AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Nå er jeg så oppgitt. Jeg skulle vært ferdig med bachelorgraden min denne våren, men det var ett enkelt emne som holdt meg tilbake som jeg ikke klarer å bestå. Dette er et økonomifag. Jeg tok siste konteeksamen for noen uker siden og fikk resultatet i dag - stryk. Jeg skal be om begrunnelse og klage på karakteren, men tviler på at det hjelper. Det er så frustrerende fordi jeg vet at jeg gjorde mitt beste og trodde jeg hadde en sjanse til å bestå om sensor var snill. Et annet problem er at dette faget nå har gått ut og blitt erstattet med et som går over to semestre. Jeg må snakke med rådgiver om hvordan jeg skal løse dette, men det er bare så frustrerende. Har noen vært i samme situasjon? Hvordan har dere løst det? Anonymkode: b94ec...890
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Er dette et obligatorisk emne i bacheloren din? Eller kan det byttes ut med noe annet? Anonymkode: 4851f...49e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Hvordan forbereder du deg til eksamen TS? Om mulig be om å få tidl. eksamensoppgaver, ofte går mye igjen. Og jeg føler i alle fall ofte at oppgavene jeg gjør ellers i semesteret ikke er noe lik de jeg får på eksamen, særlig innen mattematikk og beslektede fag. Så løs eksamensoppgaver for å bli god på å løse den typen oppgaver. Anonymkode: 663d3...b34
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Ts: Ja, det er obligatorisk. Jeg skal spørre rådgiver om jeg evt. kan ta et annet fag, men det blir innenfor økonomi uansett. Og der er jeg helt grønn. 😟 Jeg brukte flere uker på å øve på gamle eksamensoppgaver, det er den eneste måten jeg klarte å øve på. Så jeg vet rett og slett ikke hva jeg kan gjøre annerledes. 😔 Men takk for svar! Anonymkode: b94ec...890
Gjest Nimbus2000 Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et annet problem er at dette faget nå har gått ut og blitt erstattet med et som går over to semestre. Jeg må snakke med rådgiver om hvordan jeg skal løse dette, men det er bare så frustrerende. Anonymkode: b94ec...890 Snakk med rådgiveren så raskt som mulig slik du ved hva du har å forholde deg til. Kan også være ulike tidsfrister som begynner å løpe og da kan det være viktig å ha sagt i fra så tidlig som mulig. Kanskje har studiet ditt en egen ordning for de som er i din situasjon, men hvor man må melde seg på innen en gitt frist for å benytte seg av tilbudet. Om du ikke vet hva du kan gjøre annerledes for å klare faget så spør veilederen om det. Kanskje er det også mulig å sette opp noen lapper hvor du spør noen erfarne studenter om å hjelpe deg? Endret 14. oktober 2019 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #7 Skrevet 15. oktober 2019 Hvilket fag er det? Vurdert privat undervisning?:) Anonymkode: 51ea2...ca4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Du må klage, og ved helt særskilte grunner kan du søke om et 4.forsøk. Men som regel vil det kun være 3 forsøk, og stryker du på alle 3 består du rett og slett ikke bacheloren. Det du da kan gjøre er å søke på studiet igjen gjennom samordna opptak, og be om fri fra alle fagene du allerede har bestått, for så å ta det du mangler, så sant skolen godkjenner fritaket. Anonymkode: 23452...d97 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #9 Skrevet 15. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må klage, og ved helt særskilte grunner kan du søke om et 4.forsøk. Men som regel vil det kun være 3 forsøk, og stryker du på alle 3 består du rett og slett ikke bacheloren. Det du da kan gjøre er å søke på studiet igjen gjennom samordna opptak, og be om fri fra alle fagene du allerede har bestått, for så å ta det du mangler, så sant skolen godkjenner fritaket. Anonymkode: 23452...d97 Hvis du har brukt opp alle forsøkene dine i et emne, får du ikke nye forsøk ved å søke deg inn på utdanningen på nytt. Da må du i så fall søke den inn på en annen skole. Anonymkode: 0cacb...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #10 Skrevet 15. oktober 2019 Bytt linje. Sikkert noe som er veldig likt Anonymkode: 51ea2...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå