Gå til innhold

Føler meg litt utnyttet...

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Sambo og jeg skal i bryllup på lørdag til en venninne. Det hører med til historien at hun først takket ja til å komme i vårt bryllup, og så ombestemte seg noen uker etter SU fordi hun ikke hadde råd til å dra.

I går var mitt utdrikningslag. Hun skulle egentlig vært med, men trakk seg på torsdag - angivelig pga omgangssyke, men jeg er veldig sikker på at det er fordi hun krangler med vår felles venninne (som var i mitt utdrikningslag), som er en av hennes 2 forlovere. I dag er hun nemlig frisk igjen...

Anyway, i dag fikk jeg en sms fra henne hvor hun spurte om min samboer kunne videofilme bryllupet og om jeg kunne åpne gaver sammen med en annen venninne av henne. Nå skal vi verken ha videofilming eller gaveåpning i vårt bryllup, men om vi skulle hatt det, så ville jeg ikke bedt gjestene om å gjøre det. I tillegg kjenner min samboer ingen i bryllupet, og det er sikkert derfor han er bedt om å filme. Hvor gøy er det for han å komme i et bryllup hvor han ikke kjenner noen, og så i tillegg skulle tilbringe hele dagen bak et videokamera? Og hvor gøy er det for han om den eneste han kjenner er borte i 3 timer og åpner gaver??

Vi føler oss litt utnyttet her - hva synes dere? Jeg har mest lyst til å gjøre det samme som hun gjorde mot oss, trekke meg fra bryllupet...

Videoannonse
Annonse
Gjest izaria ikke pålogget
Skrevet

Ikke trekk deg fra bryllupet Betty. Enig med deg at dette ikke er så snilt gjort, men syns du skal dra i bryllupet og heller si nei til det hun spør om. Klart dere vil hygge dere i bryllupet uten å være bak et kamera eller ved gavebordet hele kvelden, si heller at dere begge kan pakke opp gaver, men at de må finne en annen til å filme...

...det ville jeg gjort. Så hjelper du til litt likevel. Bedre å være det bedre menneske. :-)

Skrevet

Dette høres litt spesielt ut ja... :o Særlig det med videofilming, for et spøsmål å komme med til en tilfeldig gjest så tett oppi bryllupet... Vet ikke hva jeg selv hadde gjort i din situasjon- men jeg håper da iallefall at din kjære ikke må fungere som gratis hjelp hele bryllupet. Frekt!!!!

Skrevet

Hos oss var det gjester som pakket opp gaver og filmet (men da kun i kirken ;) )

Har ikke hatt noe problem med dette som gjest selv (har gjort det før selv)

Under festen var det faktisk forloverene våre som filmet, men det helt uten at vi hadde spurt om det.

Synes det er litt rart å spørre noen om å filme hele festen - men ikke det med gavene.

Skrevet

Jeg skal filme i bryllup i sommer - og syntes det er helt greit jeg! Alt skal jo ikke filmes - det viktige er jo talene, vielsen, dansen og kakekutting... Tok bilder i bryllup forrige helg - tror det er lettere å filme...

Vil nok også spør ei venninne eller min fetter om å gjøre dette... En får jo med seg alt som skjer også bak kameraet.

Gaveoppakning synes jeg er litt annerledes - da får du ikke med deg begynnelsen av bryllupet - så det skal jeg ha andre til å gjøre.

Synes du skal snakke med denne venninnen din om dette istedenfor å gå å irritere deg!

Skrevet
Gaveoppakning synes jeg er litt annerledes - da får du ikke med deg begynnelsen av bryllupet - så det skal jeg ha andre til å gjøre.  

Gavene våre var ferdig pakket opp når vi kom de, så det går an å planlegge det på den måten. :wink:

Gjest ugift
Skrevet

Jeg tror jeg ville foretrukket å bli spurt i god tid, i hvert fall.

Hadde vært hyggelig å pakke opp gaver, da, dessuten ligger det jo ofte en "pause" før middagen hvor man likegjerne kan gjøre noe sånt...

Å videofilme.. vel, da kunne de kanskje spurt noen andre enn gjestene. Selv om noen sikkert synes det er hyggelig gjøre sånt ubedt. Det tar jo mye tid, da :o

Skrevet

Synes forslaget om at dere begge kan pakke opp gaver var en fin måte "møtes på halvveien". Den ville jeg gått for hvis jeg var deg.

Skjønner at du er litt frustrert, men prøv å ikke fokusere så mye på det. Lykke til.

Gjest fraggel`n
Skrevet
Sambo og jeg skal i bryllup på lørdag til en venninne.  

Anyway, i dag fikk jeg en sms fra henne hvor hun spurte om min samboer kunne videofilme bryllupet og om jeg kunne åpne gaver sammen med en annen venninne av henne.

:hakeslepp: Hmmmmmmmm, dette synes jeg hørtes veeeeeldig sent ut å avklare så tett inn i bryllupet.

Personlig synes jeg det er en smule merkelig å spørre om slike ting etter at invitasjonen er sendt ut til den tiltenkte gjesten med spesielle ansvarsområder. Jeg har selv vært pakkeregistrerer i flere bryllup, og synes det er kjempekoselig. Men har alltid fått forespørsel i god tid - ikke bare en uke i forveien.

Når det gjelder din samboers forespurte oppgave synes jeg det også høres besynderlig ut... :klø: Tror nok at jeg som innbudt gjest, og kjente få og var innbudt alene - kanskje kunne vurdert forespørselen. Men å bli spurt sååååååååå sent ?!! :roll: En annen ting er jo at en er invitert som par. Veldig hyggelig om sambo skulle vært opptatt i ørten timer med videoopptak... NOT !

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Fytterakkern - dette var ganske så ses!

Først så trekker hun seg fra brylluet deres samt ditt utdrikningslag (og ganske sent også), så ber hun mannen din om å filme og deg å pakke opp gaver?

Jeg hadde sagt i fra uansett, og kanskje valgt å ikke komme.

Når det hjelder å pakke opp gaver, så er jo ikke det så ille i seg selv. Det er bare ALT det andre. Jeg for min del mener at denne oppgaven er forbeholdt søsken e.l.

Skrevet

uansett om det er riktig eller galt å spørre dere om hjelp til disse oppgavene, er det alt for sent å spørre gjester om sånne ting. Selv har vi tenkt å spørre dem som vi ønsker å få hjelp til å åpne gaver allerede om en måneds tid, og vi gifter oss i september. Vi har spurt min bror om han vil filme vielsen for oss, og det har vi spurt ham om for flere måneder siden.

Jeg fikk litt denne :o :hakeslepp: følelsen da jeg så at bryllupet dere skal hjelpe til i er allerede på lørdag.

Skrevet

Ikke noe galt i å sette gjester til å åpne pakker, så lenge man organiserer det slik at de ikke blir stående hele kvelden!

Vi hadde 3 stykker til å gjøre det, og de brukte en time før middagen, samt litt tid etterpå.

Det som er spesielt i dette tilfellet er vel nettopp at din venninne 'svikter' deg, og så prøver å legge flere oppgaver på deg og din kjære rett før bryllupet!

Ville nok sagt nei til filming, foreslått kompromisset for åpning, og gått i bryllupet.

Skrevet

Uff da, skjønner at dette føles helt feil Betty. En ting er at det er litt dårlig organisert av venninnen din å ikke spørre tidligere. En annen ting, som Minerva påpekte, er at du føler deg sviktet av venninnen som ikke stiller opp for deg i det hele tatt.

Jeg skjønner veldig godt at din kjære ikke ønsker å filme hele kvelden i et bryllup hvor han ikke kjenner folk og at du ikke ønsker å være borte fra ham lenge for å åpna pakker. Kanksje ideen til Izaria er god? Alltid greit å kunne heve seg over småligheter med et smil, men dersom du kommer til å stå der i tre timer med en vond følelse i magen er det nok ikke verdt det.

Hadde det vært en venninne jeg kjente godt og hadde åpne linjer med ville jeg nok forklart henne at ettersom din kjære ikke kjenner folk i bryllupet så ønsker han ikke å filme og du øsnker ikke å forlate ham "halve festen" for å åpne pakker. Du kan jo høre med henne når pakkene skal åpnes og tilby deg å gjøre dette sammen med din kjære dersom det føles riktig.

Lykke til!

Ikke noe galt i å sette gjester til å åpne pakker, så lenge man organiserer det slik at de ikke blir stående hele kvelden!

Vi hadde 3 stykker til å gjøre det, og de brukte en time før middagen, samt litt tid etterpå.

Det som er spesielt i dette tilfellet er vel nettopp at din venninne 'svikter' deg, og så prøver å legge flere oppgaver på deg og din kjære rett før bryllupet!

Ville nok sagt nei til filming, foreslått kompromisset for åpning, og gått i bryllupet.

:klem:
Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg gjorde som du foreslo, Izaria - sendte henne en melding i går og sa at vi syntes det var litt rart om sambo skulle filme i bryllupet, men at vi begge heller kunne hjelpe til med gavebordet mellom kirken og maten.

Gjest gjest1
Skrevet

Har du fått svar fra venninnen din Betty?

Syns det var ett godt forslag dere kom frem til :)

Gjest Betty Boop
Skrevet
Har du fått svar fra venninnen din Betty?

Syns det var ett godt forslag dere kom frem til :)

Ja, hun syntes det var greit. Jeg må si at jeg ikke har så innmari lyst til å gå i det bryllupet lenger - det er visst litt av en dugnad, og så er hun sur på alle som ikke vil holde tale eller som ikke har tilbudt seg å bake kaker... :-?

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Ja, hun syntes det var greit. Jeg må si at jeg ikke har så innmari lyst til å gå i det bryllupet lenger - det er visst litt av en dugnad, og så er hun sur på alle som ikke vil holde tale eller som ikke har tilbudt seg å bake kaker... :-?

Da ville jeg takket nei... Ikke noe gøy å være et sted man helst ikke vil være i det hele tatt.

Gjest gjest1
Skrevet

Syns det er i seneste laget å takke nei til ett bryllup 4 dager før. Da får man heller gjennomføre og gjøre det beste ut av det. Det blir sikkert en fin kveld :)

Gjest Betty Boop
Skrevet
Syns det er i seneste laget å takke nei til ett bryllup 4 dager før. Da får man heller gjennomføre og gjøre det beste ut av det. Det blir sikkert en fin kveld :)

Enig med deg, Heidi. Jeg får bite det i meg den dagen, vi kan alle bli litt bridezillas i tiden før bryllupet. Og (tror jeg har fortalt dette før) forloveren hennes (ikke "hovedforlover" men "medforlover") har faktisk trukket seg både fra forloverrollen og fra bryllupet(!!), så jeg syntes det var litt drøyt om jeg også gjorde det...

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Det er om fire dager, ja... enig at det er litt i seneste laget å trekke seg da...

Jeg for min del har ikke delt ut "jobber" til noen av vennene mine. Søsteren min med kjæreste skal åpne gavene. Thats it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...