Gå til innhold

Gravid uten crione...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fikk min datter spontanaborterte jeg 2 ganger på nøyaktig samme tid, det var i uke 7. Jeg synes det var meget tilfeldig, gikk til lege og fikk progesteron tilskudd og blodfortynnende.

Neste svangerskap gikk alt fint.  I dette svangerskapet følte jeg meg skikkelig gravid allerede før ikm, var trøtt og kvalmt...

Nå er jeg gravid på nytt, testet positivt på lørdag så er bare 4+1. Men jeg har ingen symptomer....null nada nix :(

jeg vet at ingen kan svare meg på dette...

men kan det gå bra? Uten progesteron? Og er det et dårlig tegn at jeg ikke har noen symptomer? 

hilsen bekymret

Anonymkode: 9bc41...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det kan går bra! Krysser fingrene for deg! Anbefaler deg å prøve å slappe av (lett å si) og kontakte lege med bekymringene dine.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 7471d...7b8

Skrevet

Kanskje du ble dårlig så tidlig i første svangerskap pga progesterontilskuddet? Jeg har vært gravid fire ganger, to suksessfulle svangerskap og to MA, og har aldri fått symptomer før uke 6+0.

Anonymkode: d4ee7...807

Skrevet

Akkurat dette med progesteron ville jeg spurt legen om, kanskje du kan få resept på crinone nå også? Evt. noen beroligende ord fra legen. Har du fått påvist progesteronmangel? Det er ofte slik at man bare prøver det mer for sikkerhets skyld, uten at det er påvist at progesteron vil ha noen effekt. Jeg brukte crinone i begynnelsen av første svangerskap og ingenting denne gangen. Men legene fant aldri noe feil hos oss, alle blodprøver var fine, så det var mer for sikkerhets skyld, i tilfelle det hjalp. Jeg syntes også det var skummelt uten nå. Jeg hadde en kjemisk graviditet som endte 4+4 rett før jeg ble varig gravid, og var livredd det skyldtes at jeg ikke tok tilskudd. Men det er helt usannsynlig at det hadde noen sammenheng hos meg. 

Jeg ble også kvalm tidligere sist. Kvalmen kom snikende i uke 6 denne gangen, men fram til da merket jeg ikke noe til at jeg var gravid. Første gang kom det tidligere, og var så ille at jeg var flere turer på sykehus. 

Gratulerer og lykke til :) 

Anonymkode: 8d6f8...a03

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ble dårlig så tidlig i første svangerskap pga progesterontilskuddet? Jeg har vært gravid fire ganger, to suksessfulle svangerskap og to MA, og har aldri fått symptomer før uke 6+0.

Anonymkode: d4ee7...807

Det har jeg også tenkt på... jeg ble jo ekstremt trøtt allerede fra dpo 6-7 .  Føler jeg sov konstant i 3 mnd..

Nå spretter jeg rundt og føler ingen verdens ting.

Ts

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette med progesteron ville jeg spurt legen om, kanskje du kan få resept på crinone nå også? Evt. noen beroligende ord fra legen. Har du fått påvist progesteronmangel? Det er ofte slik at man bare prøver det mer for sikkerhets skyld, uten at det er påvist at progesteron vil ha noen effekt. Jeg brukte crinone i begynnelsen av første svangerskap og ingenting denne gangen. Men legene fant aldri noe feil hos oss, alle blodprøver var fine, så det var mer for sikkerhets skyld, i tilfelle det hjalp. Jeg syntes også det var skummelt uten nå. Jeg hadde en kjemisk graviditet som endte 4+4 rett før jeg ble varig gravid, og var livredd det skyldtes at jeg ikke tok tilskudd. Men det er helt usannsynlig at det hadde noen sammenheng hos meg. 

Jeg ble også kvalm tidligere sist. Kvalmen kom snikende i uke 6 denne gangen, men fram til da merket jeg ikke noe til at jeg var gravid. Første gang kom det tidligere, og var så ille at jeg var flere turer på sykehus. 

Gratulerer og lykke til :) 

Anonymkode: 8d6f8...a03

Takk for fint svar :)

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart det kan går bra! Krysser fingrene for deg! Anbefaler deg å prøve å slappe av (lett å si) og kontakte lege med bekymringene dine.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 7471d...7b8

Takk for fint svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...