AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Vi flyttet til et nytt nabolag for 2 år siden og har fikk det vi ønsket oss aller mest; et trygt nabolag med mange gode venner for barna våre. Vår største er 9 år og er ute stort sett hele tiden. Vi ser ikke snurten av han, så og si 😅 Inne for å spise eller for å hente en hjelm også fyker han ut dørene igjen. Jeg synes det er fantastisk at han er ute i nabolaget og skogen og leker med andre barn framfor at han sitter foran en skjerm og gamer eller ser på tv, men samtidig så savner jeg han jo også ❤️ Hvordan er det i andre hjem? Tvinger dere barna til å være litt inne med resten av familien eller får de gjøre som de vil så lenge de er aktive og sosiale? På en måte så er det jo nå bardomsminnene hans lages, men jeg var ikke helt klar for å "miste" gutten min helt enda 😅 Anonymkode: 2390c...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Vi har det likt 😊 spiser middag sammen. Vi har ofte aktivitet en av helgedagene som han «må» være med på. Hender han får med seg en venn da. Ellers er lørdagskveldene hellig, og noe han setter stor pris på. Savner å ha han mer hjemme så klart, men løsrivningsfasen er i full blomst. Som du selv sier, så er jeg glad han er ute og fysisk med venner. Anonymkode: 4d9ab...62a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #3 Skrevet 15. oktober 2019 Barnet mitt er bare 5 år enda, men jeg tenker at når han er 9 pr så håper og tror jeg at jeg er glad på hans vegne over at han er ute! For barn i dag generelt, er mye mindre ute enn det vi var når jeg vokste opp på 90 tallet. Tenker at når vi kommer tid at kompiser er alt (husker forøvrig at venninner var alt for meg også i den alderen) så kommer vi til p innføre familieting. Feks som hun over meg skrev med lørdagskos osv. Og at fredag er popkorn og brettspill kveld eller noe. Anonymkode: fcd79...411 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #4 Skrevet 15. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi flyttet til et nytt nabolag for 2 år siden og har fikk det vi ønsket oss aller mest; et trygt nabolag med mange gode venner for barna våre. Vår største er 9 år og er ute stort sett hele tiden. Vi ser ikke snurten av han, så og si 😅 Inne for å spise eller for å hente en hjelm også fyker han ut dørene igjen. Jeg synes det er fantastisk at han er ute i nabolaget og skogen og leker med andre barn framfor at han sitter foran en skjerm og gamer eller ser på tv, men samtidig så savner jeg han jo også ❤️ Hvordan er det i andre hjem? Tvinger dere barna til å være litt inne med resten av familien eller får de gjøre som de vil så lenge de er aktive og sosiale? På en måte så er det jo nå bardomsminnene hans lages, men jeg var ikke helt klar for å "miste" gutten min helt enda 😅 Anonymkode: 2390c...ccf De er mye ute.Med de andre barna i nabolaget. De leker,sykler og pokemon go. De koser seg. Og godt å se at mange andre er sånn og. Skulle ønske de hadde litt mer tid til oss foreldre av og til.Men fint å se at de har venner å ute i frisk luft! Vi finner på ting og da er de med.Men ofte vil de helst være med venner.Det er den alderen de er komt i no.Og mer blir det vel mot ungsomskolen tenker jeg. Vi reiser lenge vekk om sommeren eller på hytten i blandt for å være alene med de og få kvalitetstid.Da har de jo ikke noe valg 😂Og vi koser oss! Og så er det kjekt å komme hjem igjen til vennene. De liker fremdeles kos i helgekveldene med oss.Så håper det fortsetter en stund til. De er veldig sosiale og løpernut med engang de kan. Anonymkode: 7bd12...440
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #5 Skrevet 15. oktober 2019 Motsatt her. Mye hjemme. Barnet har fått nok av det sosiale gjennom skoledagen og liker best å holde på med egne ting hjemme etter at leksene er gjort. Anonymkode: ef429...e2b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #6 Skrevet 15. oktober 2019 Så om 4 år så "mister" jeg barnet mitt da... Jaja kjenner jeg gruer meg allerede... Anonymkode: fcd79...411
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #7 Skrevet 15. oktober 2019 Ta det med ro, det endrer seg. 9-åringen her er også stadig ute og leker og besøker venner, eller har besøk selv. 12 og 14-åringen får jeg knapt ut av huset, for der foregår alt sosialt via nettet.... Så nyt det så lenge det er sånn du.😉 Anonymkode: ec58d...20d 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Barnet mitt på 7år liker av og til å leke med andre barn. Men mest liker det å sitte inne å slappe av med meg. For barnet trives utrolig godt hjemme og i selskap med meg, tro det eller ei uansett hvor kjedelig jeg er Kanskje jeg er en av de heldige? Uansett så er det jo bra om de går ut av og til, men inntil nå så har ikke det vært et spørsmål. Anonymkode: d9ddb...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå