AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Hei. Er utdannet økonom, har jobbet noen år og vurderer å ta en bachelor og bli bioingeniør. Noen som har dette av yrke? Fordeler ulemper? Erfaringer? Anonymkode: 0487f...ee0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Søsteren min er bioingeniør. Fordelen må vel være at man lett får jobb med bare bachelor, i motsetning til "alt annet" der master nærmest er et minstekrav. Anonymkode: 02b85...5cf
Sommer2022 Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Hei. Jeg går 2. året på bioingeniørutdanningen. Synes det å være økonom er langt unna bio-studiet. Jeg liker min utdanning, men kunne aldri tenke meg å studere noe innenfor økonomi da det ikke er innenfor mitt interessefelt. Men om biologi/kjemi virker interessant for deg, så kan du fint prøve studiet. Synes studiet delvis er ganske spennende, og delvis krevende. Spesielt kjemi-delen synes jeg har vært kjedelig og krevende, men med egeninnsats så er det overkommelig. Biologidelen liker jeg. Så har jeg hørt at det ikke skal være vanskelig å få seg jobb.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 Mye rutinepreget arbeid og turnusjobb med jobb på helligdager. Noen elsker turnusjobb, mens for andre passer det ikke. Anonymkode: 7c0f7...8f5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Jeg vil tro lønna som økonom er vesentlig bedre enn lønna på et sykehus (som er der de aller fleste bioingeniørene ender opp). Jeg er utdannet bioingeniør selv, og jeg opplever at det er vanskelig å få jobb for tiden. I hvert fall der jeg ønsker å få meg jobb (mikrobiologen eller medisinsk genetikk). Jeg jobber på medisinsk biokjemi, som er en døgnåpen avdeling med tredelt turnus. Det er veldig hektisk, og det tar på å jobbe tredelt. Veldig rutinepreget arbeid også. Syns lønna er grei pga tilleggene, men har jobbet i andre stillinger som bioingeniør hvor det ikke har vært like mye ubekvem arbeidstid, og da var lønna vesentlig dårligere. Jeg skal omskolere meg. Anonymkode: f50c2...ef9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Der jeg jobber (og jeg vil tro dette stemmer for mange sykehuslabber, spesielt de med arbeid kveld- og natt) er det i tillegg lite fleksibilitet for å kunne ta ut avspasering. Det er vanskelig å få fri når man vil. Mitt inntrykk er at dette er et mindre problem innen yrker som ikke er "liv og død"-basert. Også noe å tenke på. Anonymkode: f50c2...ef9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Ville aldri gått 3 år på skolen for å ende opp med å fylle reagensrør og trykke på en knapp. Anonymkode: 440e9...824
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ville aldri gått 3 år på skolen for å ende opp med å fylle reagensrør og trykke på en knapp. Anonymkode: 440e9...824 Hvis du tror bioingeniører kun gjør dette, er det som å si radiografer bare trykker på en knapp.... Bioingeniører kan også jobbe på nukleærmedisinsk avdeling, akuttmottak, blodbank etc etc Anonymkode: ed6b8...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro lønna som økonom er vesentlig bedre enn lønna på et sykehus (som er der de aller fleste bioingeniørene ender opp). Jeg er utdannet bioingeniør selv, og jeg opplever at det er vanskelig å få jobb for tiden. I hvert fall der jeg ønsker å få meg jobb (mikrobiologen eller medisinsk genetikk). Jeg jobber på medisinsk biokjemi, som er en døgnåpen avdeling med tredelt turnus. Det er veldig hektisk, og det tar på å jobbe tredelt. Veldig rutinepreget arbeid også. Syns lønna er grei pga tilleggene, men har jobbet i andre stillinger som bioingeniør hvor det ikke har vært like mye ubekvem arbeidstid, og da var lønna vesentlig dårligere. Jeg skal omskolere meg. Anonymkode: f50c2...ef9 Kan jeg spørre hva du skal omskolere deg til? Jeg er sykepleier som skulle ønske jeg heller var bioingeniør. Jeg vurderer dette og kjemiingeniør. Synes det virker deilig med en rutinejobb. Anonymkode: 96c8b...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå