AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg skal ha permisjon fra skolen etterhvert når jeg føder og tar min kvote og felles kvote, når jeg søker på nav (foreldrepenger) så prøver jeg å sette opp slik at min samboer tar de siste ukene slik at det passer best med skolestart for meg.... Hvorfor kan han ikke avslutte perioden? Hva er problemet? Får opp: "Planen din kan ikke slutte med at den andre forelderen skal være hjemme." Anonymkode: 56884...f16
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skal ha permisjon fra skolen etterhvert når jeg føder og tar min kvote og felles kvote, når jeg søker på nav (foreldrepenger) så prøver jeg å sette opp slik at min samboer tar de siste ukene slik at det passer best med skolestart for meg.... Hvorfor kan han ikke avslutte perioden? Hva er problemet? Får opp: "Planen din kan ikke slutte med at den andre forelderen skal være hjemme." Anonymkode: 56884...f16 Tror du har trykket noe feil i så fall. Eller har du lagt inn fars permisjon i din søknad? Du skal ikke søke for han, du må jo holde deg til det du skal søke på. Anonymkode: 1268e...b17 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du har trykket noe feil i så fall. Eller har du lagt inn fars permisjon i din søknad? Du skal ikke søke for han, du må jo holde deg til det du skal søke på. Anonymkode: 1268e...b17 👆 Anonymkode: eb9a9...4a9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Du må ha lagt det inn feil. Jeg har nettopp gjort det samme, og de aller, aller fleste avslutter jo permisjonen med at far tar sin kvote. Forsøk å starte helt på nytt. Du må skrive inn at det er du som søker, ikke han. Og chat med NAV hvis det ikke ordner seg. Da er det nok teknisk feil. Anonymkode: f45e6...334 1
MartheSR Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Hei. Dette er jo en litt gammel tråd, men jeg svarer likevel da flere kanskje søker og lander her. Feilmeldingen: "Planen din kan ikke slutte med at den andre forelderen skal være hjemme." handler ikke om at far/medmor/medfar ikke kan ta siste del av permisjonen, men at du ikke i din søknad søker for han. Du fjerner rett og slett alle de periodene som far/medmor/medfar har på slutten og ender da opp med et regnskap som sier at det gjenstår x antall uker av fars periode og evnt x uker av fellesperioden. Så lenge du passer på at alle periodene du skal ha er med i din søknad så er alt vel. Så leverer du søknaden. Far søker selv om foreldrepenger for sine perioder. Det kan han gjøre først etter at barnet er født. Det er ikke en feilmelding. Man kan kanskje si at det ville vært fint om man kunne søke for mor og far felles i en søknad, men det har med signering og sikkerhet å gjøre. Håper dette hjelper. Marthe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå