Forstår ikke hvorfor vi skal være så uintelligente i dette landet. Ikke tenke selv, stole på alle andre om oss selv. Ikke kreve et ordentlig svar, tar alt for god fisk dumme som vi er. Diskusjonen skjer faktisk i andre steder av verden - vi har mye å lære. Anonymkode: 8bd7b...502 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #17 Skrevet 15. oktober 2019 2 minutter siden, slask skrev: Man trenger heller ikke bestå noen blindtest for å få konstatert kreft. Folk får kreft uten å ha merket noen problemer, men likevel har tatt en test og - hupps....kreft gitt. Fillern.... Ja, siden kreft har eksistert siden menneskets opprinnelse, kan uten tvil denne skyldes all strålingen... Var mye av den for et par hundre tusen å siden. Merkelig at dere tinnfoliefolk aldri bekymrer dere for kosmisk stråling og alt vi bombarderes med fra verdensrommet? Anonymkode: 0c0a9...f46 3
slask Skrevet 15. oktober 2019 #18 Skrevet 15. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, siden kreft har eksistert siden menneskets opprinnelse, kan uten tvil denne skyldes all strålingen... Var mye av den for et par hundre tusen å siden. Merkelig at dere tinnfoliefolk aldri bekymrer dere for kosmisk stråling og alt vi bombarderes med fra verdensrommet? Anonymkode: 0c0a9...f46 En ting som er sikkert - når kroppen utsettes for feilernæring, vitaminmangel, mineralmangel - så blir man syk. Kall det gjerne kreft. Kreft er ikke noe magisk, men det vil medisinprodusentene naturligvis at vi tror det er - magisk. Her er en som forklarer dette på en glimrende måte - på engelsk riktignok. Kreft er celleforandring, som skjer helt naturlig ved "misbruk" av kroppen. Endret 15. oktober 2019 av slask
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #19 Skrevet 15. oktober 2019 1 minutt siden, slask skrev: En ting som er sikkert - når kroppen utsettes for feilernæring, vitaminmangel, mineralmangel - så blir man syk. Kall det gjerne kreft. Kreft er ikke noe magisk, men det vil medisinprodusentene naturligvis at vi tror det er - magisk. Her er en som forklarer dette på en glimrende måte - på engelsk riktignok. Kreft er celleforandring, som skjer helt naturlig ved "misbruk" av kroppen. Ser extremt troverdig ut. Anonymkode: 0c0a9...f46 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #20 Skrevet 15. oktober 2019 18 minutter siden, slask skrev: Man trenger heller ikke bestå noen blindtest for å få konstatert kreft. Folk får kreft uten å ha merket noen problemer, men likevel har tatt en test og - hupps....kreft gitt. Fillern.... Når man blir syk er det ofte for sent, for hjelpemidlene man har er befengt med mye bivirkninger, kjemoterapi, strålebehandling...stor industri, big business. Klart de fokuserer på alt annet enn bivirkninger. Faktisk er det sånn at de som profitterer godt fra medisin og behandlinger (investorer, økonomiske playere...), de vil jo ikke at folk skal bli friske - for da bortfaller profitt-grunnlaget deres. Du kan predikere til du blir blå men fakta er at det finnes ikke et eneste tilfelle av kreft i hele verden som med sikkerhet kan bevises at det skyldes stråling fra mobilnett eller el-anlegg. Alternative mennesker og konspirasjonsteoretikere er den gruppen som henger seg på slike teorier da de ikke finnes kildekritiske og svelger alt rått så lenge det støtter deres syn. Du ble spurt om å komme med dokumentasjon i den andre tråden din og feilet totalt, å linke til en haug med studier der ingen konkluderer med noe som helst er ikke dokumentasjon men spekulasjon. Anonymkode: fe5a4...38a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå