AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Noen der ute som ammer sittende? Hvor sitter dere? Her sitter vi i stua. Synes alle ligger (det skjønner jeg godt), men her får vi det ikke til. Hva gjør dere mens dere ammer? Anonymkode: d7601...bdf
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #2 Skrevet 15. oktober 2019 Når jeg ammet på natten så gjorde jeg minst mulig. Ikke noe lys på, ingen skjermbruk (hverken tv eller mobil) og var helt stille. Det var jo natt... Anonymkode: e36e3...271
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #3 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg sitter i senga og ammer om natta. Får ikke til liggende amming. Ser som regel på mobilen for å holde meg våken og for å få tida til å gå. Anonymkode: cbd62...c76
Rosmerta Skrevet 15. oktober 2019 #4 Skrevet 15. oktober 2019 I begynnelsen satt jeg i en stol som vi hadde på soverommet (den sto der fra før, faktisk). Etterhvert begynte jeg å amme sittende i senga ved å bygge opp godt med puter. Liggende amming ved å ligge sidelengs fikk jeg aldri helt til. Men tilbakelent amming var helt gull! Du ligger nesten helt ned på ryggen, men overkroppen litt opp (putt en pute eller to under hodet/ryggen), og ha baby liggende oppå deg. Vi kløna en del i starten, og jeg måtte holde en finger borti puppen så baby fikk luft. Men det gikk seg til! Men jeg vet om flere som ikke har likt det/fått det til, så ingen garantier... Håper du finner en god stilling for nattamming etterhvert! 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #5 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg sitter også i senga. Et par puter i ryggen og ammepute i fanget. Vi får til å amme liggende også men vesla dier lengre denne måten, pluss ammer helst begge bryst. Om jeg ammer liggende sovner vi begge to før vi kommer så langt som å bytte. Anonymkode: 99fd2...a15
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #6 Skrevet 15. oktober 2019 Gjorde det jeg også. Gikk på stua. Men jeg måtte uansett opp fordi hun trengte flaske etter amming. Hadde jeg helammet ville jeg definitivt kjøpt en god stol å hatt ved siden av sengen. Anonymkode: 1efb9...d70
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #7 Skrevet 15. oktober 2019 Med min eldste bodde jeg på sofaen de fødte 2 ukene for det var bare sittende der jeg fikk til å amme. Etterhvert kunne jeg amme i alle mulige stillinger. Hvor gammel er babyen? Ofte går det seg til og man får til å ligge ammende når man har mer dreisen på det. Anonymkode: 378fc...141
Million Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg pleide å ta med meg babyen ut i stuen, der det sto en stor og myk og god lenestol jeg hadde kjøpt spesielt til ammebruk. Beste lenestolen jeg har prøvd noengang! Fikk aldri til å ligge og amme, hadde for små pupper til det. Så jeg satt i lenestolen, litt tilbakelent, og ammet i mørklagt stue. Ikke noe lys, ikke noe lyd. Hendte et par ganger (vel, mer enn det) at jeg sovnet mens vi satt der. Babyen også. Våknet av at babyen rørte på seg eller noe, og fikk oss tilbake til hver vår seng i halvsøvne.
Rosewood Skrevet 15. oktober 2019 #9 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg sitter meg opp i senga med pute bak ryggen. Sitter på mobilen og spiller for å klare å holde meg våken 😊
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #10 Skrevet 15. oktober 2019 1 time siden, Rosewood skrev: Jeg sitter meg opp i senga med pute bak ryggen. Sitter på mobilen og spiller for å klare å holde meg våken 😊 Får det ikke til da heller jeg 😂 Anonymkode: a2ab0...ea7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #11 Skrevet 15. oktober 2019 I starten satt jeg i stuen i den stolen jeg synes var best å amme i. Da jeg følte jeg hadde litt bedre teken på amming satt jeg i sengen, og etter enda en stund fikk vi til liggende amming. Så vi hadde en gradvis overgang som funket veldig bra for oss 😊 Anonymkode: f47fc...84a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #12 Skrevet 15. oktober 2019 Fikk aldri til å amme liggende med mine to. Jeg satt i senga med ammepute. Mannen sov på gjesterommet.. Anonymkode: 25864...9a2
Kicki_90 Skrevet 15. oktober 2019 #13 Skrevet 15. oktober 2019 Satt i stua i starten, deretter i senga med ammepute, nå ligger vi i senga på natta når det ammes 😅 Testet liggende amming på dagtid først, og fant da riktig teknikk for vår del når det var rolig og ikke fullt så hastverk med maten.
MammatilJ Skrevet 15. oktober 2019 #14 Skrevet 15. oktober 2019 Sitter i senga med ammepute og smådupper selv. Klarer dessverre ikke liggende amming ordentlig da jeg er liten og har små pupper som ramler ut av munnen på babyen med mindre jeg holder i puppen samtidig. Gjør ingenting mens jeg sitter der, har kun på svakt lys og er stille i håp om at babyen sovner raskere etterpå da. Skulle ønske jeg hadde hatt muligheten til å lese eller noe, men tror det hjelper babyen (og kanskje meg selv) til å sovne fortere igjen etterpå hvis det er mørkt og stille i rommet.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #15 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg fikk aldri til liggende amming, så jeg satte meg i ammestolen: en god lenestol med puff og bord ved siden av. Tok pledd over oss og forsøkte å døse/slappe av. Det var ikke så lett, for han brukte 10 min på bryst én, så måtte jeg skifte bleie (han bæsjet hver gang han spiste), så 10 min på bryst to. Og så tilbake i senga. Anonymkode: 011c7...d12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå