Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... 

Er så usikker.. mistrives sterkt på jobben min, søker på div jobber men ikke fått napp på noe enda. Veldig lyst til å si opp, og heller jobbe som tilkallingsvikar (andre steder). 

MEN så har jeg et veldig høyt blodtrykk (160/110) som legen strever med å få ned, har justert og prøvd ulike medisiner, uten hell, osv, og jeg merker at formen er litt preget av dette.(men jobber 100%, går greit enda). 

Jeg er redd for å si opp jobben min nå når jeg er litt plaget med helsa, for hva hvis jeg plutselig blir sykemeldt når jeg ikke har en fast arbeidsgiver? Men mistrives såpass på jobb at jeg tror ikke det gjør underverker for blodtrykket mitt heller... 

what to do??😬😬

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Eirin78 skrev:

Hei... 

Er så usikker.. mistrives sterkt på jobben min, søker på div jobber men ikke fått napp på noe enda. Veldig lyst til å si opp, og heller jobbe som tilkallingsvikar (andre steder). 

MEN så har jeg et veldig høyt blodtrykk (160/110) som legen strever med å få ned, har justert og prøvd ulike medisiner, uten hell, osv, og jeg merker at formen er litt preget av dette.(men jobber 100%, går greit enda). 

Jeg er redd for å si opp jobben min nå når jeg er litt plaget med helsa, for hva hvis jeg plutselig blir sykemeldt når jeg ikke har en fast arbeidsgiver? Men mistrives såpass på jobb at jeg tror ikke det gjør underverker for blodtrykket mitt heller... 

what to do??😬😬

Hvordan er arbeidsplassen din? Dårlige kollegaer? Er lederen dust? Er det oppgaver du ikke liker å gjøre? Kan du snakke med lederen din om situasjonen din på jobb? Lederen din har som plikt at alle skal føle at en har det fint på jobb. 

Eventuelt, sykmeld deg over lengre tid 🙂 Så får du litt avstand fra jobben 🤗

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Emma89 skrev:

Hvordan er arbeidsplassen din? Dårlige kollegaer? Er lederen dust? Er det oppgaver du ikke liker å gjøre? Kan du snakke med lederen din om situasjonen din på jobb? Lederen din har som plikt at alle skal føle at en har det fint på jobb. 

Greie kolleger, leder ikke så grei, meningsløse/irriterende arbeidsoppgaver, mangel på system i jobbhverdagen (leders ansvar), utfordrende «klientell» jeg jobber med...  Så selv om det er absolutt et forbedringspotensiale fra ledelsen, så tror jeg egentlig det er mest jeg som har fått nok av et krevende yrke... men kanskje har jeg fått nok fordi jeg føler meg litt redusert pga. helsa, jeg er veldig usikker på hva som kommer av hva..😳 

• Liker 1
Skrevet

Aldri si opp en jobb uten å ha noe å gå til.

Jeg ble syk av den forrige jobben min. Var nok mistrivsel, stress og mye press som førte til det. Påvirket meg først og fremst psykisk, men til slutt ble jeg også fysisk dårlig. Var konstant svimmel, hadde hodepine og var kjempe kvalm. Enkelte ganger kastet jeg opp fordi jeg var så sliten/stresset.

Jeg prøvde å holde ut, men ble til slutt sykemeldt. Det tok sin tid før jeg begynte å komme meg, men jeg ble gradvis bedre. Etter hvert jobbet jeg litt og fikk gradert sykemelding. Følte meg fortsatt ikke helt på topp og var en del dårlig, men ikke fullt så ille som da jeg jobbet fullt.

Til slutt fikk jeg en ny jobb - og tror du ikke jeg ble bedre ganske fort? Helt frisk faktisk.

Jeg holder en knapp på at det er mistrivselen/stresset på jobb som er årsaken til blodtrykket ditt. Snakk med legen din om det og hør hva hen tenker.

Anonymkode: fee36...fbe

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, Emma89 skrev:

Vel, nå er det legen som skriver ut sykmelding, så TS kan ikke bare «sykmelde seg over lengre tid». 

Det er ikke lurt å si opp jobben uten å ha noe å gå til, og særlig ikke hvis man har helseproblemer. Det kan få store følger økonomisk hvis du skulle gå mot ufør. Begynn heller å søke etter andre jobber. Det er også lettere å få ny jobb når man er i en annen jobb fra før.

Anonymkode: 410a5...943

Skrevet

Vet ikke hvor lurt det er å si opp uten å ha noe å gå til. Min samboer har nettopp sagt opp pga helseproblemer og problematisk ledelse og forferdelig arbeidsmiljø. Jeg kan forsåvidt forstå ham, da jeg også har opplevd å få en del uforklarlige helseproblemer pga dårlig arbeidsplass. Og de gikk over av seg selv etterpå. 

Han har derimot en veldig spesifikk utdanning og det er mange om beina. Han har søkt på diverse andre yrker, men har ikke fått noe annet enn tilkallingsvikar og får ikke mer enn ca 20% i måneden. Og med Nav og dagpenger tar det jo en del uker med behandlingstid (tror det var 12 uker). Men det kommer jo også an på yrket. Noen ganger er det lett å finne ny jobb og andre ganger ikke. Men ønsker deg lykke til og alt godt, vet hvordan du har det! 

Anonymkode: 72f9b...f14

Skrevet
9 timer siden, Eirin78 skrev:

Greie kolleger, leder ikke så grei, meningsløse/irriterende arbeidsoppgaver, mangel på system i jobbhverdagen (leders ansvar), utfordrende «klientell» jeg jobber med...  Så selv om det er absolutt et forbedringspotensiale fra ledelsen, så tror jeg egentlig det er mest jeg som har fått nok av et krevende yrke... men kanskje har jeg fått nok fordi jeg føler meg litt redusert pga. helsa, jeg er veldig usikker på hva som kommer av hva..😳 

Er du fagorientert? Jeg ville faktisk tatt meg en prat med ledelsen. Dette er ikke greit. Ledelsen er mennesker som deg og meg, og gir ikke de rett til og behandle sine arbeidstakere på en slik måte at du får helseproblemer. Jeg hadde dårlig leder i en jobb jeg hadde. Det endte med at jeg ble sjekket for ME, fibromyalgi og revmatisme. Gikk konstant med feberfølelse. Ble sykmeldt. Fikk ny jobb, ble frisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...