Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Kan du dele dine aller tidligste tegn på graviditet? Hva fikk akkurat deg til å kjøpe en graviditetstest? :) 

Anonymkode: 08670...300

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var trøtt

Anonymkode: 38222...33d

• Liker 1
Skrevet

Uteblitt mens. Fikk ingen graviditetssymptomer før noen uker senere. 

Anonymkode: c08e2...ac0

• Liker 1
Skrevet

Frøs midt på sommeren. Fikk skikkelige frostbyger. Og bare følte det på meg at jeg var gravid, noe som stemte. 

Var en uke over tiden med mensen, men den var ustabil på det tidspunktet så det tenkte jeg ikke så mye over. 

(Dette var svangerskap nr 3)

Anonymkode: 6204c...6bc

• Liker 1
Skrevet

Mine tidligste symptomer var at jeg fikk plutselig helt ekstrem sterk luktesans, kunne lukte at noen drakk kakao på andre siden av kantinen. Og pga den sterke luktesansen så oppsto det kvalme av enkelte lukter. Taklet plutselig ikke deodoranten til mannen min f.eks.  I tillegg fikk jeg tidlig veldig ømme pupper. Puppene var så ømme at det var vondt å ta av bhen, og å ligge på magen å sove var utelukket. 

Gikk også med mensmurringer, i første svangerskap var jeg sikker på at mensen var like rundt hjørnet, men i neste svangerskap så skjønte jeg sammenhengen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Konstant trøtt og utrolig ømme pupper.  Hadde egentlig alt av symptomer på at mensen var på vei men tok en test for å utelukke graviditet og heldigvis var den positiv og nå er jeg 34 uker på vei :) 

Endret av Zionnas
  • Liker 1
Skrevet

Murringer i magen, småkvalm, ømme bryst. Jeg ble også veldig veldig varm! Skikkelige hetetokter, og dette var i november, så jeg begynte jo å lure da 😛 Og så kom aldri mensen, 10 dager ca etter den skulle ha kommet tok jeg test og fikk positiv :)  

• Liker 1
Skrevet

Kvalme de luxe (spydde så fort jeg kjente lukter eller spiste mat), ømme bryst

Anonymkode: d061c...fd2

• Liker 1
Skrevet

Uteblitt mens, og noen dager etter en svak kvalme på kveldene og bryster som ble ømmere for hver dag. Testet 5 dager etter jeg skulle hatt mensen. Var da nesten 100% sikker på at testen ville bli positiv

• Liker 1
Skrevet

Hadde en del tester liggende siden vi prøvde. Testa dagen før mensen skulle komme uten at jeg hadde noen symptomer 

Anonymkode: a3d35...825

• Liker 1
Skrevet

Før jeg fikk bekreftet det med test ca en uke før forventet mens.. Så var det som om jeg visste at jeg var gravid. En slags lykkerus i kroppen. 

Kort tid etter testen ble jeg utrolig trøtt. Sov helt fra ettermiddagen og til neste morgen, hver dag nesten hele første trimester. Ømme bryster, klær og håndkle gjorde vondt. 

Anonymkode: f2b4c...eb9

• Liker 1
Skrevet

Blodtrykksfall.

Anonymkode: 7aeb5...019

Skrevet

Var ivf, men jeg skjønte det før testdagen. Ømme bryster, på en annen måte enn jeg vanligvis får. Og utrolig kortpust! Føltes ut som om jeg plutselig hadde fått skikkelig dårlig kondis. 

Anonymkode: 57366...bd6

Skrevet

Ømme bryster, uteblitt menstruasjon og frøs en del! Så kom den ulidelige trøttheten og ble tidlig kortpustet. Hyppigere doturer, hard i magen, oppblåst osv. 

Skrevet

Oppblåst, kvalm og mye hissigere enn jeg bruker å være! Testet 9 dpo med klar positiv test så el har nok vært noe tidligere enn jeg trodde. 

Skrevet

Jeg tok test for å utelukke graviditet fordi jeg hadde symptomer på urinveisinfeksjon. Det var dagen før jeg ventet mensen, og jeg hadde ingen graviditetssymptomer. Det viste seg at jeg hadde uvi og var gravid. De første tegnene på graviditet, foruten uteblitt mens, kom i uke 6 (kvalme, oppkast, trøtthet og veldig god luktesans).

Anonymkode: 1fd86...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...