AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg er 26 år, har 2 års læretid i resepsjon med bestått fagbrev, 6 mnd læretid i salgafaget utenntatt fagbrev, deretter 5 år med 70-100% jobb til sammen innenfor salg/butikk, restaurasjon på båt og hotell. Samt 10 mnd med foreldrepermisjon. Jobber i dag i butikk og på hotell. Hvordan finner jeg ut hvilket lønnstrinn jeg har? Og, hvordan gå frem for å spørre om lønnsøkning utover tarifflønn? Anonymkode: 1eab2...524
Emma89 Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 26 år, har 2 års læretid i resepsjon med bestått fagbrev, 6 mnd læretid i salgafaget utenntatt fagbrev, deretter 5 år med 70-100% jobb til sammen innenfor salg/butikk, restaurasjon på båt og hotell. Samt 10 mnd med foreldrepermisjon. Jobber i dag i butikk og på hotell. Hvordan finner jeg ut hvilket lønnstrinn jeg har? Og, hvordan gå frem for å spørre om lønnsøkning utover tarifflønn? Anonymkode: 1eab2...524 Er du fagorganisert?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 26 år, har 2 års læretid i resepsjon med bestått fagbrev, 6 mnd læretid i salgafaget utenntatt fagbrev, deretter 5 år med 70-100% jobb til sammen innenfor salg/butikk, restaurasjon på båt og hotell. Samt 10 mnd med foreldrepermisjon. Jobber i dag i butikk og på hotell. Hvordan finner jeg ut hvilket lønnstrinn jeg har? Og, hvordan gå frem for å spørre om lønnsøkning utover tarifflønn? Anonymkode: 1eab2...524 Vet du ikke hva du tjener? Lønnstrinnet står vel på lønnsslippen. Anonymkode: e54fc...393
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg vet hva jeg tjener i timen, men jeg vet ikke hvilket trinn det "kommer" i fra, om du skjønner... Er ikke fagorganisert, er vel på tide dog... På den ene jobben min tjener jeg 15 kr mer enn den andre, men det er på hotell så det er relevant til utdanningen min. Syns dog det er rart når nye (og unge) på min andre arbeidsplass, hvor jeg har vært i 4 år, har 3 kroner mindre enn meg i timeslønn. Burde jeg virkelig ikke ha steget mer enn 3 kroner på 4 år? Anonymkode: 1eab2...524
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hva jeg tjener i timen, men jeg vet ikke hvilket trinn det "kommer" i fra, om du skjønner... Er ikke fagorganisert, er vel på tide dog... På den ene jobben min tjener jeg 15 kr mer enn den andre, men det er på hotell så det er relevant til utdanningen min. Syns dog det er rart når nye (og unge) på min andre arbeidsplass, hvor jeg har vært i 4 år, har 3 kroner mindre enn meg i timeslønn. Burde jeg virkelig ikke ha steget mer enn 3 kroner på 4 år? Anonymkode: 1eab2...524 Du må melde deg inn i riktig fagorganisasjon, og så kan de hjelpe deg med alle spørsmålene dine. Du kan også spørre arbeidsgiver, men da er du IKKE garantert å få riktig svar. Dette er for komplekst til at noen som ikke snakker direkte med deg (fagforeningen) kan gi riktige svar, Anonymkode: 3d693...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå