Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ByeByeLove
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du heller finne underholdning i en annen tråd?

Anonymkode: 1fbae...4e6

Nei. Dere må slutte å kalle menn for narsissister hver gang dere ikke er 100% fornøyd med dem. Er 'narsissist' det nye motestempelet? Hvor ble det av psykopaten? Man har en tredje variant i den mørke triaden, vet dere. Den mest kompliserte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodde med en narsissist i 8 år. Jeg har utviklet sterke symptomer på PTSD og sliter generelt veldig i hverdagen. Er ikke i jobb lenger, bl.a.. Sånn bortsett fra at jeg nok bare hadde trukket på skuldrene dersom jeg fikk beskjed om at han hadde omkommet i en ulykke, så har jeg ingen hevnlyst... Vil bare slippe å se ham eller ha noe med ham å gjøre..

Anonymkode: 446e4...cf2

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Kognosøren skrev:

Nei. Dere må slutte å kalle menn for narsissister hver gang dere ikke er 100% fornøyd med dem. Er 'narsissist' det nye motestempelet? Hvor ble det av psykopaten? Man har en tredje variant i den mørke triaden, vet dere. Den mest kompliserte.

Irriterende med de som slenger ut psykopat, sosiopat og narsissist i øst og vest (inflasjon) og sånne som deg. Begge sider ødelegger for oss som har stått i/står i dette

Anonymkode: 1fbae...4e6

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet

Å tenke på hevn avler bare bitterhet.

Jeg tenker på Nelson Mandela da han ble sluppet ut av fengsel etter 27 år. Da han ble spurt om han var bitter svarte han: «Å føle bitterhet er som å svelge gift og håpe at noen andre skal dø.»

Til TS: Rett ryggen og vend blikket framover. At det er vanskelig betyr at det er viktig. Lykke til.

Skrevet

Ikke mulig å ta dere som kaster diagnoser etter deres ekser seriøst, hvordan kan dere se for dere at dere kan det etter eget forgodbefinnende, forstår dere selv hvor feil slikt blir?

De fleste her er erfarne nok til å forstå at det handler om to parter, å lytte til ene parten og tro at den historien alene danner et riktig bilde av det hele, det blir bare for idiotisk.

Registrerer meg at du har mange skrudde meninger og tydelig ikke er ferdig med din eks, ser du hevder annet men det blir jo bare tomme ord. Kan si deg at ditt bidrag i dette ikke er helt ok, snarere er din mentalitet et stort problem. Les gjennom det du skriver så kanskje du forstår at du selv har skrudde tanker og at du må bli ferdig med det som var og komme deg videre.

Hvilken interesse skulle du ha av å hente frem grums om din eks, det viser jo bare at du selv er en stor del av problemet her,

Skrevet
3 timer siden, Made4u skrev:

Ikke mulig å ta dere som kaster diagnoser etter deres ekser seriøst, hvordan kan dere se for dere at dere kan det etter eget forgodbefinnende, forstår dere selv hvor feil slikt blir?

De fleste her er erfarne nok til å forstå at det handler om to parter, å lytte til ene parten og tro at den historien alene danner et riktig bilde av det hele, det blir bare for idiotisk.

Registrerer meg at du har mange skrudde meninger og tydelig ikke er ferdig med din eks, ser du hevder annet men det blir jo bare tomme ord. Kan si deg at ditt bidrag i dette ikke er helt ok, snarere er din mentalitet et stort problem. Les gjennom det du skriver så kanskje du forstår at du selv har skrudde tanker og at du må bli ferdig med det som var og komme deg videre.

Hvilken interesse skulle du ha av å hente frem grums om din eks, det viser jo bare at du selv er en stor del av problemet her,

Oh boy were you Made for Me!

Når du leste HI, forsto du ikke at det er ett sårbart menneske som skriver? Noen som har det vondt. Det skjønnes vel ganske lett at noen er såret når man ikke klarer å legge noe fra seg, at noe har skjedd. Noe ordentlig vondt over lang tid som gjør at man havner i ubalanse. I hvert fall er det tydelig for mange andre som har opplevd partnere med samme trekk, vært i samme situasjon. 

For deg er det tydlig at TS er "skrudd".   Hva tror du at det er med deg, hva du skjønner, som gjør at du helst vil slikke av andre siden av pannekaka til Dr. Phil?  Hva sitter du på at teoretisk utdanning som gjør at du føler du kan skamme oss med praktisk erfaring til  å ikke snakke med hverandre?

Hva føler du at du bidro med? Hvilken verdi tror du ble formidlet med ordene dine? Hvem vil du være i en prat som denne?

Take a bite out of me you flying monkey!

Jeg skulle ikke blande meg inn. En gang til. Jeg skal ikke rådgi andre tenkte jeg, nå er det min tid. Ikke flere, ikke mere. For andre gang sitter jeg her og skal bygge meg opp igjen etter Narsissistisk bombing og krigføring mot mitt liv. 

Jeg gikk og lagde meg en kaffe og tenker ..... ikke bland deg ..... ikke bland deg ....men så kjente jeg på hvor skadelige Made4You sine kommentarer kan være. Jeg kan nå, etter så mange år, med disse menneskene i mitt liv, sende meg selv opp opp i ett smertesenter jeg har hengende over meg på høyre side, ta på den, uten at den kommer inn i meg. På min venstre side, logiske, rasjonelle kan jeg nå se ordene som skader for det de er, den siden holder fast og forhindrer at høyre side tar seg til rette og skader. 

Jeg skal blande meg! For dette kan jeg dessverre alt for godt. Jeg er lagd av hel ved, ikke lett å slå ned. Ikke sårbar, ikke patologisk Cluster-B-offer-materiale. Allikevel har jeg blitt utsatt på det groveste. TS og andre som sitter sårbare og ikke vet helt hva som foregår, kommer her og spør og blir ditt offer også Made4You. Devaluering er en narsissists sterkeste våpen. Du devaluerte TS. Du begikk ett overgrep i ditt meningsløse innlegg. Ble du redd av at vi snakket..om...deg?

Så takk skal du ha, du satte fyr på meg! Jeg skal være med og hjelpe, igjen, og igjen og igjen!

Kjære TS, jeg har vært der før og er der igjen. Jeg er så lettet at jeg er ute. Kreftene begynner å komme tilbake. 
Jeg er sint dog. Jeg har lyst til å slå tilbake, som jeg fikk anledning til forrige gang. Det gikk over all forventning da, men den motstanderen undervurderte meg og jeg satt på materiale av objektiv karakter som gjorde at jeg kunne få rettferdighet. Denne gangen er det tøffere. Det er ett søsken, en foreldrer, nieser, nevøer. Det er farlig. 
Jeg vil ikke ha hevn, jeg vil ha rettferdighet. Jeg tar min tid, for jeg vet at det kan roe seg. Jeg er også alt for smertefullt klar over at jeg ikke tenker som dem. Uansfektet utøver de kortsiktige mål som til slutt rammer oss alle Ikke bare meg men seg og egne barn for å oppnå kortsiktige Narc mål. 

Jeg skal også ikke gjøre noe som går over mine grenser. Jeg er ett godt menneske, jeg er ingen narc, jeg skader ikke noen. Det skal jeg heller ikke denne gang. Om jeg skal søke rettferdighet, om det er verdt det, risikoen for tilbakeangrep er jeg ikke helt på plass til å vurdere enda. 

Skal, skal ikke får skal jeg legge opp når jeg har fått satt på plass de siste tingene mine etter flukt.
Jeg lover også at Made4You skal kanselleres ut x 10 av meg. 

Ingen skal skamme seg for å være såpass oppegående at de kan se at noen har en personlighetsforstyrrelse og kalle ut det på ett samlivforum. Det er av største viktighet for oss alle å snakke om det, utdanne oss, ruste oss til å være sunne fordi ikke alle er det. Som barn, søsken, foreldre, venner og venninner, kollegaer og arbeidstagere.
Om bare noen hadde snakket høyere i Norske offentlighet før jeg får første side av pannekaka i trynet så kanskje noe kunne vært unngått. Hvem vet. Jeg er en som går videre. 

Jeg er ikke Anita Sweeney, jeg har heller ikke lest mye av henne. Skummet litt hos henne nå. Hun anbefaler Ross Rosenberg og Sam Vaknin, to jeg kan gå god for her. Sam Vaknin samarbeider nå med Richard Grannon, Spartan Life Coach.   Jeg har hørt litt på Dr. Ramani også. 

Både Rosenberg og Grannon er selv tidligere offre som gir dem den 2ndre dimensjon, den dimensjon vi har. 

Hvem i faen er det som snakker om at du må ha lest tørrstoff for å vite at du har blitt utsatt for en narc? Er "arbeidserfaring" mindre verdt enn teoretisk arbeide? NEI!

Å ha blitt utsatt for narcissisme, særlig Covert/skjult, er noe av det mest skadelige jeg kan tenke meg. Dette fra en som var sammen med en ren psykopat. Åh, så herlig h*n var i sin totale mangel på evner til å lyve seg til noen andre enn akkurat den h*n var. Ingen skade skjedd. 

Mitt grep om engelsk er godt. Vi trenger flere ressurser på norsk, jeg ser den. Men det finnes en vell hos Anita Sweeney. 

Gå til Frilanser sine sider, du trenger å prate med noen. Der kan du snakke med andre som har blitt utsatt. Hun er også veldig tilgjengelig ser jeg i kommentarfeltene. Kun vi kan forstå. Det vet jeg fra mine FB-grupper, hvor viktig det er å kunne fortelle våre historier, som Made4You (heldigvis for vedkommende) ikke kan forstå, bare håne.
Jeg har alt håp for at det kan være en vei for at du kan få sluppet sinnet ditt. Det er en sorg som skal til etterpå. Du kan bli sittende fast i ett stadie. Du kan også ha traumebånd. 

Jeg skriver anonymt fordi brukeren min er kjent av mennesker som ikke vil meg vel. Jeg skal selv gjøre meg kjent med Sweeney sine sider. 

Sånn, da skal jeg gå og gjøre ferdig mitt Narcissist-frie paradis og det ser ut som om det åpner for at jeg skal hjelpe til med det jeg kan frem til skjulte/Coverte narsissister er vel kjent i det Norske samfunn. 

Anonymkode: f94e5...b73

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du leste HI, forsto du ikke at det er ett sårbart menneske som skriver? Noen som har det vondt. Det skjønnes vel ganske lett at noen er såret når man ikke klarer å legge noe fra seg, at noe har skjedd. Noe ordentlig vondt over lang tid som gjør at man havner i ubalanse. I hvert fall er det tydelig for mange andre som har opplevd partnere med samme trekk, vært i samme situasjon. 

Forstod at det er et menneske som har ballet seg inn i helt feil tankegang og er sin egen verste fiende ja, og mitt innlegg var i grunn en tankevekker for å vise nettopp det. Synes TS ser mer bakover enn forover, skyver ansvar over på eksen heller enn å ta ansvar for egen tilværelse selv. Slik jeg tolket TS så har det hele roet seg, er TS som vurderer å ta det hele opp igjen i form av hevn... Det er så lite konstruktivt som det kan få blitt.

Men tviler på at TS er ei som står opp for seg selv, tendensen er klar, at selvutnevnte offer går fra det ene usunne forholdet til det andre og så blir samtlige ekser sett som psykopater eller narsissist, ikke dermed sagt at alle er det da noen bare ikke evner å stå opp for seg selv og TS er kanskje ei av dem? Det er ikke tilfeldig at noen mennesker havner i det samme igjen og igjen, TS må definitivt stå opp for seg selv og få en tankegang der bare hun kan påvirke hvordan eget liv skal bli - å synes synd på seg selv og søke forståelse samt skylde på eksen er ikke konstruktivt... Men det kjennetegner veike personligheter som lett blir herset med og som vanker fra det ene usunne forholdet til det andre, men sier seg selv at ikke alle de innleder med er psykopater selv om de gjerne fremstilles slik i ettertid.

Gjest ByeByeLove
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

For deg er det tydlig at TS er "skrudd".   Hva tror du at det er med deg, hva du skjønner, som gjør at du helst vil slikke av andre siden av pannekaka til Dr. Phil?  Hva sitter du på at teoretisk utdanning som gjør at du føler du kan skamme oss med praktisk erfaring til  å ikke snakke med hverandre?

Hva føler du at du bidro med? Hvilken verdi tror du ble formidlet med ordene dine? Hvem vil du være i en prat som denne?

Take a bite out of me you flying monkey!

Jeg skulle ikke blande meg inn. En gang til. Jeg skal ikke rådgi andre tenkte jeg, nå er det min tid. Ikke flere, ikke mere. For andre gang sitter jeg her og skal bygge meg opp igjen etter Narsissistisk bombing og krigføring mot mitt liv. 

Jeg gikk og lagde meg en kaffe og tenker ..... ikke bland deg ..... ikke bland deg ....men så kjente jeg på hvor skadelige Made4You sine kommentarer kan være. Jeg kan nå, etter så mange år, med disse menneskene i mitt liv, sende meg selv opp opp i ett smertesenter jeg har hengende over meg på høyre side, ta på den, uten at den kommer inn i meg. På min venstre side, logiske, rasjonelle kan jeg nå se ordene som skader for det de er, den siden holder fast og forhindrer at høyre side tar seg til rette og skader. 

Jeg skal blande meg! For dette kan jeg dessverre alt for godt. Jeg er lagd av hel ved, ikke lett å slå ned. Ikke sårbar, ikke patologisk Cluster-B-offer-materiale. Allikevel har jeg blitt utsatt på det groveste. TS og andre som sitter sårbare og ikke vet helt hva som foregår, kommer her og spør og blir ditt offer også Made4You. Devaluering er en narsissists sterkeste våpen. Du devaluerte TS. Du begikk ett overgrep i ditt meningsløse innlegg. Ble du redd av at vi snakket..om...deg?

Så takk skal du ha, du satte fyr på meg! Jeg skal være med og hjelpe, igjen, og igjen og igjen!

Kjære TS, jeg har vært der før og er der igjen. Jeg er så lettet at jeg er ute. Kreftene begynner å komme tilbake. 
Jeg er sint dog. Jeg har lyst til å slå tilbake, som jeg fikk anledning til forrige gang. Det gikk over all forventning da, men den motstanderen undervurderte meg og jeg satt på materiale av objektiv karakter som gjorde at jeg kunne få rettferdighet. Denne gangen er det tøffere. Det er ett søsken, en foreldrer, nieser, nevøer. Det er farlig. 
Jeg vil ikke ha hevn, jeg vil ha rettferdighet. Jeg tar min tid, for jeg vet at det kan roe seg. Jeg er også alt for smertefullt klar over at jeg ikke tenker som dem. Uansfektet utøver de kortsiktige mål som til slutt rammer oss alle Ikke bare meg men seg og egne barn for å oppnå kortsiktige Narc mål. 

Jeg skal også ikke gjøre noe som går over mine grenser. Jeg er ett godt menneske, jeg er ingen narc, jeg skader ikke noen. Det skal jeg heller ikke denne gang. Om jeg skal søke rettferdighet, om det er verdt det, risikoen for tilbakeangrep er jeg ikke helt på plass til å vurdere enda. 

Skal, skal ikke får skal jeg legge opp når jeg har fått satt på plass de siste tingene mine etter flukt.
Jeg lover også at Made4You skal kanselleres ut x 10 av meg. 

Ingen skal skamme seg for å være såpass oppegående at de kan se at noen har en personlighetsforstyrrelse og kalle ut det på ett samlivforum. Det er av største viktighet for oss alle å snakke om det, utdanne oss, ruste oss til å være sunne fordi ikke alle er det. Som barn, søsken, foreldre, venner og venninner, kollegaer og arbeidstagere.
Om bare noen hadde snakket høyere i Norske offentlighet før jeg får første side av pannekaka i trynet så kanskje noe kunne vært unngått. Hvem vet. Jeg er en som går videre. 

Jeg er ikke Anita Sweeney, jeg har heller ikke lest mye av henne. Skummet litt hos henne nå. Hun anbefaler Ross Rosenberg og Sam Vaknin, to jeg kan gå god for her. Sam Vaknin samarbeider nå med Richard Grannon, Spartan Life Coach.   Jeg har hørt litt på Dr. Ramani også. 

Både Rosenberg og Grannon er selv tidligere offre som gir dem den 2ndre dimensjon, den dimensjon vi har. 

Hvem i faen er det som snakker om at du må ha lest tørrstoff for å vite at du har blitt utsatt for en narc? Er "arbeidserfaring" mindre verdt enn teoretisk arbeide? NEI!

Å ha blitt utsatt for narcissisme, særlig Covert/skjult, er noe av det mest skadelige jeg kan tenke meg. Dette fra en som var sammen med en ren psykopat. Åh, så herlig h*n var i sin totale mangel på evner til å lyve seg til noen andre enn akkurat den h*n var. Ingen skade skjedd. 

Mitt grep om engelsk er godt. Vi trenger flere ressurser på norsk, jeg ser den. Men det finnes en vell hos Anita Sweeney. 

Gå til Frilanser sine sider, du trenger å prate med noen. Der kan du snakke med andre som har blitt utsatt. Hun er også veldig tilgjengelig ser jeg i kommentarfeltene. Kun vi kan forstå. Det vet jeg fra mine FB-grupper, hvor viktig det er å kunne fortelle våre historier, som Made4You (heldigvis for vedkommende) ikke kan forstå, bare håne.
Jeg har alt håp for at det kan være en vei for at du kan få sluppet sinnet ditt. Det er en sorg som skal til etterpå. Du kan bli sittende fast i ett stadie. Du kan også ha traumebånd. 

Jeg skriver anonymt fordi brukeren min er kjent av mennesker som ikke vil meg vel. Jeg skal selv gjøre meg kjent med Sweeney sine sider. 

Sånn, da skal jeg gå og gjøre ferdig mitt Narcissist-frie paradis og det ser ut som om det åpner for at jeg skal hjelpe til med det jeg kan frem til skjulte/Coverte narsissister er vel kjent i det Norske samfunn. 

Så, så.

Skrevet
På 14.10.2019 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg trenger litt råd og hjelp angående min narsissistiske eks. Det er nå over 1 år siden det ble slutt mellom meg og han og jeg er heldigvis helt over han, men likevel går jeg rundt det meste av tiden med hat og hevnlyst mot han. Han gjorde dessverre en del ting rett etter det var slutt for å prøve å ødelegge meg da han innså at jeg hadde kommet over han og hadde blitt en mye sterkere person og dette taklet han dårlig. 

Som mange av dere som har vært i forhold med narsissister vet jo at forholdet består av løgn, manipulering, mobbing og psykisk nedbrytelse og jeg traff bunnen. Heldigvis klarte jeg å komme meg opp igjen og over han, fikk han ut av livet mitt og livet smilte endelig til meg igjen.

Dette fant han utav og bestemte seg for å ødelegge for meg igjen. Etter denne episoden og etter alle de jævlige tingene han gjorde mot meg i forholdet er jeg den dag i dag så forbannet, lei og hevnen spiser meg opp innvendig og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis har det gjort meg til en sterkere person men det plager meg sånn at jeg skal ha det sånn i hverdagen og jeg vil ha han ut av livet mitt for godt.

Jeg har vært hos fastlegen for å finne ut om jeg kan ha utviklet PTSD pga han, og jeg lurer på om det er normalt å få PTSD når man har vært sammen med en narsissist?

Er det andre her som har slitt/sliter med sinne og hevnlyst? Hva gjorde dere for å få ro, eller tok dere hevn? Jeg vil bare han skal få igjen for alt det han gjorde mot meg, men jeg vil helst bare glemme det han gjorde men det virker som det er helt umulig. 

Anonymkode: 136bc...205

Mitt råd er at du leser deg opp på hva som gjør at de blir sånn. De har ikke hatt en god oppvekst, og de er dessverre ødelagte. Jeg tror ikke at de har et enkelt liv, og jeg unner ingen å ikke kunne oppleve et godt forhold til barna sine, foreldre, jobb, skole, venner. De vil aldri få det bra, men det kan du.

Tilgi. Spist er spist. 

Det rasjonelle og gode du kan gjøre for deg selv nå, er å se fremover. Ikke la dette ha kontroll over livet ditt lenger. Ved å dvele ved dette lar du aldri dette slippe taket, du lar det fortsatt ha makt over deg. 

Det som var, det tilhører fortiden. Du fikk en lærdom. Du, i motsetning til uvitende andre er ferdig med et slikt forhold. Bruk denne kunnskapen som advarsel til andre og deg selv. Du har blitt en god menneskekjenner og vet nå å verdsette livet med venninner og gode mennesker. Du har en skikkelig livserfaring.

Sett strek. Det er en styrke du skal ta med deg inn i et liv hvor det er du som styrer, du har makt over utfallene av dine nye valg og nag over fortiden gjør ikke annet enn å forsøple nåtid og fremtid for deg, så vær ferdig med den. Bruk energien din på en klok måte.

Anonymkode: 89492...204

• Liker 3
Skrevet
Spoiler
Spoiler

Får ikke vekk disse boksene med mobil.. KG, la oss få redigere html-filen slik vi kunne før!! 

On 10/14/2019 at 6:08 PM, AnonymBruker said:

Herre gi meg styrke.

For å sette diagnosen narsissist må man være kvalifisert psykiater. Det er ikke noe du kan gjøre. Duster finnes over alt. 

Anonymkode: d06a3...c53

Å kjøre ned et annet menneske, manipulere, true, isolere - det er ikke bare "å være dust"

Vi forstår at du ikke har opplevd å være målskiven av en narsissist eller en psykopat noen gang, og derfor gjenkjenner du dem heller ikke. 

Det er to hoved-grupper som vet hvem de er, de som får erfare det i sine liv - og de som forsker på emnet (og det gjør ikke alle psykologer og psykiatere). Mange av de som får kjenne dette på kroppen begynner å lese bøker og fagstoff om emnet for å forstå hva en har opplevd/opplever.

Andre ser noe uten å kunne sette fingeren på det, men vet ikke hvor skadelige de er, spesielt ikke når det foregår i det skjulte. De har jo ikke erfart selv. Den siste lille gruppen er dem selv, men fåtallet vil forstå eller vedgå dette. 

Anonymkode: 1f372...5fa

• Liker 7
Skrevet
16 timer siden, Made4u skrev:
Sitat

Forstod at det er et menneske som har ballet seg inn i helt feil tankegang og er sin egen verste fiende ja, og mitt innlegg var i grunn en tankevekker for å vise nettopp det.

Første del av setning, sure, ikke sunt, som jeg skrev, mulige traumebånd. Andre del av setning....nei. Det var bare innsikt i deg og den var ikke pen. 

Sitat

Synes TS ser mer bakover enn forover, skyver ansvar over på eksen heller enn å ta ansvar for egen tilværelse selv. Slik jeg tolket TS så har det hele roet seg, er TS som vurderer å ta det hele opp igjen i form av hevn... Det er så lite konstruktivt som det kan få blitt.

Hun sitter fast i sinne. Hun er i ubalanse. Hun tar det opp og det eneste du ser er hevn. Hun kommer og søker råd for å komme seg fremover. Hadde hun vært ett menneske som bedrev hevn ville hun vært ute på den allerede, ikke skrevet her i fortvilelse.

Sitat

Men tviler på at TS er ei som står opp for seg selv, tendensen er klar, at selvutnevnte offer går fra det ene usunne forholdet til det andre og så blir samtlige ekser sett som psykopater eller narsissist, ikke dermed sagt at alle er det da noen bare ikke evner å stå opp for seg selv og TS er kanskje ei av dem?

Det vet du ingenting om og jeg forstår ikke hva det er i deg som har en trang til å  se på henne som ett svakt menneske. Det bør du prøve å forstå.

Sitat

Det er ikke tilfeldig at noen mennesker havner i det samme igjen og igjen, TS må definitivt stå opp for seg selv og få en tankegang der bare hun kan påvirke hvordan eget liv skal bli - å synes synd på seg selv og søke forståelse samt skylde på eksen er ikke konstruktivt... Men det kjennetegner veike personligheter som lett blir herset med og som vanker fra det ene usunne forholdet til det andre, men sier seg selv at ikke alle de innleder med er psykopater selv om de gjerne fremstilles slik i ettertid.

Det er ofte mønstre som strekker seg tilbake til barndom. Å snakke med noen, enten det er andre som føler det samme eller en profesjonell er løsningen. 
Å komme hit og bli devaluert av deg er ikke sunt. Du er ikke sunn i slike samtaler. 

Det er veldig ofte konstruktivt å se på hvem det er man har vært sammen med - i ettertid. Se etter mønstre. 

Cluster-B mennnesker ser etter folk med ressurser, ofte menneskelige, men også økonomiske. Ressurssvake mennesker har ikke noe som de kan suge ut. 

Du må gå i deg selv . Du har ikke imo noe konstruktivt å bidra med, tvert imot oppfatter jeg tonen og ordene dine som `abusive`, skadelige, kontraproduktive. 

Om du er her for å hjelpe så tar du hatten og går en tenketur om hvorfor du føler for å snakke ned ett menneske som søker hjelp. Svarer du med mer nedsettende retorikk så vet jeg hvor jeg skal parkere deg og det håper jeg TS gjør også. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig ofte konstruktivt å se på hvem det er man har vært sammen med - i ettertid. Se etter mønstre. 

Det vil ikke jeg si nei, da blir det den andre sin væremåte som er problemet heller enn at personen har fokus på det hun/han kan gjøre noe med selv, nemlig seg selv.

Noen personer som gjentatte ganger havner i feil forhold, det blir et mønster for dem å bli overkjørt i forhold (og se andre som psykopater fordi de overkjører) ser ikke at det er dem selv som gir aksept for hvordan forholdet utvikler seg helt skjevt. Dette er typisk ettergivende personer som aldri står opp for seg selv, ikke overraskende at dem aldri får respekt (og det gjelder ikke bare i forhold). De dyrker offer-rollen til fulle og gjør seg selv til offer hver eneste gang, klart de da ender som nettopp det...

Hver gang noe er over så er det psykopatens skyld, en diagnose de har kommet frem til etter eget forgodtbefinnende og uten at det nødvendigvis er slik at den andre part er psykopat. De lukker fullstendig øynene for seg selv, og hvordan de går inn i relasjoner og at de aldri står opp for seg selv og definerer hva som har aksept i et forhold og ikke, de blir samtykkende nikkedokker som legger seg ned for å bli overkjørt...

Skrevet
På 14.10.2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Ikke vært sammen med en narsissist, men har vært i nær bekjentskap med en narsissist. Løsningen er ikke å ta hevn, løsningen er å gå til psykolog og jobbe med behovene du kjenner på. Bearbeide det og gå videre. Men du trenger åpenbart hjelp av en profesjonell slik at du kan la disse hevntankene fare.

Anonymkode: a66dc...c48

Kjære deg, har vært utfor det samme. Pust rolig, ikke hevn deg, det fører ikke bra hen. Han er gal også så ha ingen kontakt med han. Han er gal. Bare tilgi, og glem. Gå videre. En skjønner seg ikke på gale folk. Start et nytt liv, ny hobby, nye mennesker. Gjør ting som er bra. Om du tilgir noen, føles det godt. Du kommer ingen vei med hevn.....stor klem. 

Hilsen tidligere offer for en narssisist.

Skrevet

Hvis du føler at du får det bedre med en hevn så kjør på.

Men, kun for din egen del, han bryr seg neppe.

Anonymkode: 5490c...f97

Skrevet

Hei TS. Jeg sier med enig med de andre som forteller at den aller beste hevnen du kan få, er å ikke gi oppmerksomhet til eks'en.

Vis likegyldighet selv om det koker inni deg, unnlat å svare på meldinger selv om de er smiskete eller stygge, unnlat å svare på telefonoppringinger. Kort sagt: Don't feed the troll.

Føler du trang til selv å ringe eller sende meldinger for å si noen sannhetens ord, eller føler for å gjøre noe annet for prøve å hevne deg - husk på at det er nøyaktig det han vil. Dine hevnforsøk blir som en gave til ham.

Det du kan gjøre når du kjenner sinnet koke, er f.eks. å sette fram en stol. Forestill deg at han sitter på stolen og må holde helt kjeft mens du sier alt du har lyst å si. Forestill deg at han må bare sitte der og ta i mot uten å kunne ta igjen selv. Du kan også prøve å skrive ned eller tegne det du tenker på, senere kan du rive papiret i stykker eller brenne det om du vil. Slik går det an å få ut mye sinne og frustrasjon, uten at du skader et eneste menneske. Du tar også vare på deg selv og din selvrespekt.

Husk på at hver gang du gjør noe bra for deg selv og samtidig ignorerer ham, så er det en virkelig seier for deg. Du gjør ingenting galt, du bare beskytter deg selv. Samtidig får du tatt hevn på en måte som svir skikkelig for ham, mer enn noen ting annet.

Anonymkode: 6beec...802

• Liker 2
Skrevet

Er han fortsatt etter deg? Hvis du har fått fred nå, så bør du beholde den freden med å gå null kontakt. Også på sosiale medier. Ikke sjekk hva han gjør, ikke spør folk hva han driver med. En hevn kan utløse mer krig fra han. Hvem vet når han slutter. Hvem vet hvor langt han går denne gang? En hevn skader ikke bare han. Det skader også deg. Du er bedre!

Du sier at du er under utredning for PSTD? Kan du høre om det er noe terapibehandling du kan få? Uansett om du får diagnosen eller ikke? Du trenger hjelp til å få han ut av hodet. Også ønsket om hevn. Bli likegyldig. Men lære av det. Kjenne igjen typen, kjenne igjen hva du trekkes mot. Sørge for at du aldri går i fellen igjen!

Anonymkode: a7f66...f88

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. Jeg sier med enig med de andre som forteller at den aller beste hevnen du kan få, er å ikke gi oppmerksomhet til eks'en.

Vis likegyldighet selv om det koker inni deg, unnlat å svare på meldinger selv om de er smiskete eller stygge, unnlat å svare på telefonoppringinger. Kort sagt: Don't feed the troll.

Føler du trang til selv å ringe eller sende meldinger for å si noen sannhetens ord, eller føler for å gjøre noe annet for prøve å hevne deg - husk på at det er nøyaktig det han vil. Dine hevnforsøk blir som en gave til ham.

Det du kan gjøre når du kjenner sinnet koke, er f.eks. å sette fram en stol. Forestill deg at han sitter på stolen og må holde helt kjeft mens du sier alt du har lyst å si. Forestill deg at han må bare sitte der og ta i mot uten å kunne ta igjen selv. Du kan også prøve å skrive ned eller tegne det du tenker på, senere kan du rive papiret i stykker eller brenne det om du vil. Slik går det an å få ut mye sinne og frustrasjon, uten at du skader et eneste menneske. Du tar også vare på deg selv og din selvrespekt.

Husk på at hver gang du gjør noe bra for deg selv og samtidig ignorerer ham, så er det en virkelig seier for deg. Du gjør ingenting galt, du bare beskytter deg selv. Samtidig får du tatt hevn på en måte som svir skikkelig for ham, mer enn noen ting annet.

Anonymkode: 6beec...802

Dette er helt sant. 

Jeg bodde i tomanns-"kollektiv" med en jente med narsissistiske trekk for 8 år siden. Jeg ble ekstremt nedtrykt av å bo der, fikk bare lov til å være på rommet mitt fordi hun og kjæresten satt på stua og så på TV, og jeg var egentlig som en hushjelp der. Helt ekstremt, og hun var datteren til huseieren så jeg ble truet med utkastelse om jeg sa noe. Husker at da jeg var alene hjemme hoppet jeg rundt i leiligheten og skrek stygge ting som om hun var der, og lo høyt. "Hore", "fitte", "møkkakjerring" osv. Skjønner først nå at det var en måte å bearbeide det på, selv om jeg ikke gjorde det bevisst. Det var en slags avreagering. 

Dette var bare en av flere som har hatt samme type atferd som jeg har møtt på og jeg har alltid blitt den nedtrykte i relasjoner med slike, og det er nok fordi de legger merke til hvem som har "svakheter" i å være deres motsetninger. Jeg har aldri tatt hevn på noen av dem, annet enn å få et godt liv og ikke la de "vinne". Og jeg har det veldig bra i dag, de hjemsøker meg ikke lenger, bortsett fra at jeg innimellom kommer på dem i noen få sekunder, og sender dem noen stygge tanker. Og så fryder det meg litt å se at det ikke går så bra med de nå. 

Anonymkode: a66dc...c48

• Liker 3
Skrevet

Var sammen med en i tre år og gikk til psykologen i fem år. Pluss lege!!! Han var kronisk utro og løgner...jeg ville redde han. Jeg endte opp med å miste 27 kilo og halve håret. jeg skalv, fikk angst og legene trodde jeg hadde hjernekreft, Jeg var aldri sint på han eller hevngjerrig. De er født slik.... jeg begynte med kickbixing for å få tankene bort fra han, fortsatte med psykolog to år til. Med kickboxing føler jeg meg tryggere og sterkere mentalt og fysisk, Han gjorde og gjør fremdeles ting for å ødlegge for meg. Sender meg stikk på telefonen jeg unblokkerer av og til. Når jeg er ensom...ikke for å snakke... men drømme om forbindelsen....den gyllen tiden.Da han hadde maska på og var verdens beste, men så kommer de stikkene. jeg svarer ikke. Han er blokkert på SoMe med har falske konto... sorry...han er vasekte psykopat.....dette er bare litt. Det han gjorde med sin eks og barn er verre. Det er systemet i norge som gjør meg sint og hevngjerrig.... det skulle vært et register mot slike. Pluss mye annet. vært i rettsak.

Prøv kampsort..... det er ikke tull. Du blir mental sterk...en styrke jeg ikke ante jeg hadde kom frem... i begynnelsen så jeg for meg han da jeg sparret eller gjorde harde øvelser.... jeg husker ikke på han de dagene jeg har trening lenger. Finn deg NYE hobbyer og NYE venner. Bli med i noe nytt, få et annet liv... jeg får fremdeles angst...bare jeg hører på en spesiell låt eller går på rema å kjøper et brød vi brukte. da må jeg gå gråtende ut... jeg skjelver. Jeg får vondt ..... men så puster jeg og tenker... du blir ikke sparket i magen pga av at du kjøper feil tomater lenger...... så dette er ingenting...trening er ingenting... livet er ingenting.... for jeg opplevde en mann som var satan selv.... samtidig som han var drømmemannen. han skapte meg i hans bilde når jeg får styrke.På en bra måte,,, INGEN I HELE VERDEN FÅR SKADE MEG. Jeg forsvarer meg,......

• Liker 3
Skrevet
On 10/14/2019 at 6:48 PM, AnonymBruker said:

Hei, jeg trenger litt råd og hjelp angående min narsissistiske eks. Det er nå over 1 år siden det ble slutt mellom meg og han og jeg er heldigvis helt over han, men likevel går jeg rundt det meste av tiden med hat og hevnlyst mot han. Han gjorde dessverre en del ting rett etter det var slutt for å prøve å ødelegge meg da han innså at jeg hadde kommet over han og hadde blitt en mye sterkere person og dette taklet han dårlig. 

Som mange av dere som har vært i forhold med narsissister vet jo at forholdet består av løgn, manipulering, mobbing og psykisk nedbrytelse og jeg traff bunnen. Heldigvis klarte jeg å komme meg opp igjen og over han, fikk han ut av livet mitt og livet smilte endelig til meg igjen.

Dette fant han utav og bestemte seg for å ødelegge for meg igjen. Etter denne episoden og etter alle de jævlige tingene han gjorde mot meg i forholdet er jeg den dag i dag så forbannet, lei og hevnen spiser meg opp innvendig og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis har det gjort meg til en sterkere person men det plager meg sånn at jeg skal ha det sånn i hverdagen og jeg vil ha han ut av livet mitt for godt.

Jeg har vært hos fastlegen for å finne ut om jeg kan ha utviklet PTSD pga han, og jeg lurer på om det er normalt å få PTSD når man har vært sammen med en narsissist?

Er det andre her som har slitt/sliter med sinne og hevnlyst? Hva gjorde dere for å få ro, eller tok dere hevn? Jeg vil bare han skal få igjen for alt det han gjorde mot meg, men jeg vil helst bare glemme det han gjorde men det virker som det er helt umulig. 

Anonymkode: 136bc...205

Tillat deg selv å føle det du føler. Det er det beste tipset jeg kan gi deg. 

Nå er det to og et halvt år siden jeg kom meg unna min narssissistiske leder, som jeg også hadde et personlig forhold til og trodde var mannen i mitt liv. 

Det tok meg ETT år før jeg forsto at all motstanden jeg hadde fått det året, alle som behandlet meg rart/plutselig ble annerledes overfor meg enn de hadde vært - alt var hans spill bak min rygg. Jeg ble bare mer og mer paranoid. 

Sommeren 2017 kom jeg meg vekk, men var som besatt og måtte bare ha svar. For han hadde fått meg til å tro at alt var min feil. Også da han ikke nevnte meg med et eneste ord/bilde i årsrapporten og ga seg selv og noen andre kreden for mitt prosjekt. Da husker jeg jeg var så lei meg at jeg var fysisk kvalm.

Listen er lang over alt han gjorde, og da jeg avsluttet samarbeidet vårt kunne jeg også bare kaste et helt års arbeid i vasken, for han har sørget for at jeg aldri igjen kan jobbe innen det feltet. 

Heldigvis ble jeg antatt av Cappelen bare måneder etterpå, fikk muligheten til å selge de undervisningstekster og det samarbeidet der med to fantastiske redaktører har gitt meg tro på at jeg kan få til å skrive en roman - som jeg nå er 1/3 ferdig med. 

MEN. Jeg har fortsatt tunge dager. Veldig tunge dager. Og hadde jeg ikke blitt antatt av Cappelen vet jeg at jeg hadde tatt mitt eget liv. For han tok fra meg troen på meg selv på absolutt alle punkter, som kjæreste, som venn, som kollega - og til slutt som et medmenneske som har livets rett. 

Jeg er derfor også fortsatt rasende sint på ham, selv om det er sjeldnere nå enn i starten. Og vil derfor oppmuntre deg til å våge å FØLE det. Det er ikke farlig, og det betyr ikke at du kommer til å handle på det. 

Dette er kanskje litt 'æsj', men det funker for meg når jeg er så forbanna at jeg tenker at 'nå klikker jeg, nå kommer jeg til å drepe ham, så sint er jeg'. Da tar jeg opp et bilde av ham på PC-skjermen min og spytter på det. ELLER så skriver jeg navnet hans på en lapp og spyler ned i do. Og tro meg. Det funker! Men igjen. Litt 'æsj'. Likevel MYE bedre enn å gå med sinnet inni seg.

Anonymkode: 2c78e...c2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...